• 0

Accountant bij LTD verplicht?

Ik heb ooit eens gehoord dat bij een BV een accountant de jaarstukken moet ondertekenen. Is dit bij een LTD ook het geval? Verder nog een tweede vraag. Ik lees dat er een beperkte verplichting is voor het deponeren van financiele stukken bij een LTD. Maar vrijwel nergens lees ik concreet wat er gedeponeerd moet worden.

 

Weet iemand het antwoord op deze vragen? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het is bij kleine rechtspersonen (waaronder jouw BV valt, neem ik aan) niet verplicht dat er een accountantsverklaring wordt afgegeven.

 

Voor de deponering maakt het niet uit of er sprake is van een BV of LTD (het zijn allebei rechtspersonen). Bij kleinere rechtspersonen (dit kan dus zowel een BV als LTD zijn) geldt een beperkte publicatieplicht. Zie verder site KvK.

Link naar reactie
  • 0

Dag Tagor

 

Het is een hardnekkige misvatting dat voor een BV een accountant de jaarrekening moet tekenen. Dat hangt af van de omzet, aantal personeelsleden etc.

 

Bij een Ltd is dat niet anders. Je kunt de stukken dus gerust door een administratief deskunige op laten stellen.

 

De deponering moet bij een 'kleine' Ltd o.a. het volgende bevatten:

 

Verkorte balans (vaste activa, vlottende activa, vorderingen en liquide middelen / vermogen, winstreserve, voorzieningen, langlopende schulden en kortlopende schulden). Daarnaast de waarderingsgrondslagen, een kleine toelichting op die balans en de datum waarop de AvA dit besloten heeft.

 

Let er met een Ltd wel op dat je voor 1-10 van elk jaar ook in de UK moet deponeren over het voorafgaand boekjaar!!!

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Tagor

 

Het is een hardnekkige misvatting dat voor een BV een accountant de jaarrekening moet tekenen. Dat hangt af van de omzet, aantal personeelsleden etc.

 

Bij een Ltd is dat niet anders. Je kunt de stukken dus gerust door een administratief deskunige op laten stellen.

 

De deponering moet bij een 'kleine' Ltd o.a. het volgende bevatten:

 

Verkorte balans (vaste activa, vlottende activa, vorderingen en liquide middelen / vermogen, winstreserve, voorzieningen, langlopende schulden en kortlopende schulden). Daarnaast de waarderingsgrondslagen, een kleine toelichting op die balans en de datum waarop de AvA dit besloten heeft.

 

Let er met een Ltd wel op dat je voor 1-10 van elk jaar ook in de UK moet deponeren over het voorafgaand boekjaar!!!

 

Groet

Joost

 

 

Joost,

 

misschien is het leuk om eens een column te wijden aan de grens van kleine BV (zonder "dure accountant") en de grote BV. Jij schrijft het misschien zo op terwijl een ander zich wezenloos zoekt.

 

Alvast bedankt! Groeten, Ard

Link naar reactie
  • 0

Dag Tagor

 

Het is een hardnekkige misvatting dat voor een BV een accountant de jaarrekening moet tekenen. Dat hangt af van de omzet, aantal personeelsleden etc.

 

Bij een Ltd is dat niet anders. Je kunt de stukken dus gerust door een administratief deskunige op laten stellen.

 

De deponering moet bij een 'kleine' Ltd o.a. het volgende bevatten:

 

Verkorte balans (vaste activa, vlottende activa, vorderingen en liquide middelen / vermogen, winstreserve, voorzieningen, langlopende schulden en kortlopende schulden). Daarnaast de waarderingsgrondslagen, een kleine toelichting op die balans en de datum waarop de AvA dit besloten heeft.

 

Let er met een Ltd wel op dat je voor 1-10 van elk jaar ook in de UK moet deponeren over het voorafgaand boekjaar!!!

 

Groet

Joost

 

 

 

Beste Joost,

 

Dank voor de informatie. Ik heb even bij de columns gezocht maar kan deze niet vinden. Wellicht doe ik iets verkeerd?

 

Mij is altijd verteld dat je bij een LTD slechts heel beperkte informatie hoeft te deponeren. Maar als ik dit zo lees dan is het niet veel minder dan bij een BV? M.a.w. met een LTD zorg je er ook niet voor dat je winstcijfers voor iedereen opvraagbaar zijn?

Link naar reactie
  • 0

Bovenste artikel op deze pagina:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=25

 

De regels gelden voor rechtspersonen an sich, dus geen onderscheid naar Ltd, BV, etc.

 

Enne, je hoeft helemaal geen winst en verliesrekening te deponeren. De winstreserve blijkt uit de balans, maar zegt als los getal niets over de winstgevendheid van jouw Ltd.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ben er niet helemaal zeker van of ik in dit topic met deze vraag hier goed zit maar toch maar proberen, via Google of de site van de KvK lukt het me niet zo snel.

Wanneer kun je als bv volstaan met een verkorte balans ?.

Achterliggende reden van deze vraag is het depositogarantiestelsel, dit is van toepassing op particulieren en kleine ondernemingen (te weten ondernemingen die een verkorte balans mogen publiceren). Valt dus een bv hier ook onder ?

Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roadrats

 

Kleine B.V.’s tot vijftig medewerkers of een omzet tot € 7,3 miljoen kunnen volstaan met een verkorte balans met toelichting. Daar vallen de meeste BV's dus beslist onder, zo ook pensioen en stamrecht BV's.

 

Deze cijfers hoeven ook niet opgesteld te worden door een accountant.

 

groet

Joost

 

Hallo Joost,

 

Je hebt vast gelijk maar is er ook een website pagina van de kvk of belastingdienst waar dit ook staat? Op kvk site deze pagina staat dat het wel moet. Of word er met een financieel jaarverslag iets anders bedoeld dan jaarrekening?

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

een B.V. wordt als kleine vennootschap gezien als het aan twee van drie volgende criteria voldoet:

- minder dan 50 werknemers

- balanstotaal kleiner dan € 4.400.000

- omzet kleiner dan € 8.800.000 ([dus geen € 7.300.00!)

 

Als een B.V. twee van de bovengenoemde criteria overschreidt dan wordt een B.V. middelgroot, met dus verplichte accountantscontrole. Let op dat de B.V. twee achtervolgende jaren aan deze voorwaarden moet voldoen dus als een B.V. het eerste jaar de bovengenoemde criteria overschreidt dan geldt de verplichting tot accountantscontrole nog niet.

 

Groet Lars

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.