• 0

Drukwerk promoten

Beste mensen op HL,

 

Na veel gesurft te hebben op het forum, en vele topics gelezen te hebben ga ik dan hier toch uiteindelijk mijn vraag stellen.

 

Het is de bedoeling om uit te breiden met drukwerk. Na veel onderzoek en het opstellen van de prijslijsten zijn wij erachter gekomen dat de prijzen heel erg gunstig zijn. (We zitten rond of vaak zelfs nog iets onder de prijs van diverse bekende budget internet drukkers.)

 

Echter natuurlijk de vraag:

 

-   Hoe ga ik deze site goed promoten?

 

Het antwoord voor de site is vrij simpel, SEO. Daarvoor is ook inmiddels iemand aangenomen op freelance basis die de site zal optimaliseren voor de zoekmachines.

 

Maar ik bedoel dus eigenlijk meer het offline promoten:

 

-   Bellen naar klanten, ik heb het gevoel en ook al vaker mee gemaakt dat de mensen me liever zien gaan dan komen. Dit kan ik me heel goed voorstellen, tenslotte, wie wimpelt niet snel een verkoper af aan de lijn? Meeste mensen hebben hier geen interesse in.

-   Mailing, hierbij is het resultaat vrij nihil, vaak word het drukwerk meteen de prullenbak in gelanceerd. Verder kijkt meestal 5 op de 100 serieus er heen, echter blijft de informatie waarschijnlijk op dat moment hangen en gaan ze toch terug naar de lokale boer als ze pas iets nodig hebben. Dit puur vanwege het feit dat als ze drukwerk nodig hebben dit weken – maanden later is en ons al vergeten zijn.

 

De vraag is dan ook, hoe kan ik een onuitwisbare indruk achter laten bij bijvoorbeeld jullie zelf? Wat zou jij / U een goede binnenkomer vinden? Oftewel iets wat niet snel vergeten word?

 

Graag hoor ik van jullie! Alle ideeën zijn tenslotte welkom!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dave

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin met het in je handtekening hier op HL opnemen van een logo en een link naar je site. Met ca. 10.000 HL'ers krijg je daarmee een aardige exposure, zeker als je regelmatig op het forum nuttige bijdragen post.

 

Ik heb trouwens binnenkort drukwerk nodig en ben benieuwd naar jullie mogelijkheden en tarieven.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Idbroker,

 

Sorry maar helaas, uw tip is zeker goed. Maar aangezien wij nog in een start periode zitten kan ik helaas nog geen naam of internet adres vermelden. "Achter de schermen" wil ik eerst alles goed in orde hebben voordat ik met alles naar de buiten wereld treed.

 

Ik wil dan compleet klaar zijn, dus ook het promotieplan en de rest van het plan van aanpak.

 

Echter zodra alles "live" gaat en dus echt beginnen met de verkoop zal ik ook pas op HL of dergelijke iets vermelden.

 

Toch hartelijk dank voor uw medewerking!

Link naar reactie
  • 0

Bedrukte memoblokjes moeten voor jullie makkelijk te realiseren zijn. Deze worden niet snel weggegooid en zijn een duidelijk visitekaartje voor jullie bedrijf. Deel ze uit op lokale B2B-beurzen. Geef ze af samen met een opvallende folder (Hè, nog een visitekaartje van jullie ;)) bij de industrieterreinen.

 

Grote beschrijfbare bureauleggers (visitekaartje ;)) zijn ook erg favoriet, kan je ook mooi jullie tarieven opdrukken. Vergelijken ze altijd direct de prijzen met de concurrent. Moet je er wel voor zorgen dat jullie prijzen zeer goed zijn.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Memoblokjes is een goed idee! Daarom hadden we ze al ontworpen... Toch bedankt voor die tip.

 

Echter zoiets als : Geef ze af samen met een opvallende folder (Hè, nog een visitekaartje van jullie ) bij de industrieterreinen.

 

Hoe bedoel je dit precies? Gewoon zelf overal in de brievenbus doen bij industrieterreinen? Hoe denken jullie daarover? Is dit niet onprofessioneel? Dit zijn eigenlijk meer de zaken wat ik bedoel.....

 

De beschrijfbare bureauleggers zijn inderdaad heel erg favoriet, alleen echter alleen geschikt als men zelf op een stand staat. Ik ga niet met een doos door het MECC zeulen als ik als "klant" daar ben........ ;)

Maar is wel zeker iets om uit te delen, en al zeer zeker iets wat achterblijft en altijd zichtbaar blijft bij de klant!

 

Alvast weer eens bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is dus net wat ik bedoel, als er hier iemand voor de deur staat wimpel ik hem meestal gewoon af. Ik heb daar geen tijd voor en kan mijn tijd wel beter gebruiken dan een verkoper aan mijn deur........

 

Maar goed, dat is mijn ervaring. Wat zijn jullie eigen ervaring met het persoonlijk afgaan van een industrie terrein? Dat zijn de dingen die ik wil weten, want alleen van mijn eigen ervaring uit gaan is absoluut niet de bedoeling!

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is dus net wat ik bedoel, als er hier iemand voor de deur staat wimpel ik hem meestal gewoon af. Ik heb daar geen tijd voor en kan mijn tijd wel beter gebruiken dan een verkoper aan mijn deur........

 

Maar goed, dat is mijn ervaring. Wat zijn jullie eigen ervaring met het persoonlijk afgaan van een industrie terrein? Dat zijn de dingen die ik wil weten, want alleen van mijn eigen ervaring uit gaan is absoluut niet de bedoeling!

 

Meestal dezelfde ervaring die jij hebt, Meeste ondernemers hebben inderdaad geen tijd voor dat soort dingen.

 

Misschien kan je uitzoeken wie de eigenaar is en hem of haar persoonlijk een memoblok sturen ipv langs te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Het uitzoeken wie de eigenaar of manager is een kwestie van bellen, dat is natuurlijk geen probleem. Daar zijn genoeg mogelijkheden voor...

 

Echter een blok opsturen word een vrij dure grap, (ik weet reclame = duur) maar voor mij is vraag eigenlijk, wat zou hier de respons op zijn?

Zou dit vergelijkbaar zijn met een standaard DirectMailing actie? Ik denk eerlijk gezegd groter, aangezien de ontvanger deze blok meermaals, tenminste als het goed is, te zien krijgt en misschien uiteindelijk toch eens nieuwsgierig word!

Link naar reactie
  • 0

oke erik, niet zo zwaar maken.......

 

Maar hoe zou U het dan doen? Gewoon een stapel bloks mee nemen, langs de deur gaan, klein praatje en blok afgeven en dan weer door naar de volgende deur?

 

Voor mij is het nu een kwestie van bekijken van mogelijke opties en daaruit de meest geschikt oplossing uitvoeren. Vandaar dat ik zoveel vraag over hoe/wie/wat, eigenlijk alles over die aanpak.

Link naar reactie
  • 0

Heb je zelf verstand van het drukproces of ben je alleen maar tussenpersoon ?

 

Offtopic: Ik heb zelf verstand van het drukproces aangezien ik zelfs bij een drukkerij gewerkt heb, echter alleen nu ben ik tussenpersoon van een buitenlandse drukkerij.........

 

Ontopic: Heeft iemand nog een ongezouten mening klaar liggen?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is dit wel een idee (zo ben ik toevallig aan een adresje gekomen).

Via een vriendin (werkt bij een reclamebureau) heb ik een email ontvangen waar een drukker zijn diensten promoot.

Dus heb ik zijn website bekeken, een proefmonster aangevraagd en door zijn snelle dienstverlening ga ik ook bij hem bestellen.

 

Ik weet alleen niet hoe je aan emailadressen komt....

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 1

Je geeft niet aan wat je doelgroep nu precies is: wil je visitekaartjes drukken, of zoek je naar orders van 500.000 folders of meer.

 

Als je makelt voor een buitenlandse drukker lijkt me eerder het laatste, maar goed. In het eerste geval zijn bedrukte notitieblokjes wel aardig om weg te geven, maar wat denk je daarmee te verdienen? Het lijkt me toch beter om eerst een doelgroep af te bakenen en te weten welk type drukwerk voor jou (en je drukker) het meest geschikt is.

 

Grotere bedrijven stappen niet snel over naar een andere drukker, ze gooien vaak het hele pakket op één adres neer. Bovendien eisen ze vaak een cms waarmee ze online voorraden kunnen bekijken, bestellingen plegen, etc. Dat betekent dat je veel moet netwerken én je zaken goed voor elkaar moet hebben om volgend jaar een offerte te mogen uitbrengen.

 

Kleinere bedrijven stappen sneller voor een paar cent over, maar dat zijn dan ook ontrouwe klanten die bovendien alles snel en 'voor weinig' willen...

 

Onder de reclamebureaus zijn ook erg veel 'prijsinkopers'. Je moet snel handelen en als je geleverd hebt zullen ze blijven zoeken naar foutjes zodat ze alsnog korting kunnen bedingen. Niks voor zichzelf respecterende vakmensen dus, maar wel voor drukkers die persvulling nodig hebben...

 

Het is een beetje gechargeerd natuurlijk, maar als je uit de drukwerk-wereld komt begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel. Dus: eerst een doelgroep vinden, daarna pas aan promotie denken.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke, in de doelgroep kan ik heel duidelijk zijn:

 

- We zijn bezig met een nieuwe website, puur voor zakelijk drukwerk. Hier kan een particulier dus ook niet bestellen. Hiervoor zullen wij zelf de orders gaan binnen halen, de grote orders dus! Dit puur vanwege het feit dat grote bedrijven iemand persoonlijk willen kunnen aanspreken, oftewel een contactpersoon willen hebben. Waar ze inderdaad eventueel kortingen mee kunnen regelen. Dit zullen dus eigenlijk meer de orders van grote aantallen zoals: 50.000 briefpapier zijn.

 

Deze doelgroep is dus eigenlijk ook waar ik naar op zoek voor was qua marketing oplossingen. Het is namelijk zo dat dit waarschijnlijk bijna alleen maar lokale bedrijven zullen zijn. Hoe benader ik deze?

 

- Puur voor particulieren en de kleine bedrijven, die inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. (no hard feelings) Dit word een webwinkel waar men meteen online kan bestellen. Zeg maar een "budget drukker". Hier zal men dus waarschijnlijk wat kleine orders plaatsen zoals een 1000 briefpapier of een aantal visitekaartjes.

 

Bij deze site word dan ook veel aan SEO gedaan, en is het de bedoeling dat alles via internet verkocht word. En in een later stadium natuurlijk mond tot mond reclame.

 

Hoop dat dit meer duidelijkheid verschaft.............

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.