• 0

Vaatwasser of Glazenwasser?

Hallo,

 

Ik heb even vraag en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Wij zijn bezig met het opstarten van een coffeecorner.

Binnen een paar tafeltjes ( 4) en buiten een terras (10 tafels).

We gaan koffie, thee, sappen, taart, koek e.d verkopen.

Geen uitgebreiden lunches en alcohol.

We zijn nu apparatuur aan het bekijken en kopen.

Nu vragen we ons af wat we het beste kunnen doen.

We hebben al gekeken naar proffesionele vaatwassers, maar buiten het feit dat die dingen schreeuwend duur zijn (ook gebruikt zijn ze vrij prijzig) gaan ze bijna allemaal op krachtstroom. De mogelijkheid tot krachtstroom zit niet in ons pand en moet worden aangelegd door Eneco, ook een dure grap, denk ik.

Daarom vroeg ik me af of we ook een zgn glazenwasser kunnen gebruiken? Of heeft die te weinig capaciteit?

 

Ik hoor het graag..... :)

 

Patty

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • -1

Of met de hand?

 

- hoeveel klanten denk je te gaan bedienen per dag(deel)?

- hoeveel servies heb je "reserve"?

- wil je zelf afwassen (mag het van de keuringsdienst?)

- hoeveel tijd heb je tussen de drukke dagdelen?

 

Ik kan me juist voorstellen dat je in het begin geen al te grote investeringen wilt doen? Kun je het niet gewoon met de hand proberen de eerste periode? Als je ziet dat het niet anders gaat, dan kun je alsnog een apparaat aanschaffen die het voor je doet, met de gewenste capaciteit.

 

Overigens is krachtstroom toevoegen niet zo'n punt, want het ligt er overal al wel, je moet alleen een 3e draad toevoegen aan je stopcontact. (Kort door de bocht) 220v werkt op 2 fase 360v werkt op 3 fase. Er komt gewoon een extra kabeltje bij kijken. Afhankelijk van de afstand van waar je electriciteitskabel binnekomt (meterkast) tot de plek waar je je afwasser wil hebben, zullen de kosten wel varieren. Dit moet natuurlijk wel door je stroomleverancier gedaan worden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ken een aantal horeca gelegenheden waar gewoon een of twee semi industriele vaatwasser het werk doen.

 

Overigens is krachtstroom toevoegen niet zo'n punt, want het ligt er overal al wel, je moet alleen een 3e draad toevoegen aan je stopcontact. (Kort door de bocht) 220v werkt op 2 fase 360v werkt op 3 fase. Er komt gewoon een extra kabeltje bij kijken. Afhankelijk van de afstand van waar je electriciteitskabel binnekomt (meterkast) tot de plek waar je je afwasser wil hebben, zullen de kosten wel varieren. Dit moet natuurlijk wel door je stroomleverancier gedaan worden.

 

Wat Spoon schrijft is wel erg simpel gesteld.

Krachtstroom/3 fasen krijg je niet door er een draadje bij te trekken.

 

Het heeft op dit forum ook geen enkel nut om over jouw situatie te gaan speculeren, ik raad je aan even een installateur naar de installatie te laten kijken, die kan in één oogopslag zien wat er bij jou nodig is om een krachtstroom aansluiting te realiseren.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat Spoon schrijft is wel erg simpel gesteld.

Krachtstroom/3 fasen krijg je niet door er een draadje bij te trekken.

 

 

Kun je mij uitleggen hoe het dan wél werkt? :)

Ik dacht altijd dat krachtstroom 3 fasen had en 1 nul. Kwestie van kabeltje(s) trekken?

 

Maar over het speculeren heb je gelijk, laat een installateur erna kijken. Ik denk alleen dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn. Wat ik alleen zeggen in mijn post hierboven, was dat je misschien nog een alternatief hebt ipv het aanschaffen van een machine.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden.

Met de hand is geen optie...ja in het begin misschien wel.

Maar als je op een goede zomerdag je terras vol hebt zitten lijkt me dat niet zo handig :P

Maar ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring had met het gebruik van een glazenspoelmachine in vergelijking met een afwasmachine?

 

Groetjes,

 

Patty

 

Link naar reactie
  • 0

Combineren van melkproducten met glazen is funest. Als je dus echt alleen kopjes hebt maakt het niet zo veel uit maar zodra je een paar glazen erbij doet werkt het niet meer. Het water in je glazenwasser wordt dan té vies waardoor je glazen niet meer helder blijven. Verder is zo'n apparaat er niet voor bedoeld, dus ook niet voor kleine etensresten e.d. waardoor het wat minder lang mee zal gaan.

 

Ik zou naar 2e hands apparatuur kijken, er zijn genoeg horeca-zaken die op de fles gaan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier heb ik wat aan.... ;)

Geldt dat ook als je het om de beurt wast, eerst glazen dan kopjes etc....

En als je borden eerst goed afspoelt?

Want feit blijft dat ik voor een vaatwasser krachtstroom nodig hebt, al is hij tweedehands.

Pas als je het water ververst en dat ding schoonmaakt gaat het vet e.d. er uit wat van borden af komt. Laat gewoone even een offerte maken bij een professionele leverancier, dan heb je in elk geval snel zicht op de mogelijkheden!

 

/enige horeca ervaring ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Patty, ik wil geen reclame maken (maar ik ga het wel even doen :) ).

 

Ik heb zelf een goed gevoel bij de Sligro. Een groothandel die o.a. ook diverse horeca-apparatuur verkoopt (en mooie koffiemachines en lekkere koffie van Alex Meijer). Misschien is het een idee om daar eens binnen te lopen. (Ze zitten overal in Nederland) Leg de vraag daar eens voor. Het zal een probleem zijn wat vaker opgelost wordt.

 

Ik drink af en toe ook wel eens een kopje koffie. Wanneer wil je open? Ard

 

P.S. ik heb (helaas) geen aandelen in de Sligro, maar mijn broer werkt er wel.

Link naar reactie
  • 0

Geldt dat ook als je het om de beurt wast, eerst glazen dan kopjes etc....

En als je borden eerst goed afspoelt?

Want feit blijft dat ik voor een vaatwasser krachtstroom nodig hebt, al is hij tweedehands.

 

Volgens mij is een glazenspoelmachine in principe een klein model vaatwasser die vanwege zijn kleine afmetingen bij een bar geplaatst kan worden. Glas is gevoelig en het verdient daarom de voorkeur dit apart af te wassen (speciaal bierglazen i.v.m. de schuimkraag), maar eerst de glazen doen is een goede stap.

Borden (en de vaat) dien je altijd te spoelen om etensresten te vermijden en inbranden van eiwitten te voorkomen en het houdt het water en machine schoner.

Baseer je keuze op basis van de hoeveelheid en de samenstelling van de vaat. Een machine op krachtstroom heb je alleen nodig voor grotere hoeveelheden en dat lijkt me in jouw geval niet nodig. En er zijn dus ook profesionele machines op 230 volt.

 

(Als je budget het echt niet toelaat zou je in principe ook met een huishoudelijke vaatwasser kunnen beginnen, echter doen die er ± 1 uur over. Misschien meer serviesgoed kopen?)

 

Link naar reactie
  • 0

230V - 1 fase+N+A

Da's normale netstroom, 230V - 3 fase+N+A is krachtstroom.

Bedenk wel dat dit ding 3,13KW gebruikt en dus bijna helemaal alleen op een 16A groep moet, je kan op een 16A groep max 3,68KW trekken maar daar kun je beter een beetje onder blijven om te voorkomen dat alles er om de haverklap uit knalt.

 

Alleen ik denk dat de TS de problemen al wel heeft opgelost, het topic stamt al uit februari ;)

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.