• 0

ISBN / BTW voor landkaart

Ik ben op dit moment bezig met de produktie van een landkaart op posterformaat (50x70). Eigenlijk begonnen als hobby/portfolio-project, maar het loopt een beetje uit de hand en ziet er zo goed uit dat ik hem graag zou willen laten drukken in kleine oplage en dan deels als relatiegeschenk aan klanten en contacten geven en deels verkopen.

 

M'n intentie is niet zo zeer om hem via winkels te gaan verkopen, liever in eigen beheer via m'n website. Is een ISBN nummer dan nodig (heb al wat gezocht en op zich valt het aanvragen van zo'n nummer en bijbehorende barcode qua kosten allemaal wel mee)?

 

Gerelateerde vraag, volgens mij valt een landkaart onder het 6% BTW tarief (je kunt het, imho, zien als boek/tijdschrijft of als kunstobject). Klopt mijn redenatie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas, het is 19% BTW.

Of als het aan onderstaande eisen voldoet is het met 6% belast.

 

30. boeken; dagbladen, weekbladen, tijdschriften en andere tenminste driemaal per jaar periodiek verschijnende uitgaven;

 

31. braille-papier, braille-folie, braille-drukwerk, braille-schrijfmachines, braille-handschrijfhulpmiddelen en dergelijke braille-artikelen; uurwerken, optische leesapparaten, t.v.-leesloepen, leesplateaus, oriëntatie-hulpmiddelen, steun-, tast- en herkenningsstokken speciaal ontworpen voor persoonlijk gebruik door blinden en slechtzienden; blindengeleidehonden; andere bij ministeriële regeling aan te wijzen hulpmiddelen die speciaal zijn ontworpen dan wel bestemd voor het exclusieve en persoonlijke gebruik door blinden en slechtzienden; leespennen en andere apparatuur met een vergelijkbare functie, alsmede programmatuur, die speciaal zijn ontworpen voor gebruik door dyslectici;

 

Voor relief kaarten geldt hetzelfde trouwens.

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen

 

Dat klopt, ik twijfel alleen omdat ik misschien in een later stadium de stap wil maken naar (reis)boekhandels. Then again, dat kan dan gewoon de 2e druk worden... ;D

 

@Vatt

 

19% dan maar. Toch eens navragen/nalezen als ik wat helderder ben, volgens de belastingdienst-site gold 6% ook voor reclame-drukwerk, en aangezien een van de doelen zelfpromotie is...

Link naar reactie
  • 0

Hoi RedGeo,

 

Kijk even op deze site: Boekhuis

Het ISBN-nummer is direct ook (het grootste gedeelte van) je EAN-nummer. Dus als je een ISBN hebt kun je direct een barcode drukken.

 

Heb zelf geen ervaring met het aanvragen, maar de site wijst zich vanzelf.

 

Succes!

 

Edit: of op www.isbn.nl. Kosten schijnen mee te vallen (iets van 50 euro)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.