• 0

Tussentijds opzeggen overeenkomst

Al een tijdje ben ik de verschillende topics aan het lezen, en heb daar ook al een en ander van kunnen gebruiken.

Nu heb ik echter zelf een vraagje.

 

Ik ben als zelfstandige momenteel met een opdracht bezig die mij totaal niet bevalt.

Hier ben ik geplaatst via softwarepool (bemiddelaar), ik factureer dus ook aan hun. Het contract loopt tot 31-3-2008

 

Ik heb al een heel interessante opdracht gevonden.

Nu heb ik vernomen dat de eindopdrachtgever een opzegtermijn hanteert van twee weken. Maar in mijn contract met softwarepool kan ik hier niets over vinden.

 

Wie weet hoe ik netjes onder het contract uit kan komen, zodat ik in principe over twee weken ergens anders kan beginnen.

 

BVD

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Contracten die voor een bepaalde tijd worden aangegaan zijn doorgaans niet tussentijds opzegbaar, tenzij dat anders wordt overeengekomen. Bij inleencontracten (waar in deze kennelijk sprake van is) wordt vaak wel een bepaling opgenomen die een tussentijdse opzegging mogelijk maakt, mits er maar een opzegtermijn in acht wordt genomen. Meestal bedraagt een dergelijke termijn 2 weken tot een maand.

 

Bepalend is dus wat er met de tussenpersoon is overeengekomen. Als in het contract hierover niets is terug te vinden is het de vraag of hierover iets is opgenomen in de algemene voorwaarden. Bij doorleencontracten zijn de bepalingen over de tussentijdse opzegging ook meestal in de algemene voorwaarden te vinden. Wanneer daarin ook niets is geregeld dan wordt het zaak om met de intermediair en de opdrachtgever in goed overleg het contract te beeïndigen.

 

Bezint eer begint. Het kan aantrekkelijk lijken om nu onmiddellijk een andere opdracht op te pakken die meer aanspreekt, maar wanneer de tussenpersoon aan de tussentijdse beeindiging geen goed gevoel over houdt dan zal deze in de toekomst minder genegen zijn om met jou in zee te gaan. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.