Tweede mechatronica-beurs weer in Eindhoven

Aanbevolen berichten

Het gebeurt weer allemaal hier in het zuiden!

 

Op donderdag 6 maart organiseert Techwatch in het Evoluon Eindhoven de tweede editie van Hightech Mechatronica, de Beneluxbrede beurs en conferentie voor research, ontwikkeling en implementatie van mechatronicasystemen.

 

Hightech Mechatronica 2008 is dé ontmoetingsplaats voor technisch managers en hoogopgeleide ontwikkelaars van mechatronische systemen. De beurs duurt van 9 tot 17 uur en omvat vier lezingenprogramma's naar keuze.

 

Mechatronica is een synergistische aanpak bij het integraal en optimaal ontwerpen van een mechanisch systeem en het bijbehorende regelsysteem. Door het tegelijkertijd ontwerpen van de constructie en het bijbehorende regelsysteem kunnen mechanische constructies superieure eigenschappen krijgen en tegelijkertijd goedkoper en meer flexibel worden.

 

Voorbeelden zijn de cd-speler en zijn opvolgers de cd-rom en dvd, robots, geavanceerde productiemachines, klimaatregelingen en waterbehandelingsapparatuur en diverse toepassingen in auto's zoals ABS en elektronische stabilisatiesystemen,

 

Meer info over de beurs: www.hightechmechatronica.com

 

 

Ik heb het idee dat hier een wereld voor mij zou open gaan. ;D Ik zet hem voor volgend jaar in mijn agenda! Ard

Link naar reactie

Lijkt me een nuttige beurs om eens te bezoeken, maar dan vooral voor de wat oudere beslissers in de machinebouw.

Ergens heb ik toch het gevoel dat deze mechatronische benadering bij veel traditionele bedrijven uit de machinebouw nog niet leeft en er uitgegaan wordt van een mechanische basis (die altijd gewerkt heeft en waarom dan in de toekomst niet) met als add-on de elektronica omdat men er niet onderuit kan of omdat de klant al die extra toeters en bellen vraagt.

 

Patrick

 

Die dat dan nog niet helemaal begrijpt.

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.