• 0

Prijswijziging leverancier na orderbevestiging

Graag zou ik een antwoord ontvangen m.b.t. de volgende kwestie:

 

In mei 2007 heb ik 10 machines besteld bij mijn Duitse leverancier. Deze leverancier heeft toen mijn order bevestigd en mij meegedeeld dat de levering medio 2008 zou gaan plaatsvinden. Ik heb deze order toen gedaan op basis van de prijslijst van 2007.

 

Vorige week ontving ik mijn goederen, echter de prijzen die nu in rekening gebracht worden zijn de prijzen die gebaseerd zijn op de (veel hogere) prijslijst van 2008!

 

Mag mijn leverancier mij de prijzen voor 2008 in rekening brengen of kan ik hem houden aan de prijzen die golden ten tijde van het bevestigen van de order.

 

Overigens staat er in ons contract de volgende zinsnede:

"Prices to client shall be those set forth in the Supplier's price list, as in effect from time to time".

 

Wat betekent deze zinsnede voor mij als client, betekent dit dat de prijzen gelden op het moment van het plaatsen van de order of betekent dit dat de prijzen gelden die gelden op het moment van leveren.

 

Hartelijk dank voor het antwoord!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou de leveringsvoorwaarden nog eens goed doorlezen, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat prijzen geldig zijn op het moment van het plaatsen van een order.

 

Je gaat een overeenkomst aan waarbij de kopende partij zich verplicht tot afname van goederen tegen de op het moment van opdracht geldende prijs.

 

Heb je ze al gebeld, en gevraagd of ze geen foutje hebben gemaakt?

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie, echter ontbinding van de overeenkomst is geen optie. De leverancier is te belangrijk voor ons.

 

Desalniettemin zijn er geen aansluitende leveringsvoorwaarden die aangeven dat prijswijzigingen toegestaan zijn.

 

Kan iemand mij uitleggen wat onderstaande contractsbepaling exact in houdt? Dit aangezien dit volgens mij het antwoord geeft op mijn vraag.

 

"Prices to client shall be those set forth in the Supplier's price list, as in effect from time to time".

Betekent dit nu dat de prijzen gelden op het moment van leveren of het moment van het bevestigen van order.

 

Wederom bedankt voor de antwoorden

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
"Prices to client shall be those set forth in the Supplier's price list, as in effect from time to time".

Betekent dit nu dat de prijzen gelden op het moment van leveren of het moment van het bevestigen van order.

 

Beetje een vage formulering. Klinkt een beetje als een zin uit een standaard contract waar ze de tijdstippen vergeten zijn in te vullen. Maar "don't take my word for it...". Misschien handiger om eens contact op te nemen met een jurist (rechtsbijstandsverzekering?)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je er gewoon met leverancier uit kunnen komen, ook al is er misschien sprake van een taalbarriere Duits-Engels-Nederlands en Duitse wetgeving. Wij kunnen het niet oplossen. Waarom informeer je niet gewoon?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

als je een orderbevestiging hebt dan is dat omdat er een offerte aan vooraf is gegaan. Meestal staat er ook in de orderbevestiging welke prijs er wordt gehanteerd, en anders verwijst deze order bevestiging naar de betreffende offerte.

 

In uitzonderlijke gevallen kan een overeengekomen prijs later veranderen bijvoorbeeld doordat er speciale grondstoffen worden gebruikt die nogal in prijs fluctueren. Als dat het geval is dan dienst dan specifiek in de orderbevestiging te staan.

 

Persoonlijk denk ik dat deze firma een nieuw typemiepje in dienst heeft die niks af wist van een offerte/orderbevestiging uit 2007.

Gewoon even contact opnemen en aangeven dat er iets is mis gegaan met de factuur. Je moet dingen niet op voorhand moeilijker maken dan ze zijn.

Over het algemeen heb ik altijd hele prettige ervaringen gehad met Duitse leveranciers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.