• 0

Kosten afkopen concurentiebeding aftrekbaar?

LS,

 

In de huidige situatie ben ik via een detacheerder aan het werk bij een opdrachtgever. Ik ga ZZP-er worden bij de zelfde opdrachtgever en koop het concurentiebeding vanuit mijn arbeidsovereenkomst met de detacheerder af.

 

Eea conform dit verhaal en dan met name het laatste bericht

 

Kan de detacheerder een factuur aan mijn bedrijf sturen en kan ik die factuur vervolgens opvoeren als zijnde bedrijfskosten?

 

En als ik die factuur aan mij als ex-werknemer wordt gestuurd, kan ik die dan ook weer bij mijn eigen bedrijf declareren om zo geen IB te hoeven betalen over dat bedrag?

 

Bvd

 

Kees

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het afkopen van een concurrentiebeding is negatief loon. U mag dit bedrag dus in mindering brengen op het loon dat u van de detacheerder heeft ontvangen. De detacheerder mag dit in de jaaropgaaf verwerken, waardoor minder loonheffing wordt ingehouden of u trekt het af als negatief loon in de aangifte inkomstenbelasting.

 

De andere variant, dat de detacheerder een factuur stuurt aan uw opdrachtgever is m.i. ook mogelijk. De opdrachtgever mag het bedrag dan ten laste van zijn bedrijfswinst brengen. De opdrachtgever kan het bedrag ook op u verhalen, maar dan zijn we weer terug bij de 1ste variant, alleen op een omslachtige manier.

 

Heeft u wel voldoende opdrachtgevers? Als u slechts voor één opdrachtgever werkt, bent u feitelijk in dienstbetrekking.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.