• 0

Buitenlandse groei: vinden van matchende partner

Hi!

 

Sinds augustus 2006 ben ik de trotse, ondernemende en enthousiaste eigenaresse van een eenmansbedrijfje in fashion, lifestyle en uitgaanskleding. Gestart op het net, voorzichtig en weinig risico. Al snel werd het een multi channel gebeuren en ging ik beurzen, evenementen & feesten in NL bezoeken waarmee ik een leuke omzet draaide én mijn netwerk vergrootte. In 2007 opende ik een magazijn met showroom en al snel kwamen er steeds meer B2B offerte aanvragen vanuit buitenlandse horeca, aanvragen voor distributieschap van leveranciers en buitenlandse particulieren voor het leveren van goederen. De eerste agent is aan het werk, de tweede in NL volgt deze maand...

 

Geweldig natuurlijk, met het behaalde resultaat ben ik enorm blij: daarom heb ik eind 2007 het oorspronkelijke businessplan vernieuwd, aangepast aan de nieuwe ontwikkelingen en samen met mijn stagiaire marketing de plannen voor de toekomst toegevoegd.

 

Nederland is klein en gezien de vraag vanuit het buitenland, gaan we ons de aankomende 5 jaar middels een uitgekiende strategie meer richten op het buitenland: Europa. Omdat daar de vraag ligt naar de producten en de markt er voor openstaat.

 

Maar: alleen red ik dat niet. Ik zoek een sparring partner en iemand die met mij de aankomende 5 jaar er voor wil gaan!

 

"Dat de vraag er is en dat anderen dat zien, merk ik ook aan de wijze waarop er zomaar ineens allerlei (buitenlandse) personen zich aanmelden om deze vrouwelijke onderneemster uit Nederland te gaan helpen groeien...." Mijn netwerk bevat intussen een aantal markante types, dus ik kijk nergens raar meer van op, ik voel me zeer vereerd, maar als duizendpoot in mn eenmanszaakje heb ik nu een beetje het gevoel dat ik juist nu heel erg moet gaan oppassen: "die interesse is er niet zomaar..." en gezien mijn branche heb ik het idee dat er ook personen interesse hebben die minder zuivere bedoelingen voor ogen hebben. Om maar niet te spreken over de oneerbare voorstellen die me al zijn gedaan in ruil voor een flinke duit geld. ???Maar dat zoek ik niet, wil ik niet en ben er na de zoveelste vruchteloze avond kletsen redelijk moedeloos van aan het worden:

 

Aan de tips die er op dit forum staan betreffende dit onderwerp heb ik al heel veel, maar nergens kan ik eruit filteren hoe je een geschikte sparring partner en eventuele business angel vind die SAMEN met je de beoogde doelstellingen wil gaan bereiken. Omvormen eenmanszaak naar BV, groeien, opzetten structuren, processen ed... en daar over 5 jaar de vruchten van plukken....

 

Dus de andere kant: hoe selecteer je als ondernemer een goede partner voor je onderneming als je uit wil breiden naar het buitenland, vanuit Nederland? :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Belle,

 

Kort gezegd: met heel veel mensen discussiëren over het heden, verleden en de toekomst van jou en je bedrijf. Uiteindelijk kun je dan een keuze maken als je een goed gevoel krijgt bij een van de geïnteresseerden personen. Vergeet niet bij bevriende contacten na te gaan of deze persoon betrouwbaar is.

 

Lees eens mijn artikels over Business duivels en andere oplichters en Business angels of informal investors.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.