• 0

failliet stagebedrijf

Beste mensen,

 

Een tijd geleden heb ik stage gelopen bij een bedrijf. Hiervoor hebben we een stageovereenkomst getekend, waarop staat dat ik een vergoeding van € 200,00 krijg.

 

De relatie met mijn werkgever was zeer goed. Met het bedrijf ging het echter minder goed, daarom vond ik het geen probleem om een aantal weken te wachten totdat ik mijn vergoeding zou krijgen. Deze weken zijn inmiddels maanden geworden en het bedrijf is inmiddels failliet. Het bedrijf is echter failliet gegaan NA mijn stageduur.

 

Graag hoor ik van jullie wat ik kan doen, hoewel het niet om groot geld gaat, vind ik toch dat ik er recht op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

het probleem is dat mijn stagebegeleider (bedrijfsmentor) enige eigenaar was.. ze zegt dat de bank al haar prive-rekeningen etc heeft overgenomen.. het gekke is dat ik nergens kan vinden dat ze echt failliet is.. het dubbele hiervan is dat ik erg goed met haar kon opschieten..

 

Prive en zakelijk in deze situatie zou ik gescheiden houden.

De andere vraag is, heb je die 200e echt nodig? Misschien heb je wel voldoende kennis bij het bedrijf op gedaan dat de vergoeding slechts bijzaak was (ik roep maar wat).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Meestal gaan de schuldeisers altijd voor. hopelijk blijft er nog iets over voor je.

 

Waarom zou een stageair geen schuldeiser kunnen zijn? Je bedoelt waarschijnlijk dat andere schuldeisers (belasting enz) voorrang hebben. Gewoon claim indienen bij curator, en niet te lang wachten.

 

Heeft de school geen stagebureau dat kan helpen? Dit is niet echt een onderwerp voor dit forum...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste itsme_lonniej,

 

in aanvulling op de bovenstaande adviezen het volgende:

 

- faillisementen kun je navragen (nazoeken) bij de Kamer van Koophandel (in het handelsregister op KvK.nl).

 

- welke rechtsvorm heeft (had) het bedrijf? Zolang het geen BV is, is de eigenaar ook in privé aansprakelijk te stellen voor het stagecontract

 

- was je verzekerd tijdens de stage en zijn premies afgedragen?

 

Zakelijke noot: fijne stagebegeleider die je in dienst heeft genomen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Meestal gaan de schuldeisers altijd voor. hopelijk blijft er nog iets over voor je.

 

Waarom zou een stageair geen schuldeiser kunnen zijn? Je bedoelt waarschijnlijk dat andere schuldeisers (belasting enz) voorrang hebben. Gewoon claim indienen bij curator, en niet te lang wachten.

 

Heeft de school geen stagebureau dat kan helpen? Dit is niet echt een onderwerp voor dit forum...

 

Dat bedoel ik inderdaad, bedankt voor je verbetering.

Link naar reactie
  • 0

ik meen te herrineren dat het CWI 6 tot 8 weken loon doorbetaald indien het bedrijf failliet is gegaan. Ik denk niet dat deze regeling op gaat, omdat je stage was beeindigd voordat het bedrijf failliet ging, maar het kan geen kwaad om te informeren.

 

Praten met de curator kan geen kwaad.

 

Als student kun je wel wat zakcentjes gebruiken lijkt me zo.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kijken of je niet wat via je stagebegeleider kunt regelen.

 

Alsof die het uit z'n eigen zak gaat betalen.....

Ik bedoel met begeleider dus iemand van school hè (neem aan dat iemand die stages regelt enzo?), wellicht heeft de school een potje o.i.d. voor speciale gevallen.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.