• 0

Een mini-site, wat kan ik mij daarbij voorstellen??

Omdat ik binnenkort een plekje op het internet nodig heb om mijn (aankomende) boekje te promoten, denk ik aan zoiets als een mini-site.

De "grap" is alleen dat absoluut geen idee heb wat ik mij moet voorstellen van zo'n mini-site. Eigenlijk roep ik dus maar wat, want ik ken het alleen van horen-zeggen. ;D

 

Ik zal het even heel simpel vragen: Waar moet je zijn en/of informeren om iets te weten te komen over de mogelijkheden van een mini-site?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een mini-site precies is, is me ook niet helemaal duidelijk... maar ik stel me voor dat het iets vrij eenvoudigs moet worden, feitelijk gewoon een website met weinig content. In geval van promotie voor een boek zou dat bijv slechts een introductie kunnen zijn zoals vaak op de achterkant van een boek staat, plus een contactpagina en wellicht lijstje met verkooppunten.

 

Als je weet wat je wilt kun je denk ik verder bij om het even welke webdesigner terecht.

Link naar reactie
  • 0

Ik durf het bíjna niet te vragen... maar wat is het verschil tussen een website en een weblog? geenidee.gif

 

 

.... Gevonden, bij een weblog moet je dus zo ongeveer dagelijks nieuwe berichtjes plaatsen. Nee, dat is niet de bedoeling.

Ik ga dus maar op zoek naar een eenvoudige manier om een kleine website op te zetten.

 

Link naar reactie
  • 0

Is natuurlijk maar net wat je er mee wilt.

Je zegt dat je een boek(je) wilt promoten, puur informatief? Of ook verkopen?

Als het informatief is kun je toe met gewoon een enkele pagina onder een toepasselijke domeinnaam lijkt me.

 

"Mini-site" klinkt me wat als een marketingterm in de oren, moet je je niet teveel van aantrekken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit toevallig net de website van m'n pas gekochte kite te bekijken en die heeft een micro site ;D

 

Goed, nu zonder gein, het gaat om een Gaastra kite. Gaastra heeft gewoon een site (www.gaastrakites.com) en voor elk model kite, heeft gaastra een micro site. Voor hun is de definitie van een micro site denk ik zoiets als: een kleine site die alle info heeft voor dat specifieke model. Het grappige is natuurlijk dat je met zo'n micro site een klein beetje aparte branding kan doen.

 

Okay, de gewone site: http://www.gaastrakites.com

 

De micro site (uiteraard ook te vinden vanaf de gewone site): http://www.gaastrakites.com/index.php/kites/jekyll_008

 

Ach ja, tis maar hoe je het noemt...

 

p.s. ik had zelf dan gekozen voor een aparte domeinnaam: jekyll.gaastrakites.com

 

Link naar reactie
  • 0

Is natuurlijk maar net wat je er mee wilt.

Je zegt dat je een boek(je) wilt promoten, puur informatief? Of ook verkopen?

 

 

Ik wil het boekje inderdaad gaan promoten op zo'n "minisite". Voor het bestellen wil ik daar dan een link op zetten. Die gaat dan direct naar de speciale pagina voor mijn boekje op de site van de uitgever.

 

 

 

Goed, nu zonder gein, het gaat om een Gaastra kite. Gaastra heeft gewoon een site (www.gaastrakites.com) en voor elk model kite, heeft gaastra een micro site. Voor hun is de definitie van een micro site denk ik zoiets als: een kleine site die alle info heeft voor dat specifieke model. Het grappige is natuurlijk dat je met zo'n micro site een klein beetje aparte branding kan doen.

 

Okay, de gewone site: http://www.gaastrakites.com

 

 

Ik ga er nog naar kijken.

Link naar reactie
  • 0
Ik zal het even heel simpel vragen: Waar moet je zijn en/of informeren om iets te weten te komen over de mogelijkheden van een mini-site?

 

Een heel simpel antwoord is: hetzelfde als bij een 'gewone' site.

 

De term mini- of micro-site is ontstaan doordat bedrijven bij wijze van aktie een nieuw produkt lanceren op een speciale site, meestal met een eigen domeinnaam.

 

Omdat deze meestal losstaat van de hoofd-site, en veel minder content bevat, is de term micro-site eraan gegeven.

 

Als je geen hoofd-site hebt, en een kleine website voor de promotie van je boek wilt opzetten, kun je het noemen wat je wilt - het blijft gewoon een kleine website.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.