• 0

Overheid.nl

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

[bronvermelding: Automatiseringsgids 24-03-2003]

De organisatie Advies Overheid.nl. heeft de site http://www.overheid.nl opnieuw opgezet. De 2500 overheidsdiensten zijn nu gerangschikt volgens het concept van Startpagina.nl. Verder is een nieuwe zoekmachine toegevoegd die ook op postcode en type dienstverlening kan zoeken in 1200 van de sites die vertegenwoordigd zijn op de site.

Advies Overheid.nl heeft ook een wettenbank toegevoegd, een database met alle wetgeving die kostenloos aan de burger ter beschikking wordt gesteld. Advies Overheid.nl is een onderdeel van ICTU, de organisatie die de ICT voor veel overheden verzorgt. Volgens eigen zeggen krijgt www.overheid.nl zo’n 12 duizend bezoekers per dag.(tdo)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Die site loopt als een speer. Frapant dat onder het kopje "ondernemen" het programma "Leren Ondernemen" prominent onder de aandacht gebracht wordt terwijl dat programma al ruim een jaar geleden is afgelopen. Zeker behoefte aan content.

Anderzijds heet de site wel overheid.nl, maar er worden ook thema's behandeld die private aanbieders kennen. Wat vinden jullie, zouden die ook op de site moeten voorkomen?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
  • 0

Kwam dit tegen. Kent iemand dat?

AA Krediet (AA)

Beschrijving

Indien u als ondernemer voor uw bedrijf geen krediet kunt krijgen voor versterking van het eigen vermogen van uw bedrijf, kunt u via uw eigen bank een beroep doen op het AA-krediet. Dit is een achtergesteld krediet. Uw bank kan dit krediet voor u aanvragen bij NIB Capital NV.

Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor het krediet dienen ten minste de onderstaande voorwaarden van toepassing te zijn:

- Uw bedrijf heeft een winstoogmerk.

- Uw bedrijf is in Nederland gevestigd.

- Uw bedrijf wordt, naar het oordeel van NIB Capital NV, goed geleid.

- Het bedrijf is, eveneens naar het oordeel van NIB Capital NV, levensvatbaar.

Aanvraag

Het krediet kan worden aangevraagd via uw eigen bank bij NIB Capital NV te Den Haag.

Indienadres

De bank

Uitvoerende instantie

NIB Capital NV

Bezoekadres:

Carnegieplein 4

2517 KJ Den Haag

Postadres:

Postbus 380

2501 BH Den Haag

telefoon: 070 3425425

Fax: 070 3651071

Dienst komt voort uit

Regeling bijzondere financiering 1971

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam

Anderzijds heet de site wel overheid.nl, maar er worden ook thema's behandeld die private aanbieders kennen. Wat vinden jullie, zouden die ook op de site moeten voorkomen?

Mijn persoonlijke mening: nee hoor ... overheid.nl streeft ernaar om alleen (2500) overheidsgerelateerde instanties te vermelden ... maar dan zonder vermelding van de stichtingen/organisaties/instanties die ze in het leven hebben geroepen en/of subsidiëren). Laat ze lekker ;)

Oepsssss ... nee dat is flauw ... want als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat het een goedgevulde site is waar je van alles kunt vinden. En redelijk gebruiksvriendelijk en snel !

Denk dat je als ondernemer (naast wat de overheid voor je kan betekenen) wel virtual de weg vindt op diverse startpagina's waar zowel profit als non-profit te vinden is (bijv. http://eigenbedrijf.pagina.nl/).

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik kwam via overheid.nl op http://www.referentiemodel.nl terecht.

Hoe zet men een open/electronisch loket op? Hier een kleine quote:

Met deze managementsummary geven we bestuur en management van dienstverlenende organisaties inzicht in de mogelijkheden van en kansen voor het elektronisch loket. We bieden er ook een handreiking mee om ontwikkelingen in de eigen organisatie te toetsen.

Het aanbod van de overheid wordt versnipperd op vele locaties en via vele loketten aangeboden. Voor de ontwikkeling van elektronische dienstverlening werken overheidsorganisaties aan clustering van het aanbod naar de vragen van de burger. Als Programmabureau OL2000 bieden we hierbij de helpende hand. We hebben een referentiemodel ontwikkeld voor het ideaaltypisch elektronisch loket dat als leidraad kan dienen voor bestuurders, OL2000-projectleiders en ICT-ontwikkelaars van vraaggerichte publieksdienstverlening. In het referentiemodel geven we aan op welke wijze het elektronisch contact tussen burger en aanbieder idealiter ingericht kan worden.

Ik heb het nog niet helemaal gelezen... Maar ik ben niet echt onder de indruk :( Het model is geboren in 1996, hadden ze toen al teevee?

Wat vinden jullie van het referentie model?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam

Ik heb de site vluchtig bekeken. Ik vraag me af of deze inderdaad niet "out dated" is. In het voorwoord staat februari 2002. Ik weet dat je via "tingeltengel ofzo" kan kijken wanneer een site voor het laatst een up-date heeft gehad, maar kweet niet meer hoe/wat/waar.

Kortom: ik vraag me af of dit referentiemodel nog "in leven is", of dat de site gewoon nog draait ter info.

Maar wellicht dat je hier: info@ol2000.nl eens een visje uit kan gooien ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar