• 0

1 maand zonder internet overbruggen

We zitten vanaf 15 februari in een nieuw pand en hebben orange zakelijk aangevraagd. Nu blijkt dat orange zoveel aanvragen krijgt dat er iets fout is gegaan. Hierdoor moeten ze alles handmatig gaan invoeren met als gevolg dat het nog wel even 1,5 of nog langer kan gaan duren voordat wij internet hebben.

 

Het probleem is dat wij een ICT bedrijf zijn en zonder internet + telefonie kunnen wij niet functioneren. De helpdeskmedewerker zei dat ze er niks aan kunnen doen.

 

Ik heb nu maar een klachtenbrief geschreven, want ik ga zo huur betalen voor mijn pand zonder dat ik er nog in kan. Heeft iemand nog ideeeen wat ik hier tegen kan doen? Begrijp Orange niet, ze weten toch als je de zakelijk markt wilt bedienen, dat je zulke problemen moet vermijden.

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Peter: Heeft je kennis het nu?

 

ondertussen ga ik met mijn bedrijf schade oplopen en naar een andere provider gaan kost ook weer 6 weken.

 

Orange moet dan gewoon niet beginnen aan de zakelijke markt. Je zal ze denk ik ook niet aansprakelijk kunnen stellen voor de schade, jammer genoeg.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

 

ondertussen ga ik met mijn bedrijf schade oplopen en naar een andere provider gaan kost ook weer 6 weken.

 

 

Wees voorzichtig met het aanvragen van aansluiting bij een andere provider.

Ik ben zelf pas overgestapt op Alice, dat leverde ook veel problemen op doordat er heel veel aanvragen waren, sommige bijna Alice klanten annuleerden hun aanvraag en stapten over naar Telfort, uiteindelijk zaten zij nog langer zonder een werkende aansluiting.

Jouw aanvraag staat al in de systemen, een nieuwe aanvraag verhoogt de kans op misverstanden en opnieuw uitstel van de aansluiting.

 

Misschien heb je iets aan dit forum.

http://orange.gebruikers.eu/news.php

 

De meest praktische oplossing die ik zie is proberen of je via een buurbedrijf tijdelijk mee kunt surfen op hun verbinding.

Link naar reactie
  • 1

Huur een aantal UMTS kaartjes o.i.d. als tijdelijke oplossing.

 

Wat vaak helpt is een IT partner bedrijf in de hand nemen wat meer directe connecties heeft met providers. Die kunnen direct door naar hogere niveau's bij providers om de boel te versnellen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Vanuit mijn ervaring adviseer ik mijn klanten zelfs dat ze bij overstappen van provider

1. de nieuwe lijn moeten aanvragen

2. die operationeel moeten hebben

3. de oude lijn opzeggen

Dat betekent voor een bepaalde periode dubbele kosten maar de ellende van een switch is vaak vele malen duurder............

Vanwege de toestanden met en doorlooptijd van aanvragen voor nieuwe aansluitingen ben ik in het pand waar ik nu zit een soort van internet-provider. Een paar flinke adsl aansluitingen en klanten zijn binnen een paar dagen online.

Natuurlijk volkomen geschift dat het zo wel werkt maar zo heb ik van de nood maar een deugd gemaakt ; )

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

goh wat is dat slecht, wat 'n nachtmerrie ook. is het anders 'n idee contact op te nemen met http://www.tweakdsl.nl/ , kijken of zij wel snel een abbo kunnen leveren? die zijn wel beter had ik het idee....ik dacht dat er abbo's zijn die wat minder met kpn te maken hebben, meer met bbnet enzo, misschien kan het dan wel sneller.

anders internetten via t-mobile internet bij je abbo? Voor iets van 10tje per maand kan je onbeperkt internetten, sluit je je verbinding aan op je pc....maak alleen zeker of het echt onbeperkt is, voor het geval ik het mis heb. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ben in ieder geval niet de enige zo te lezen.

 

Heb draadloos internet(ADSL) en VoIP van Orange en deze zou 25-1-2008 verhuist moeten zijn.

 

Begin december aangekondigd dat ik ga verhuizen op 25-1-2008

Begin januari bericht van KPN dat telefonie en en ADSL 25-1-2008 worden omgezet en dat een KPN monteur langs komt om het ISRA te herstellen.

25-1-2008 KPN monteur komt langs en hersteld ISRA. Ik zie op modem dat telefonie(KPN) werkt, maar dat er geen ADSL signaal op staat. KPN monteur meldt dat dit later die dag gebeurd. ???

28-1-2008 gebeld met Orange, omdat ik geen ADSL signaal heb. Je raad het al. Er is van alles fout gegaan. KPN geeft aan niets te hebben ontvangen, ondanks het feit dat ik hier een bevestiging van heb. Orange moet het weer opnieuw aanvragen.

8-2-2008 Gebeld met Orange voor status update. "Kan nu ieder moment gebeuren meneer!".

9-2-2008 Gebeld met Orange voor status update. "Kan nu ieder moment gebeuren meneer!".

14-2-2008 Gebeld met Orange voor status update. "Kan nu ieder moment gebeuren meneer!", AAAAAAAArrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhhh!

 

Ik ben vriendelijk geweest, kwaad geworden, geduld getoond, maar blijkbaar is het niet mogelijk om KPN een modem 10 cm verder op te laten hangen in hun wijkcentrale.Hooguit 2 minuten werk

 

Al met al hebben we nog steeds geen internet, maar ik heb goede hoop.

Vandaag heb ik namelijk weer gebeld met Orange en "het kan nu echt ieder moment gebeuren meneer!"

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

't Gaat hier om zakelijke providers. Tweak biedt zo te zien op de website geen zakelijke ondersteuning.

 

En geloof mij, vier dagen zonder internet is een drama... particulier abonnement, geen SLA, geen poot om op te staan... :-X

maar ja als ik zo hoor van orange heb je bij zakelijke ook geen poot om op te staan....

ikzelf had wel mazzel, kon gewoon de abbo van vorige bewoner overnemen, wat 'n opluchting was dat....

Link naar reactie
  • 0

Ik ga nu fijn wachten op een reactie van mijn klachtenbrief. In ieder geval zet ik een website op poten als blijkt dat ik zo schade oploop als bedrijf zijnde. Telefonisch kan ik niks bereiken, ben hartstikke lief geweest en rustig gepraat, heb duidelijk uitgelegd dat we niet zonder internet kunnen. De reactie is "wachten, we behandelen iedereen gelijk"

 

orangezakelijk.nl ofzo.

 

 

Tenslotte vraag ik me af of je wel de zakelijke markt mag bedienen als je als bedrijf niet zulke risico's kan beperken, ongeacht je voorwaarden? Heb er niet zoveel verstand van, maar is er een ombudsman voor ondernemers ofzo?

 

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

vanaf deze week zit ik in een nieuw kantoor, maar tijdens het aanvragen van internet kreeg ik te horen dat ik nog tot 7 april moet wachten voordat ik gebruik kan maken van mijn nieuwe verbinding.

 

Weet iemand een oplossing voor deze maand overbrugging? is het mischiern ergens mogelijk om zo'n mobiele internet kaart voor een maand te huren of iets dergelijks?

Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag.

 

alvast bedankt,

Link naar reactie
  • 0

Misschien een draadloos netwerk in de buurt? Vraag aan je buren of ze even een lijntje willen doorleggen of dat je misschien hun draadloos netwerk kunt gebruiken?

 

Bij de mobiele providers kun je ook internet krijgen, alleen zit je daar denk ik meteen vast aan een jaar abo.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

ja dat dacht ik dus ook, even een maandje gebruik maken zal er niet in zitten bij de providers.

 

dan wordt het idd een kabeltje trekken of gebruik maken van draadloss internet in de buurt. (hoewel het netwerk van de directe buren niet te vinden is :S)

Link naar reactie
  • 0

@ G Bos

 

Ik heb jouw vraag even aan een vergelijkbare discussie van vorige maand gekoppeld.

 

bedankt Nico, mijn excuses, had deze tread niet gevonden...

 

het overigens een opossing gevonden ... het bedrijf Brainpoint (www.brainpoint.nl) schijnt de umts kaarten per dag of maand te verhuren, meteen even regelen

Link naar reactie
  • 0

't Gaat hier om zakelijke providers. Tweak biedt zo te zien op de website geen zakelijke ondersteuning.

 

En geloof mij, vier dagen zonder internet is een drama... particulier abonnement, geen SLA, geen poot om op te staan...

 

Eerlijkgezegd heb ik niet het idee dat downtime van dagen normaal is voor particulieren providers. Ik heb al ettelijke jaren een particuliere adsl lijn van xs4all, grootste downtime zal 1x een paar uur geweest zijn en nog buiten kantooruren ook. Dat ze geen financiele garantie geven voor de gevolgen is natuurlijk wel vervelend, maar in de praktijk komen langdurige storingen weinig voor.

 

Zo'n mobiele card of meelifiten op de buren is wel de beste oplossing als je nog niet aangesloten bent. In ieder geval heel voorzichtig zijn met het switchen van adsl provider als er nog ergens een aanvraag loopt, dan gaat geheid mis... tenzij je het op een andere lijn kunt doen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.