• 0

1 maand zonder internet overbruggen

We zitten vanaf 15 februari in een nieuw pand en hebben orange zakelijk aangevraagd. Nu blijkt dat orange zoveel aanvragen krijgt dat er iets fout is gegaan. Hierdoor moeten ze alles handmatig gaan invoeren met als gevolg dat het nog wel even 1,5 of nog langer kan gaan duren voordat wij internet hebben.

 

Het probleem is dat wij een ICT bedrijf zijn en zonder internet + telefonie kunnen wij niet functioneren. De helpdeskmedewerker zei dat ze er niks aan kunnen doen.

 

Ik heb nu maar een klachtenbrief geschreven, want ik ga zo huur betalen voor mijn pand zonder dat ik er nog in kan. Heeft iemand nog ideeeen wat ik hier tegen kan doen? Begrijp Orange niet, ze weten toch als je de zakelijk markt wilt bedienen, dat je zulke problemen moet vermijden.

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb nog steeds geen internet van orange zakelijk.

 

Er is weer een klachtenbrief de deur uitgegaan met de volgende tekst:

 

Onderwerp: klachtenbrief nummer 2

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Op 17 januari 2007 hebben wij een zakelijke internet + telefonie verbinding bij Orange aangevraagd, pas op 25 maart is het signaal opgeleverd. Echter het probleem is dat wij niet weten waarop het signaal binnenkomt. Aangezien wij een bedrijfsruimte huren in een pand met meerdere lijnen. Het schijnt dat dit een nieuwe ervaring is voor Orange en dat jullie hiermee nog nooit rekening hebben gehouden. Een vreemd gegeven aangezien dit een normaal probleem is als je de zakelijke markt gaat bedienen.

 

Een Orange medewerker gaf ons een telefoonnummer van de monteur en deze moesten wij bellen. Tijdens het gesprek hebben wij duidelijk gemaakt dat wij zelf zonder enkele probleem de modem kunnen installeren. Echter wij kunnen niet het signaal meten. De telefoniste maakte duidelijk dat de monteur de benodige apparatuur heeft om dit te meten.

 

De afspraak was op 26 maart en toen bleek dat de monteur helemaal niet over zulke apparatuur beschikt, waardoor hij helemaal niks voor ons kon betekenen. Het enige wat hij wel kon is een factuur schrijven met de voorrijdkosten. Tenslotte heeft de monteur er wel voor gezorgd dat er een afspraak gemaakt gaat worden met een KPN monteur om het signaal te meten/labelen.

 

Tot op heden is er nog steeds niks geleverd en hebben wij als bedrijf alleen maar kosten gemaakt voor o.a. Het Helpdesk nummer, het lenen van Internet van de buren en het doorverbinden van ons telefoonnummer naar een mobiele nummer. Daarnaast blijkt dat de verhuizing van het telefoonnummer ook nog eens mislukt is en gelukkig zijn wij hierzelf achtergekomen via de helpdesk aan de hand van vragen, anders wisten wij dit tot heden nog niet.

 

Kortom, wij verwachten spoedig een oplossing voor dit probleem aangezien wij afhankelijk zijn van jullie diensten voor ons bedrijf. Het is niet acceptabel dat dit tot heden nog steeds niet opgelost is. Tevens verwacht ik een acceptable vergoeding voor de kosten die wij hebben opgelopen, anders zijn wij genoodzaakt andere stappen te ondernemen en mogelijk onze internetverbinding binnen een jaar op te zeggen.

 

Het is jammer dat dit allemaal zo moet lopen op deze manier. Aangezien wij in onze vorige klachtenbrief nog duidelijk hebben aangegeven dat wij een fijne samenwerking met jullie wensen.

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

 

Kortom, het is een ramp orange zakelijk, ze weten echt niet waaraan ze zijn begonnen.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen ervaring met BBeyondzij verzorgen onze zakelijke internet en telefonie.

Bij onze verhuizing hebben we 2 maanden zonder beide gezeten, ik weet uit ervaring dat bij deze partij niet een financiele vergoeding te halen is maar dat ze wel in de zin van een aantal maanden gratis diensten leveren iets kunnen doen.

 

Ik weet dus niet hoe dat zit bij Orange of dergelijke bedrijven.

 

Maar een klein briefje op advocaten papier kan een werel van verschil maken.

 

De uitkomst bij ons was dat we 6 maanden gratis telefonie en internet hadden. Dit weegt natuurlijk niet op tegen de gemaakte kosten, maar is toch prettig.

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

Zonde van je tijd/energie dit! Zoals ik al op 12 februari opmerkte zou je eens moeten kijken of je dit soort zaken niet uit wil besteden! Je schiet er gewoon niks mee op, je hebt zelf niet de juiste connecties en het levert een hoop frustratie op.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zonde van je tijd/energie dit! Zoals ik al op 12 februari opmerkte zou je eens moeten kijken of je dit soort zaken niet uit wil besteden! Je schiet er gewoon niks mee op, je hebt zelf niet de juiste connecties en het levert een hoop frustratie op.

 

mee eens, echter er is niks op de zakelijke markt dat qua kosten ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomt. Natuurlijk zijn er oplossingen, echter die kosten meer.

 

We zijn een startende onderneming en ik vind het zonde om veel geld uittegeven aan internet + telefonie.

 

 

Opzich heb je een punt. Echter het signaal is nu al opgeleverd, er hoeft alleen maar nog 1 ding gedaan te worden.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Opzich heb je een punt. Echter het signaal is nu al opgeleverd, er hoeft alleen maar nog 1 ding gedaan te worden.

 

Dat signaal komt binnen in een meterkast ?

Ze zullen het niet opgeleverd hebben zonder het signaal te hebben gecontroleerd. Dus ergens moet er een aansluiting zitten met signaal.

 

Ben wel benieuwd hoe die meterkast eruit ziet, heb je een fotootje ?

Link naar reactie
  • 0

Opzich heb je een punt. Echter het signaal is nu al opgeleverd, er hoeft alleen maar nog 1 ding gedaan te worden.

 

Dat signaal komt binnen in een meterkast ?

Ze zullen het niet opgeleverd hebben zonder het signaal te hebben gecontroleerd. Dus ergens moet er een aansluiting zitten met signaal.

 

Ben wel benieuwd hoe die meterkast eruit ziet, heb je een fotootje ?

 

nope heb geen foto. Het is 1 hoofdkabel die komt binnen, daarna is de hoofdkabel verdeeld in patches (als ik het goed zeg). Op 1 van de lijnen (17) zit het signaal. Echter kpn moet dat labelen, nu is het zoeken welke het is.

 

Tenslotte ik zit in een pand met meerdere bedrijven, de baas wilt dat zulke dingen gedaan wordt door een monteur (logisch)

 

De monteur die langs is gekomen heeft nu een afspraak gemaakt bij KPN aangezien hijzelf niet kan uitzoeken op welke lijn het binnenkomt.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Let op dat KPN eigenlijk verplicht is de lijn te labelen bij een NLS (new line service) oplevering.

 

De monteurs zijn zeker in staat om op het ISRA punt (waar de dikke kabel binnenkomt) te meten op welke draden het ADSL signaal zit.

 

Mocht je het zelf willen tellen. Meestal beginnen ze linksbovenin met punt 1 en tellen ze naar beneden (en ga je aan de rechterkant gewoon verder).

Link naar reactie
  • 0

Let op dat KPN eigenlijk verplicht is de lijn te labelen bij een NLS (new line service) oplevering.

 

De monteurs zijn zeker in staat om op het ISRA punt (waar de dikke kabel binnenkomt) te meten op welke draden het ADSL signaal zit.

 

Mocht je het zelf willen tellen. Meestal beginnen ze linksbovenin met punt 1 en tellen ze naar beneden (en ga je aan de rechterkant gewoon verder).

 

dat is de naam! hij moet op ISRA punt 17 zitten, echter ik ga dat niet uittesten. Aangezien er zo iets fout kan gaan, dan is het onze schuld.

 

 

Er schijnt al een afspraak gemaakt te zijn om te labelen door Orange, echter ik ben nog niet gebeld door KPN. Weet iemand of kpn daarvoor een aparte telefoonnummer heeft?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 1

Zonde van je tijd/energie dit! Zoals ik al op 12 februari opmerkte zou je eens moeten kijken of je dit soort zaken niet uit wil besteden! Je schiet er gewoon niks mee op, je hebt zelf niet de juiste connecties en het levert een hoop frustratie op.

 

 

mee eens, echter er is niks op de zakelijke markt dat qua kosten ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomt. Natuurlijk zijn er oplossingen, echter die kosten meer.

 

We zijn een startende onderneming en ik vind het zonde om veel geld uittegeven aan internet + telefonie.

 

 

Opzich heb je een punt. Echter het signaal is nu al opgeleverd, er hoeft alleen maar nog 1 ding gedaan te worden.

Ik vind het eigenlijk wel ironisch, je spreekt erover dat dit de goedkoopste oplossing is maar ondertussen loopt dit topic als sinds half februari en heb je nog steeds geen internet. Wat heeft dat al gekost? Wat had het opgeleverd als jij direct half februari internet gehad had?

Link naar reactie
  • 0

Zonde van je tijd/energie dit! Zoals ik al op 12 februari opmerkte zou je eens moeten kijken of je dit soort zaken niet uit wil besteden! Je schiet er gewoon niks mee op, je hebt zelf niet de juiste connecties en het levert een hoop frustratie op.

 

 

mee eens, echter er is niks op de zakelijke markt dat qua kosten ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomt. Natuurlijk zijn er oplossingen, echter die kosten meer.

 

We zijn een startende onderneming en ik vind het zonde om veel geld uittegeven aan internet + telefonie.

 

 

Opzich heb je een punt. Echter het signaal is nu al opgeleverd, er hoeft alleen maar nog 1 ding gedaan te worden.

Ik vind het eigenlijk wel ironisch, je spreekt erover dat dit de goedkoopste oplossing is maar ondertussen loopt dit topic als sinds half februari en heb je nog steeds geen internet. Wat heeft dat al gekost? Wat had het opgeleverd als jij direct half februari internet gehad had?

 

 

Idd zeker ironisch :)

 

De kosten zijn gelukkig nog overzichtelijk, aangezien we internet van de buren lenen. Daarnaast loopt gelukkig de meeste communicatie via de e-mail.

 

Weet je wat het is, kan het nu wel weer opzeggen en na een andere partij gaan. Echter ben je ook weer een tijdje zoet. Daarnaast is het inet nu voltooid, ze hoeven alleen te labelen.

 

Gelukkig hebben we wekelijks niet een volledige capiciteitsbezetting, dus indirecte schade valt mee.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Just my point. Je vergeet je eigen tijd/energie te waarderen die je er in steekt. Uiteindelijk haal je er toch niet meer uit dan een werkende verbinding dus is het wel degelijk een kostbare situatie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor regelmatig horrorverhalen over internet(van verschillende partijen trouwens..) Zeker als starter zou ik snel knopen doorhakken!!

 

Ik heb het zelf ook meegemaakt met een verhuizing en geen internet is geen optie, heel simpel. Dus meteen aanpakken! Maar denk in directe oplossingen, ga geen uren steken in de helpdesk.

Ik ben een Vodafone-winkel binnengestapt en heb een UMTS-device gehaald. Toen kon de provider rustig de gebruikelijke loze beloften doen over het zeer snel aansluiten van het internet, terwijl ik gewoon wel mijn werk kon doen.

 

Ook nu het internet al bijna een jaar goed loopt, blijft ik dat UMTS-abonnement erbij houden, voor het geval dat.. Het is een persoonlijke afweging voor een ieder, maar ik vind het die 80 euro(geloof ik) per maand geen geld voor de zekerheid dat ik altijd internet heb. En bovendien, het zijn toch maar kosten ;D

 

Succes

Taco

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.