• 0

Kan geen verzekering afsluiten voor een Ltd.

Hallo,

 

Sinds een paar maanden heb ik een Ltd. geregisteerd in Engeland.

Ik als directeur en mn vriendin als secretary.

Ik ben bezig met het aanvragen van een bankrekeningnummer, maar daarvoor moet je persoonlijk naar Engeland, voordat ik heen ga wilde ik graag alles rond hebben zodat ik mijn trip eventueel kan combineren met andere dingen die geregeld moeten worden en dat ik dus niet 2 keer heen moet.

 

Nu schoot mij te binnen dat ik natuurlijk ook een Aansprakelijkheidsverzekering moet hebben, via de bank ben ik bij een verzekering terecht gekomen maar die willen onze Ltd. niet verzekeren omdat de directeur in Nederland woont, wel heeft de Ltd. zn eigen adres in Engeland maar als de directeur zelf niet in Engeland woont willen ze geen aansprakelijkheidsverzekering afgeven. Ook de 2 andere verzekeringmaatschappijen die ik erna aan de telefoon had kwamen met hetzelfde antwoord.

 

Zo'n hele bijzondere situatie is dit niet lijkt mij, maar mijn accountant weet hier ook geen oplossing voor.

 

Misschien iemand van jullie met ervaring of kennis ?

 

Hartelijk dank.

 

 

 

Ser.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verzekering vanuit Nederland is ook mogelijk; je moet alleen wat verder zoeken. De grote provinciale verzekeraars en direct writers doen het niet, kleinere spelers, volmachtbedrijven en beursmakelaars wel, soms zelfs via hun UK-desk.

 

Houdt er wel rekening mee dat je wel duurder uitbent dan een willekeurige rechtspersoon in Nederland met dezelfde activiteiten: dat komt omdat er aanspraken in de UK c.q. naar Brits recht kunnen worden ingediend. daaraan zijn hogere juridische kosten verbonden dan in Nederland

 

Het is uiteraard ook relevant WAT je doet en welke omzet je daarmee verwacht te genereren. ( Als je die info niet en public op dit forum wilt posten kun je met ook een PB sturen )

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het is een mobiel bedrijf, wij verkopen producten op een parkeerplaats, zeg maar een soort oliebollenkraam, is totaal anders maar ik denk wel te vergelijken qua risico's.

 

Verwachtte omzet in 2008 is 65000 euro.

 

Interpolis in Nederland vertelde mij dat als ik deze Ltd. ook inschrijf bij de nederlandse Kvk. dat verzekeren dan geen probleem is, maar volgens m'n accountant moet ik dan wel aangiftes doen van de BTW, vennootschap enz.

 

Het liefst wil ik graag alle zaken gescheiden houden, dus mijn Ltd. in Engeland moet helemaal op zichzelf staan en liever niet ook nog inschrijven bij de KvK puur vanwege de extra boekhouding en extra rompslomp.

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, het was mij (en kennelijk was ik niet de enige) niet duidelijk dat het bedrijf geen activiteiten in Nederland uitvoert. De meest Ltd. vragen op dit forum hebben daar wel betrekking op.

 

Misschien eens proberen bij een grote broker in de UK zoals Aon. Die hebben ook een kleinzakelijke desk.

 

Aon Head Office:

 

8 Devonshire Square

London

EC2M 4PL

Tel: 020 7623 5500

Fax: 020 7621 1511

 

Of je kunt ook naar Aon (,Marsh of Willis) in Nederland toestappen, maar dan zul je wel je overige Nederlandse zakelijke belangen daar moeten onderbrengen. Lijkt mij niet meer dan billijk overigens

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.