• 0

15 februari 2008: Warme Truiendag

Hallo mede-mvo'ers,

 

Tis niet echt een technologische ontwikkeling op het gebied van Milieu, maar gisteren werd ik door een klant (centra voor natuur- en milieu-educatie) geattendeerd op dit bijzondere initiatief dat ik jullie niet wilde onthouden. ;D

 

http://www2.warmetruiendag.nl/

 

Gaat HL morgen ook in de warme trui met de kachel een graadje lager aan het werk?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toch heb ik wel enige bedenkingen tegen zo'n initiatief.

Initiatiefnemers zijn een Stichting Klimaatverbond, waarin allerlei wethouders zitting hebben en een overheidsstichting is en ZAPP 3, een publieke omroep.

Het is dus een overheidscampagne met publieke middelen om aandacht te vragen voor het klimaatbeleid. Toch raar als je bedenkt dat diezelfde overheid de zelf bedachte normen niet blijkt te halen.

 

Kijk, laat duidelijk zijn dat ik geen voorstander ben van dit soort acties om energie te besparen. Ik denk dat het klimaatbeleid veel meer geholpen is met innovaties en dat je als overheid juist grof moet investeren in nieuwe technologieen op energie gebied ipv het bezuinigen op de verwarming en het besparen van een ietsje beetje gas.

 

Maar als je als overheid dan toch zo nodig energie wil besparen doe dat dan openlijk en verzin geen ingewikkelde constructie met stichtingen om het een "leuk" karakter te geven.

 

Morgen gaan mijn kids wel naar school met een extra trui (ik heb daar geen keuze in), maar ik betwijfel of ons milieu daar op lange termijn iets mee opschiet.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Lees ik gisteren hier in een ander draadje dat Perry vandaag naar www.trendslation2008.nl gaat, loop ik vandaag op een bijzonder geslaagd evenement me suf te zoeken naar Perry in een warme trui (maar zonder muts), kan ik hem nergens vinden.

 

Karen (inmiddels met lekker warm vest aan weer veilig achter de computer)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

@Perry,

Dan heb jij vandaag ook de juiste keuze gemaakt. Als je de kalender meteen even afscheurt tot vandaag kun je nog net even meegenieten van de dag van onze eigen HL-Jeroen. Wel jammer dat ik je tussen al die mensen niet kon vinden.

 

@ Bernd,

Jammer dat jij niet kunt genieten van deze dag. Wat mij betreft zijn er weinig grote maatschappelijke problemen waarvoor slechts 1 oplossing is. Het is vaak en-en. Tuurlijk moet de overheid meer doen zodat we op termijn voldoende duurzame energie produceren en we kunnen leven zoals we willen. Daarnaast verschillende bevolkingsgroepen na laten denken over energieverbruik en -besparing vind ik een goede zaak, want veel dingen beginnen bij kennis en bewustwordig. En totdat die innovaties op grote schaal zijn ingevoerd lijkt een beetje zuinigheid met energie mij niet verkeerd...

 

Tot zover mijn twee centen. Allemaal een warme vrijdagavond en zonnig weekend toegewenst.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet de overheid meer duurzame energie gebruik/omtwikkeling stimuleren en gaat dat veel meer opleveren dan een warme trui en de kachel een graadje lager. Mensen willen wel maar het moet ze niks gaan kosten.

 

Irrelevante links naar de eigen site zijn niet echt gewenst hier Baumie

 

Mvg Baumie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.