Studiekosten dit jaar opvoeren of volgend jaar?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yannick_
Yannick_
Afgelopen jaren studiekosten gemaakt die relevant zijn voor mijn beroep/bedrijf. In 2007 zat ik in een lagere belastingschijf dan waar ik in 2008 in zal zitten. Is het dan verstandig (uberhaupt wel mogelijk?) om die studiekosten mee te nemen en ze volgend jaar (IB 2008) af te trekken van mijn inkomen, om zo meer reeds betaalde IB terug te krijgen, in vergelijking met 2007?
Vb waarom ik dit vraag:
1. Jaarinkomen 30.000 IB (41%) dus 12.300 IB (dus ik kan slechts 41% tot een maximum van 12.300 IB terugkrijgen)
2. Jaarinkomen 55.000 (IB 52%) dus 28.600 IB (en kan ik 52% van de studiekosten terugkrijgen met een maximum tot 28.600)
De max bedragen uiteraard alleen als ik evenveel van mijn belastbaar inkomen kan aftrekken als dat ik aan studiekosten heb gemaakt, maar het verschil zit hem in de belastingschijf en welk deel ik dus terugkrijg.
Wat zijn mijn opties?
Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag