• 0

Ansichtkaarten opnieuw uitgeven.

Goedemorgen allemaal.

 

Mijn eerste bericht hier op het forum. Na het eea gelezen te hebben hier, ben ik er van overtuigd een antwoord te vinden op mijn vragen.

 

Ten eerste wil ik graag ondernemer worden en bevindt nog enigszins in de onderzoekende fase. Ik wil graag in het speelgoed en wel in de meer bijzondere producten voor de wat grotere kinderen onder ons. Ik ben afgelopen weekend daarom ook in Nürnberg geweest op de Spielwarenmesse, om 's te kijken wat er zoal te koop is voor mij.

De producten die wil gaan verkopen heb ik denk ik aardig in beeld, oa action-figures, mini RC, bepaalde kleine modelauto's, bouwplaten, enz. Eigenlijk vind ik te veel dingen leuk om te verkopen, maar dit ter zijde.

 

Een ander idee van mij is om ansichtkaarten opnieuw uit te (laten) geven.

Mijn schoonvader heeft in de jaren 60/70 een aantal series kinderkaarten ontworpen welke via kinderpostzegelacties en de actie "voor het kind" in die tijd uitgegeven zijn. Op dit moment heb ik 24 verschillende originele kaarten waar volgens mij best een markt voor is, maar weet ik niet waar ik moet beginnen om deze weer in de rekken te krijgen. Omdat het originele kaarten zijn, moeten ze gereproduceerd worden. Van de ene hoor ik om het allemaal in eigen beheer te doen, maar dat lijkt mij een kostbare zaak en van de ander hoor ik weer om een uitgeverij te zoeken die dit allemaal voor zijn rekening neemt en ik vervolgens een paar cent krijg voor elke verkochte kaart.

Misschien zijn er mensen in dit forum die hier ervaring mee hebben en mij kunnen adviseren wat nu het slimste is en hoe ik aan een betrouwbare uitgever kom. Ik heb aardig wat zoekwerk verricht op Internet, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dit moet aanpakken. Het wereldje lijkt klein en beschermd.

 

Hopelijk zit er hier iemand tussen die mij iets meer kan vertellen hoe het in de uitgevers-wereld werkt.

 

Alvast bedankt,

 

Danny

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een ander idee van mij is om ansichtkaarten opnieuw uit te (laten) geven.

Mijn schoonvader heeft in de jaren 60/70 een aantal series kinderkaarten ontworpen welke via kinderpostzegelacties en de actie "voor het kind" in die tijd uitgegeven zijn. Op dit moment heb ik 24 verschillende originele kaarten waar volgens mij best een markt voor is, maar weet ik niet waar ik moet beginnen om deze weer in de rekken te krijgen. Omdat het originele kaarten zijn, moeten ze gereproduceerd worden. Van de ene hoor ik om het allemaal in eigen beheer te doen, maar dat lijkt mij een kostbare zaak en van de ander hoor ik weer om een uitgeverij te zoeken die dit allemaal voor zijn rekening neemt en ik vervolgens een paar cent krijg voor elke verkochte kaart.

Misschien zijn er mensen in dit forum die hier ervaring mee hebben en mij kunnen adviseren wat nu het slimste is en hoe ik aan een betrouwbare uitgever kom. Ik heb aardig wat zoekwerk verricht op Internet, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dit moet aanpakken. Het wereldje lijkt klein en beschermd.

 

Hopelijk zit er hier iemand tussen die mij iets meer kan vertellen hoe het in de uitgevers-wereld werkt.

Beste Danny, ik weet niet zeker hoe het zit in de uitgeverswereld. Maar ik heb ter promotie van ons merk ook een oude ansichtkaart laten reproduceren via een internetservice. Dat was niet bijster veel werk en prijs per stuk is relatief laag, ik heb het adres nu niet bij me maar als je wilt zoek ik het even voor je op.

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.