• 0

Keuze van een postnetwerk

Beste higher level leden jullie hebben mij enorm geholpen met het concept Gratis-Post voor consumenten. Binnenkort start ik met soort gelijke variant voor het bedrijfsleven. Om een beter inzicht te krijgen op deze markt wil ik een poll plaatsen.

 

De postmarkt is een zeer ingewikkelde markt. Er zijn ook diverse netwerken waar je terecht kan om je mailing te versturen.

 

De prijzen verschillen dan ook enorm. Deze prijs wordt bepaald door een bepaalde kwaliteits norm. Voor sommige poststukken is het belangrijk dat hij op de juiste datum aankomt denk hierbij aan facturen en belangrijke documenten. De keuze valt dan altijd op TNT.

 

Voor poststukken die niet precies op een bepaalde datum op de mat hoeven te vallen kunnen we kiezen uit sandd en dhl global.

Nu weet ik dat er meer van deze verzenders bestaan maar die vallen allemaal onder een vlag van deze verzenders.

 

Voor de verdere ontwikkeling heb ik een inzicht nodig wat nu eigenlijk echt belangrijk is voor het mkb.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van gratis post weet ik wat je verdien model was.

Werk je nu met hetzelfde verdien model, reclame op de zending ?

 

Dan heb ik twee vragen.

Zijn er ondernemers die bij B2B mail er reclame van een ander bedrijf erop willen hebben ?

 

En bij B2C

Zou je als leverancier aan particulieren dan particulieren een gratis verzending van bestelde producten aan kunnen bieden in plaats van betaalde verzending ?

Link naar reactie
  • 0

Leuke casus

 

Graag bij de poll keuzemogelijkheid "betrouwbaarheid" toevoegen

 

Je voorbeeld lezende komt de gedachte bij me op (waarvan ik überhaupt niet weet of dit in de praktijk zal gebeuren) dat ik kan zien wanneer mijn concurrent een mailing gepland heeft, naar welke doelgroep, welke regio en welke oplage. Dit is informatie waar ik op één of andere manier mijn voordeel mee kan doen denk ik, door bijvoorbeeld een dagje eerder te mailen, gelijktijdig of een andere ludieke actie voor dezelfde doelgroep kan organiseren.

 

Of dit voor mij op één of andere manier interessant is weet ik even niet, maar feit blijft dat je, met name voor grotere bedrijven, marketinginfo prijsgeeft.

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Weer een coöp! :-)

 

Good ;D

 

Is niet helemaal de bedoeling vermoed ik, maar als je ook de bezorging op je zou nemen en je het leuk neer zet, zouden bezorgers slim zijn om voor zichzelf te beginnen zelf en sluiten ze zich hier bij aan:-)

 

Zijn we weer terug bij één goede bezorger die één keer per dag langs komt.

 

Toch van de zotte dat je momenteel drie keer per dag drie arme tierige mensen van verschillende postbezorgers ziet langs komen :-)

 

Als je goed neer zet, kan het best nog wel eens zo groeien dat een TNT en een DHL lid moet worden van deze coöp om hun post uiteindelijk op de plek te krijgen :-)

 

Een heel koerswijziging, maar zou op een gegeven moment best eens die kant op kunnen gaan.

 

Perry

Link naar reactie
  • 1

En nou ook nog voor het verzenden van pakketjes wereldwijd...

 

Op een pakketje kun je op 5 zijden reclame plakken... ::)

;) We starten ook met pakket zegels want die 6,20 kan zeker lager!!

reclame slaan we in deze fase nog even over maar in de toekomst kunnen we zeker reclame dozen gaan aanbieden.

 

Wij gaan ons in het begin richten op webwinkels. Via een online systeem dat bestelling direct in ons systeem schiet wordt het voor de shopeigenaar makkelijk gemaakt. De shop eigenaar geeft aan dat de goederen op voorraad en klaar voor verzending zijn en wij zorgen dan voor het vervolg traject.

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit echt een fantastisch verhaal. ;D

 

Al die grote jongens hebben alleen maar oog voor grote clubs en vergeten onderhand wat misschien wel de grootste verzender als geheel is, en dat zijn al die bedrijven bij elkaar die ze nu te klein vinden om zaken mee te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit echt een fantastisch verhaal. ;D

 

Al die grote jongens hebben alleen maar oog voor grote clubs en vergeten onderhand wat misschien wel de grootste verzender als geheel is, en dat zijn al die bedrijven bij elkaar die ze nu te klein vinden om zaken mee te doen.

[/quote

 

Door gezamelijk in te kopen kunnen wij bij een postnetwerk een hoge kortingclaim neerleggen. Kleine verzenders krijgen nagenoeg geen korting maar we hebben de volumes gecombineerd en dan wordt dat in eens een ander verhaal.

 

Ik moet wel zeggen dat we geen vrienden maken bij enkele grote postnetwerken maar ja wel bij de kleinere detailisten ;)

 

Kleine volumes verzenden voor hoge volume kortingen en dan ook nog de service krijgen die de postnetwerken bieden.

 

Wij zijn er bijna klaar voor.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vind dit ook een heel mooi verhaal en geloof er absoluut in dat dit kan gaan werken. Groots denken en toch klein blijven. Belangrijk is verder wel voor de MKBér:

 

- Te weten wat voor reclame op de poststukken komen te staan.

- Prijs en kwaliteit.

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ten overvloede:

 

Het moet verregaand geautomatiseerd zijn. Met de spreekwoordelijke druk op de knop wil ik vanuit mijn order een verzendbon kunnen printen, op de doos plakken en klaar.

 

Per dag worden de verzendgegevens doorgepiept naar jullie. (XML?)

 

Per maand een overzicht dat wel klopt (itt het TNT overzicht, dat is iedere maand weer een sesie van 30 minuten aan de telefoon om alle fouten door te geven)

 

Ophalen door jullie of wegbrengen door ons. Met meer opties dan 'iedere dag', want ik heb niet iedere dag pakketjes...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ten overvloede:

 

Het moet verregaand geautomatiseerd zijn. Met de spreekwoordelijke druk op de knop wil ik vanuit mijn order een verzendbon kunnen printen, op de doos plakken en klaar.

 

Per dag worden de verzendgegevens doorgepiept naar jullie. (XML?)

 

Per maand een overzicht dat wel klopt (itt het TNT overzicht, dat is iedere maand weer een sesie van 30 minuten aan de telefoon om alle fouten door te geven)

 

Ophalen door jullie of wegbrengen door ons. Met meer opties dan 'iedere dag', want ik heb niet iedere dag pakketjes...

 

In de startfase bieden we een setje aan van pakketzegels. De pakketjes moet je dan nog zelf afleveren op het postkantoor.

 

In de tweede fase bieden wij de mogelijkheid om volledig digitaal de zending te regelen. Ook nu moet je nog naar het postkantoor.

 

In de derde fase bieden wij een compleet pakket aan en zal het pakketje thuis worden opgehaald.

 

Voor partijen DM en brieven gaat alles al vol automatisch. Na betaling krijg je een digitale pallet bon die je op de mailing plakt en deze komen we dan vervolgens op locatie ophalen.

Nu zit alles spreekwoordelijk onder 1 knop.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.