• 0

Business meetings / plekking waar je ondernemers vind

Ik ben klaar voor de strijd!

Auto bestickerd, site in de lucht.. advertenties op marktplaats en de 1ste website voor een klant draait al en wonder boven wonder is ook de rekening betaald.

 

Maar nu, ben ik op zoek naar klanten. Ik heb een vlotte babbel en ik kan goed verkopen, maar nu moet ik wel in contact treden met nieuwe klanten.

 

Budget is minimaal dus ik heb weinig behoefte om voor een paar honderd euro's naar seminars te gaan.

 

Zijn er in Noord holland misschien meetings of netwerk borrels waar ik naartoe kan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Waarom heb je dit soort meetings nodig? De prospects liggen toch echt voor het oprapen.

 

Struin het internet af, gebruik de gouden gids, houd je oren overal open en combineer dit allemaal met elkaar. Benader deze prospects met jouw onderscheidende kenmerken en maak hun warm voor jouw bedrijf. Op deze manier heb je een veel groter bereik dan op een kleinschalige meeting/club.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het internet afstruinen en koud bellen waren nog niet in mij opgekomen bedankt. Ik ga direct hiermee aan de slag.

 

Ik ga ook een folder verspreiden in de buurt.

 

Ik wil zo graag naar business meetings of andere plekken waar ondernemers zijn omdat ik dan makkelijker contact kan leggen.

 

Maar jou commentaar is zeker ook waardevol Erik. Daarom 1 reusje!

Link naar reactie
  • 1

Hallo Its,

 

Op www.ondernemersnetwerken.nl kun je kijken of er bij jou in de regio een netwerk is voor (startende) ondernemers en doorklikken naar de website van die netwerken. Daar kun je vervolgens kijken wanneer de eerstvolgende bijeenkomst is.

 

Succes ermee.

Karen (die zich wel afvraagt wat voor bedrijf je hebt, omdat je denkt dat folders verspreiden je klanten oplevert)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo Its,

 

Op www.ondernemersnetwerken.nl kun je kijken of er bij jou in de regio een netwerk is voor (startende) ondernemers en doorklikken naar de website van die netwerken. Daar kun je vervolgens kijken wanneer de eerstvolgende bijeenkomst is.

 

Succes ermee.

Karen (die zich wel afvraagt wat voor bedrijf je hebt, omdat je denkt dat folders verspreiden je klanten oplevert)

 

onwijs bedankt zeg.. dit is precies wat ik zoek!

Link naar reactie
  • 0

Het internet afstruinen en koud bellen waren nog niet in mij opgekomen bedankt. Ik ga direct hiermee aan de slag.

 

Ik ga ook een folder verspreiden in de buurt.

 

Ik wil zo graag naar business meetings of andere plekken waar ondernemers zijn omdat ik dan makkelijker contact kan leggen.

 

Maar jou commentaar is zeker ook waardevol Erik. Daarom 1 reusje!

 

 

Als internet bedrijf kan ik je uit ervaring vertellen dat zowel folders als cold-calls niet aanslaan. Ik heb een tijdje geleden 100 folders de deur uit gedaan naar bedrijven die ik handmatig geselecteerd had. De folders die ik had ontworpen zijn nagekeken en verbeterd door een student marketing/communicatie, het waren mooie folders (verzonden in bedrukte enveloppen). Ik kreeg er 0 reacties op terwijl de kosten voor het drukwerk al wel gemaakt waren.

 

Adverteren via het internet heb ik tot nu toe veel meer profitabel bevonden, maar ook ik zoek ook nog naar extra kanalen om potentiële klanten te bereiken.

 

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet zeker dat er genoeg mensen en ondernemers zijn die zitten te springen om een ervaren webbouwer,cq it bedrijf die een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.

 

Het is dus zaak om met ze in contact te treden. Vandaar business meetings e.d.

 

Hoe vaak gebeurt dat een ondernemer jarenlang niet eens visitekaartjes heeft? Ik kom het vaak genoeg tegen.

 

Een goede offline marketing strategie, met folder en cold calling kan wel werken. Wat je tegenkomt is dat 95% van de bedrijven voorzien is van een IT contact. Iemand die aangenomen is voor de IT, een klant van hun die ook hun website beheert. Dat soort dingen.

 

Bij grotere bedrijven is de "hechtingswaarde" wat minder dan met kleine bedrijven. Wat je moet doen is een klein "gaatje" maken.

 

BV bellen naar aanleiding van actueel lokaal nieuws, jezelf voordoen als geintresseerde klant vervolgens afhaken en zelf wat verkopen (sneaky hoor) of iets kleins aanbieden wat ze simpel weg niet kunnen weigeren. Zoals een gratis beveiligings audit, een nominatie in een wedstrijd etc etc, kennismakingsgesprek..

 

Terugkomend op het "potentiele klanten warm maken voor jouw bedrijf": als je koud belt; ga er dan vanuit dat 95% al voorzien is. Iemand direct een website of ander product/dienst verkopen is simpelweg te rigoreus.

Je kan bijvoorbeeld eerst vragen of je een folder mag sturen of dat je een kennismakingsgesprek wilt maken met ze om meer te weten te komen over elkaar.

 

Een welvarend persoon zei me eens: "we don't buy judges, we build courts" en dat is een zeer praktische mentaliteit.

 

Voor de mensen die dit te extreem vinden: de meeste succesvolle producten worden gelanceerd door eerst de vraag te creeren en dan pas de behoefte te vervullen.

 

Er is niets mis mee; een ondernemers eerst de voordelen en mogelijkheden van bijvoorbeeld online marketing laten proeven en pas daarna, je diensten aanbieden. Ergens ook wel een beetje logisch.

Link naar reactie
  • 0

frappant :-\

Afgaande op je laatste bericht schijn je het allemaal precies te weten hoe het moet, maar simpel cold calling en internet afstruinen was je nog niet op gekomen ::)

 

V.w.b. dat netwerken.......ieder normaal mens heeft toch al plenty netwerken om zich heen? Familie, vrienden, clubgenoten etc etc. Ga dat soort mensen inzetten om je bedrijf te promoten. Vaak is het veel dichterbij te halen dan men denkt. Degene die een nieuwe klant aanbrengt krijgt een bos bloemen/boekenbon o.i.d.

Folders maken, auto in en alle industrieterreinen af. Iedereen die je te spreken krijgt, vraag je of ze nog 2 interessante adressen voor je hebben.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Het effectiefst is zelf seminars en meetings organiseren, gevolgd door netwerken. Cold calling, folders, adverteren etc. is vaak niet zo effectief voor partijen met kleine budgetten.

Als je het ziet als een strijd kies je wel voor een bepaalde benaderingswijze trouwens...ondernemen doe je nooit alleen en concurrenten 'zijn ook mensen' ;-)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie ondernemen niet als een strijd hoor, ik snap niet goed waar je die indruk vandaan hebt?

 

Ik vind dat je mensen best onderbewust mag beinvloeden zolang je ethisch (harmonische win-win) verantwoord blijft. Er valt over te twisten maar dat is hoe ik het ervaar.

 

Edraket ik zoek een bepaald type klanten, mensen met visie, durf, dat soort dingen. Dat vind ik zo leuk in mijn werk.

Ik heb vandaag toevallig mijn warme netwerk even aan de tand gevoelt, wat visitekaartjes uitgedeeld, dat soort dingen.

 

Verder heb ik al een aantal leuke prospects en voor sommige werk ik zelfs kosteloos omdat ik hun ideeen zo goed vind.

 

Zelf seminars organiseren lijkt me erg leuk, misschien wat voor in de toekomst. Eerst meer klandizie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.