• 0

Webwinkel 'Dutch Designers'

Ik zou graag (net als zovele) een webwinkel willen beginnen.

Maar als ik iets wil beginnen, dan wil ik het ook goed doen.

 

Omdat de branche waarin ik een webwinkel (merkkleding van dutch designer zoals Oilily, Cakewalk, Jottum..)wil beginnen giga-groot is ben ik bezig met wat 'voor onderzoek.' Dat is dus eerst contact leggen met leveranciers etc.

Dat viel gelijk al tegen want zij willen niet aan webwinkels verkopen. Dat is het antwoord wat ik kreeg. Toch zie ik natuurlijk genoeg webshop's (grote maar ook hééél veel kleinere) die bv. kleding van Oilily verkopen. Op een of andere manier leveren zij dus toch...

Hoe komen zij eraan??? En nog een grotere vraag hoe ga ik eraan komen?

Alle tips zijn welkom natuurlijk.

Heeft iemand ervaring met deze merken of adressen waar ik wel mijn spullen kan inkopen?

Ik verneem gráág jullie reactie's.

Alvast bedankt!

www.lilykids.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hey ikonline,

Veel van dat soort winkels zijn inderdaad brick and mortar winkels. Vaak kopen ze in via groothandels en de pest in deze branche is dat die een stuk moeilijker te vinden zijn dan je zou willen. Op Zentrada en zelfs Marktplaats zie je ook wel eens partijen aangeboden worden van de betere merken, maar daar wil je natuurlijk niet van afhankelijk zijn. Flink groothandels afbellen - al is het maar zodat zij jou naar andere locaties kunnen verwijzen - is waar jij mee zou moeten beginnen. Succes!

 

[edit]

Wat ik je overigens nog wil toevoegen: de marketing van je site wordt een absolute ramp. Wij zijn sinds een maand online met ons eigen merk minimuze. (zie sig.) en je moet echt alles uit de kast trekken om uberhaupt bezoekers op je site te krijgen: deze markt is echt o-ver-vol.

 

Denk dus aan:

- Zorgen dat je echt iets bijzonders aanbiedt waarmee je je van de mass onderscheidt en wat je ook in je marketing (persberichten, blogprofilering etc.) kunt gebruiken.

- Zeer nauwkeurig optimaliseren van je keywords, teksten en bestandsnamen in je site om Google te plezieren

- Het draaien van meerdere Adwords-campagnes en ook die constant bijsturen (pfff)

- Jezelf aanmelden bij alles maar dan ook alles dat maar op een startpagina lijkt

- Grassroots marketing: hyves-, myspace- facebook pagina's bouwen, posten op fora, zorgen dat je op blogs komt etcetera etcetera. Je kunt er tegenwoordig een compleet mensenleven aan besteden.

 

Heel veel succes!

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 1

Een van de redenen dat kledingmerken (of een Philips etc.) niet willen verkopen aan webwinkelhouders is omdat zij over het algemeen goedkoper zijn dan de fysieke verkoopkanalen. Ze drukken daardoor hun eigen winkels de kop in.

 

Ik wil je niet te veel ontmoedigen, maar het zou ook zomaar kunnen, dat wanneer je eindelijk een fatsoenlijke groothandel hebt gevonden die de nieuwe collecties in fatsoenlijke oplage aan je kwijt kunnen, dat de fabrikant zich er mee gaat bemoeien als ze erachter komen dat die groothandel met jou zaken doet. Dan zeggen ze tegen meneer groothandel: u ontvangt minder korting als u blijft leveren aan meneer/mevrouw webshop. Dan zegt meneer groothandel tegen meneer/mevrouw webshop: de groeten. (En ja dat mag gewoon.) Of het helemaal eerlijk is, is een tweede, maar het gebeurt zeker.

 

(Ik heb er laatst nog een artikel over gelezen, maar kan zo snel niet bij de bron geraken... Volgt wellicht nog)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Of ze hebben inderdaad ook een fysieke winkel.

 

Of ze kopen bij een intemediair/tussenhandelaar collectief in.

 

Wellicht kan de fabrikant of distributeur vertellen of ze tussenhandelaren hebben en je doorsturen.

 

Succes!

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt alvast voor de reacties!

Ik zal er flink achteraan gaan! Ik heb nog weinig ervaring met het ondernemersschap en daardoor is het inderdaad erg lastig om ergens achter te komen en om informatie te verkrijgen. Iemand die zelf een 'adresje' heeft wil deze niet graag bekend maken natuurlijk.

 

Ik hoop dat er nog meer reacties komen en vooral van iemand die met deze merken ervaring heeft en mij wellicht iets verder kan helpen.

Ik wil inderdaad niet afhankelijk zijn van 'restpartijtjes' omdat ik graag de nieuwe collecties wil gaan verkopen.

Eigenlijk zijn alle tips welkom omdat ik niet over een nacht ijs wil gaan en het goed wil gaan doen. Maar dat is lastig met nog nul ervaring in deze branche. Daarom vond ik het ook erg fijn toen ik dit forum vond!

 

www.lilykids.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou Martijn, bedankt voor het zonnige vooruitzicht, haha.

Maar zoiets had ik al voorzien ja. Misschien dat ik het nog iets rooskleuriger heb voorgesteld. Ik ga m'n best doen...Ik krijg er namlijk géén spijt van als ik het probeer maar wél als ik het niet geprobeerd heb...

 

PS: Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde groothandels?

www.lilykids.nl

Link naar reactie
  • 0

Vandaag kwam Bizz met dit artikel:

http://www.bizz.nl/2573-nma-zoekt-online-klokkenluiders.html

 

Interessant dat de nma zich er nu tegenaan gaat bemoeien.

 

Ik vind dit toch wel ver gaan. Anti kartel wetgeving is er op gericht om producenten aan te pakken die samenspannen om prijzen kunstmatig hoor te houden door concurentie uit te sluiten.

 

Als individuele producent zou ik toch zelf mogen bepalen welke marges ik reken en langs welke kanalen ik mijn goederen distribueer? Als ik mijn concurrenten maar niet dwing hetzelfde te doen.

 

Volgens mij is dit volstrekt zinloze overheidsbemoeienis met marktwerking. Het spijt me voor ikonline, maar als oililly niet via jouw winkel willen verkopen is dat hun goed recht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Marlies Dekkers heeft het aan de stok met Saphh en drijgt wikelketens te boycotten die de collectie van haar concurrent voeren. De concurrent is van mening dat deze "uit de markt gedrukt wordt". Dekkers is van mening dat ze vrij is om te concurreren. Wie heeft er gelijk?

 

http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1242601

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zat hier van het weekend ook over te denken, staat ook in de Quote van deze week. En is misschien wel een leuk topic voor een poll

 

Voor beiden is wat te zeggen, ik denk dat MD een punt heeft, ze wil alleen maar exclusieve verkooppunten omdat bij haar merk hoort. Daarbij kan ze denk ik redelijk wat eisen stellen zeker als je weet dat die winkels ook andere exclusieve merken verkopen en niet alleen haar eigen merk.

 

Rolex kan je ook niet over kopen (behalve in Thailand)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik zat hier van het weekend ook over te denken, staat ook in de Quote van deze week. En is misschien wel een leuk topic voor een poll

 

Voor beiden is wat te zeggen, ik denk dat MD een punt heeft, ze wil alleen maar exclusieve verkooppunten omdat bij haar merk hoort. Daarbij kan ze denk ik redelijk wat eisen stellen zeker als je weet dat die winkels ook andere exclusieve merken verkopen en niet alleen haar eigen merk.

 

Rolex kan je ook niet over kopen (behalve in Thailand)

 

Voorlopig is het evntjes rustig in onderbroekenland:

 

http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1251221

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.