• 0

Horeca casco verbouwen, voor eigen rekening??

Hallo, ik ben bezig met het opzetten van een restaurant.

In het pand wat we op oog hebben, zat voorheen een kledingzaak.

 

Nu is mijn vraag...we willen het pand huren....maar in hoeverre kan je de verhuurder laten mee betalen in het horeca casco klaar maken?

En wat voor gevolgen heeft dat voor de huurprijs??

 

Dingen zoals een dragende muur slopen, toiletgroepen verplaatsen....alles wat aard en nagelvast zit...in hoeverre betaal je dat zelf....of niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die aanvraag is al gedaan.

De horecavergunning erop krijgen zal het probleem niet zijn.

Ook zullen we geen huurcontract tekenen voor dat we alle vergunningen/financiering rond hebben.

 

In het kort komt het erop neer dat minimaal 3 ton (150.000 bouwkosten, 150.000 inventaris/interieur) moeten investeren in een huurpand.

Link naar reactie
  • 0

Als je gaat verbouwen in een gehuurd pand, zal dat toch in overleg moeten met de verhuurder en als het ingrijpend is ook met "gemeentelijke instellingen". In sommige gevallen zal verhuurder bereid zijn een deel van de kosten te dragen, soms ook niet.

Ik kan me voorstellen dat een verhuurder van een lastige te verhuren pand of als de verbouwing ten goede komt aan de waarde van het pand eerder bereid is tegemoet te komen.

Dus, ik zou zeggen ga eens met de verhuurder rond de tafel en zoek eens uit in hoeverre hij wil bijdragen in de kosten, danwel in de huurprijs, of misschien wel beide.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het is niet ongebruikelijk dat een verhuurder verbouwingskosten financiert. De winst voor de verhuurder zit er dan, naast de ingecalculeerde rente, in dat de opslag op de huur voort blijft bestaan nadat er volledig is afgelost.

 

Verstandiger is om het zelf te financieren en een beding op te laten nemen dat bij beëindiging van het huurcontract binnen 15 jaar (gebruikelijke horeca huurtermijn is 10 + 5 verlenging) door de verhuurder, deze een percentage van het geïnvesteerde bedrag dient te vergoeden.

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de info.

Komende week krijg ik van de aannemers een globaal idee wat de verbouwingskosten zijn. Dan kunnen we daarmee aan de slag. Ook gaan we een makelaar inschakelen.

 

We hebben egt geen idee in hoeverre de verhuurder wil mee investeren.

En als we het zelf moeten betalen kijken welke constructie we moeten hanteren om onze investering veilig te stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al beschreven is het geheel afhankelijk met wat voor soort verhuurder je te maken hebt. Als het een goede locatie is, dan zal hij waarschijnlijk niet meewerken. Hij kan het immers zo weer verhuren.

 

Als het echt bouwtechnische aanpassingen zijn die noodzakelijk zijn voor de "staat van onderhoud" van het pand, dan is het weer een ander verhaal.

 

Verhuurders maken hetzelfde kosten plaatje die jij ook maakt. Voor hoeveel kan hem verhuren en wat kost het mij. Met als doel: wat is mijn winst.

 

In ieder geval, veel succes.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.