• 0

Studiekosten dit jaar opvoeren of volgend jaar?

Afgelopen jaren studiekosten gemaakt die relevant zijn voor mijn beroep/bedrijf. In 2007 zat ik in een lagere belastingschijf dan waar ik in 2008 in zal zitten. Is het dan verstandig (uberhaupt wel mogelijk?) om die studiekosten mee te nemen en ze volgend jaar (IB 2008) af te trekken van mijn inkomen, om zo meer reeds betaalde IB terug te krijgen, in vergelijking met 2007?

 

Vb waarom ik dit vraag:

 

1. Jaarinkomen 30.000 IB (41%) dus 12.300 IB (dus ik kan slechts 41% tot een maximum van 12.300 IB terugkrijgen)

2. Jaarinkomen 55.000 (IB 52%) dus 28.600 IB (en kan ik 52% van de studiekosten terugkrijgen met een maximum tot 28.600)

 

De max bedragen uiteraard alleen als ik evenveel van mijn belastbaar inkomen kan aftrekken als dat ik aan studiekosten heb gemaakt, maar het verschil zit hem in de belastingschijf en welk deel ik dus terugkrijg.

 

Wat zijn mijn opties?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is jammer. Mag ik studiekosten die ik in een vorig jaar niet kon aftrekken, wél alsnog een volgend jaar aftrekken?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

 

Studiekosten in 2007 aftrekken.

 

Als dat leidt tot een negatief inkomen, kun je dit negatieve inkomen verrekenen met 2008. Het deel van de persoonsgebonden aftrek wat je in 2007 niet kunt aftrekken, kan ook doorgeschoven worden naar 2008.

 

Indien dit niet mogelijk is, heb je helaas pech gehad. Leuker kunnen ze het niet maken :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.