• 0

Winst beperken in verband met studiefinanciering

Hallo allemaal,

 

Vorig jaar ben ik met een vriend "voor de lol" een VOF gestart. Is allemaal prima gegaan en we hebben het eerste jaar prima afgesloten.

Echter nu we aan begin 2008 staan en de we inmiddels al weer een aantal goede opdrachten hebben, rijst bij mij de vraag "wat doen we met de winst?". Menig borumbezoeker zal zeggen, leuke dingen doen, vakantie, e.d., maar het probleem is dat ik nog studeer en ik en mijn partner mogen elk max 11.000 euro per jaar bijverdienen ivm studiefinanciering. Ik en mijn partner gaan dit bedrag dit jaar wel halen, ook omdat we allebei nog een ander baantje hebben.

 

Onze financiele situatie is momenteel als volgt:

- studiefinanciering en bijbaantje om de dagen door te komen

- winst uit de vof willen we eigenlijk in de vof laten zitten, omdat we willen sparen voor de omzetting ter zijner tijd (na de studie) naar een BV

 

We leven dus van onze studiefinanciering en bijbaan en gebruiken de VOF eigenlijk om te sparen. We verdienen met de vof ook weer niet genoeg om de stufie allebei op te kunnen zeggen. Dan kunnen we ook weer niet sparen voor onze BV.

 

Het eigenlijke probleem is dus dat we onze winst dus moeten drukken om niet in de problemen te komen met de ib-groep. We willen dit absoluut niet doen door nutteloze kosten te maken, zoals bureaustoelen, bureaus, printers, pc , etc die we niet nodig hebben, want dat hebben we allemaal en voldoet prima. Dit werd ook gesuggereerd in dit topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=7098;start=0#msg58751

 

Is er niet een manier om onze winst te drukken zoals bijvoorbeeld het investeren in een nieuw op te zetten bedrijf, bijvoorbeeld een BV i.o.?

 

Ik vind het ook zonde om opdrachten te laten schieten en tijd om nog meer opdrachten te doen, zodat de stufu niet meer nodig is, hebben we ook niet. We komen dit jaar tegen een glazen plafond aan te zitten op deze manier? Wie kan helpen?

 

BVD, Marc

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

een voorziening dubieuze debiteuren?

een reservering voor toekomstige projecten?

 

ik raad je aan dit bij een administratiekantoor of accountant voor te leggen. grote kans dat hij je kostenloos wil adviseren als startend ondernemer en daar later weer een echte klant aan over te houden.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dag Marc

 

Je hebt 1 probleem van aanzienlijke omvang:

 

als je kosten niet stijgen, dan blijft de winst uit de vof blijkbaar te hoog. Je kunt het geld wel in de vof laten zitten, maar voor de stufi is de winst (omzet minus kosten) maatgevend of je die nu privé opneemt of niet!

 

Is het geen idee om jouw partner mede-vennoot te maken? Dan delen jullie de winst door drie en blijf je wellicht wel onder de 11K p.p.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.