• 0

Live ontmoetingsplein voor ondernemers

[glow=red,2,300]Live ontmoetingsplein voor ondernemers[/glow]

 

Poll: chatten --> lees: praten

 

Een plaats waar ondernemers aanwezig kunnen zijn om vragen beantwoord te krijgen, om vragen te beantwoorden of puur om kennis op te doen zonder er actief mee bezig te zijn.

 

De link naar het ontmoetingsplein is:

 

http://chat.paltalk.com/g2/group/1163720729/WebLoader.wmt

 

Hiervoor moet je wel Paltalk op je computer hebben geinstalleerd. Paltalk is een programma (vergelijkbaar met Skype) waarbij er groepen aangemaakt kunnen worden. Het bestaat al sinds jaar en dag, werkt heel eenvoudig en is helemaal gratis. Om het te downloaden klik op de onderstaande link:

 

http://www.paltalk.com/en/start_chatting.shtml

 

DE VERGADERRUIMTE OP PALTALK IS GRATIS EN

ELKE ZATERDAG EN ZONDAGAVOND GEOPEND VAN

19.00u - 23.00u

 

Je hebt de mogelijkheid om je aan te melden bij de groep (join). Willen jullie zo vriendelijk zijn om dit te doen? Dan weten we ook of er animo voor deze conversatievorm is door het aantal aanmeldingen. Hopelijk zijn er meer mensen die hier tijd in willen investeren, want een lege groep is natuurlijk voor niemand interessant.

 

Alvast bedankt!

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik vind Higherlevel.nl veel meer live (zie eens hoe snel je hier antwoord krijgt!), altijd beschikbaar wanneer je maar wilt, en je hebt er geen extra software voor nodig...

 

Als het net zo goed loopt als de chat op dit forum, dan heb ik er een hard hoofd over in en denk i kdat mensen toch liever berichten willen posten zoals op Higherlevel.nl, en niet in een chat willen rondhangen... :)

Link naar reactie
  • 0

Hahaha, is inderdaad erg snel! Hetgeen ik graag wil ontwikkelen is een soort van ondernemersdiscussie via audio, dus niet via tekst zoals in de chat. Dit omdat je op die manier met andere werkzaamheden bezig kan zijn zonder dat je berichten van het scherm hoeft te lezen.

 

Ik zou het zelf namelijk geweldig interessant vinden als er een radiozender voor ondernemers was, maar helaas heb ik die tot nu toe nog niet gevonden.

 

Het is trouwens niet de bedoeling om een perfect medium zoals onze oude vertrouwde Higherlevel-website te vervangen. Dat zal ook niet lukken. Ik zou alleen een toevoeging willen ontwikkelen voor de momenten dat we niet hier surfen. :D

 

Bedankt voor je reactie

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

"BNR Nieuwsradio, BNR.nl; nieuws en live radio over politiek, sport, weer en verkeer, (flitsers en files), binnen- en buitenland." Bron: BNR.nl

 

 

Ik begrijp je reactie maar het gaat mij om de inhoudelijke kennis van het ondernemerschap. Vergelijkbaar met het programma "Juridische zaken" op BNR (dinsdagavond geloof ik).

 

 

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 1

Dat is nog eens leuk.

 

Een Limburger op HL die een sowieso een heel belangrijk stuk van ondernemen prima begrijpt (tenminste als de teksten op je site van jezelf zijn).

 

Dat ontmoetingsplein is wel geinig Guido maar daar word ik niet zo warm van, voor mij is HL de enige online ondernemers-speelplaats van Nederland.

 

Je radioidee spreekt mij daarentegen wel enorm aan. Wanneer wil je daarmee beginnen?

 

Volgens mij wordt het tijd dat ik thee ga drinken in zuidelijke contreien.

Groeten,

 

Ard

Link naar reactie
  • 1

Ik zie het probleem niet zo. Wat lost live chatten op? Berichtjes lezen/typen op HL gaat tussen de bedrijven door. Live spreken vergt al je aandacht en duurt vaak lang. Ik heb jaren een gratis telefonische helpdesk voor ondernemer bemand. Je zit zo 30 min. aan de telefoon en na 4 gespreken ben je bekaf. Ik handel vragen veel liever af per mail of op het forum, als was het maar omdat de ondernemer dat over de formulering van de vraag heeft nagedacht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het mooie is dat je in Maastricht heel chique je geld uit kunt geven. Daardoor blijven de mensen langer.

 

Van de Parkstad (regio Mijnstreek) is juist mooi dat er een arbeidersmentaliteit is. Er wordt hard, zwaar en lang gewerkt, ze hebben dus weinig tijd om geld uit te geven. Maar ze doen het volop! Alleen in een kortere tijd.

 

Ik hoef niet te kiezen in Limburg!

 

Groeten,

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

 

Een Limburger op HL die een sowieso een heel belangrijk stuk van ondernemen prima begrijpt (tenminste als de teksten op je site van jezelf zijn).

 

 

De teksten zijn inderdaad door mijzelf geschreven. Bedankt voor het compliment!

 

 

Je radioidee spreekt mij daarentegen wel enorm aan. Wanneer wil je daarmee beginnen?

 

 

Ik wil mij graag inspannen om een collectief te vormen indien andere mensen/ondernemers dit ook graag willen maar het is in eerste instantie niet mijn intentie om hier een bedrijf van te maken.

 

Ik typeer mijzelf als een autodidactisch persoon, net als de meeste ondernemers (zouden moeten zijn). Dagelijks volg ik de berichten op Higherlevel, luister ik naar BNR, lees ik tijdschriften zoals o.a. die DeZaak en heb ik regelmatig een audiobook aanstaan in de auto. Misschien ga ik hier verder in dan anderen.

 

Naast dat ik mij met het bovenstaande bezich houd spreek ik ook graag met andere ondernemers. Telkens na een gesprek met een collega ondernemer gaat mijn bloed sneller stromen. Dan realiseer ik mij keer op keer weer hoe mooi het is om zelfstandig te zijn!

Daarom zou ik graag een laagdrempelige audio(visuele) ontmoetingsplaats voor ondernemers willen creeren.

 

Waarom audio(visueel) ipv fora?

 

Omdat ik van mening ben dat het allebei een ander doel/functie heeft. Een forum geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld tijdens je werkzaamheden even snel een vraag te stellen zodat je weer door kan met werken. Een audio(visuele) ontmoetingsplaats zie ik meer als een vrijetijdsbesteding/netwerkbijeenkomst. Lekker met andere ondernemers praten over uiteenlopende onderwerpen zonder een specifieke vraag te hebben. Discussies en gesprekken die zowel informatief zijn als amuserend. Voor zowel starters om de smaak van het ondernemerschap te proeven als ervaren ondernemers die de wijsheid in pacht hebben.

 

Een netwerkbijeenkomst vind ik altijd leerzaam en gezellig. Helaas heb ik er vaak geen tijd voor. Via internet kan ik vanuit mijn luie stoel lekker online contacten leggen zonder dat ik daarvoor in mn nette kleren hoef te kruipen. Higherlevel is een prachtig medium maar mijn hart gaat niet vaak sneller kloppen van de gesprekken die ik hier voer. (op dit gesprek na dan)

 

Hopelijk heb ik mijn visie op het één en ander een beetje kunnen verduidelijken. Mijn excuses voor dit lange verhaal.

 

Met vriendelijke groet,

 

Guido Quadvlieg

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

Het is niet mijn intentie om een informatiebron zoals Higherlevel te ontwikkelen. Het gaat mij meer om een 24-uurs netwerkbijeenkomst. HL is anders en onvervangbaar, maar alleen geschikt voor gerichte vragen naar mijns inziens.

 

Groet,

 

Guido

 

 

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

Het is niet mijn intentie om een informatiebron zoals Higherlevel te ontwikkelen. Het gaat mij meer om een 24-uurs netwerkbijeenkomst. HL is anders en onvervangbaar, maar alleen geschikt voor gerichte vragen naar mijns inziens.

 

In welke behoefte denk je te voorzien ?

 

Je praat over ondernemen alsof je verliefd bent op ondernemen,en over een geliefde wil iedereen 24 uur per dag praten. Als je weer met beide beentjes op de grond staat dan verdwijnt die behoefte.

Link naar reactie
  • 0

Hahaha, ja ... daar heb je gelijk in... ik ben inderdaad verliefd/gepassioneerd over het ondernemerschap. Jammer genoeg krijg ik de indruk dat je zelf die passie een beetje kwijt bent.

 

Dat zou een reden kunnen zijn om naar zo'n digitale netwerkbijeenkomst te gaan............

 

groetjes

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0
Verliefd/gepassioneerd over het ondernemerschap. Jammer genoeg krijg ik de indruk dat je zelf die passie een beetje kwijt bent.

 

Dat zou een reden kunnen zijn om naar zo'n digitale netwerkbijeenkomst te gaan............

 

Ik ben wel benieuwd waarom je die conclusie trekt ?

 

En nogmaals, in welke behoefte denk jij te voorzien ?

 

Een paar jaar terug was Perry actief bezig iets dergelijks op te zetten, ik heb toen ook een paar proefsessies van mee mogen maken.

Toch ga je ook voorbij aan zijn vragen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de opties te summier.

 

Wat voor ondernemers zijn er dan?

Wie hebben daar tijd voor dan en waarom?

 

 

Perry

 

Bedankt voor je reactie Perry. Hoe bevalt de nieuwe baan? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de poll aan te passen. Vind het (na enige tijd) ook te summier. Ik had er graag nog enige opties aan toe willen voegen.

 

Voor wie? Ja, jong en oud. Kennis delen. Hoe en wat weet ik niet precies. Het is iets wat mij interessant lijkt en daarom zou ik er zelf wel tijd voor vrij maken.

 

Netwerken is toch een van de belangrijkste onderdelen van het ondernemerschap. Ik ben min of meer op zoek naar alternatieven waarbij je gebruik kan maken van spraak om met elkaar een gesprek of discussie aan te gaan.

 

Nogmaals, het was meer een hersenscheet zoals een vriend van mij dit zou noemen i.p.v. een serieus plan waar ik mee bezig ben.

 

(sorry voor de onprofessionele woordkeuze)

 

Gr. Guido

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben wel benieuwd waarom je die conclusie trekt ?

 

 

Ik vond je opmerking over "met beide beentje op de grond staan" cynisch en ik voelde mij een beetje beledigd. Misschien was ik te voorbarig met mijn conclusie. Mijn excuses hiervoor.

 

 

En nogmaals, in welke behoefte denk jij te voorzien ?

 

 

Ik werk dagelijks met mensen die graag ondernemer willen worden (lees: zaak starten). Daarbij probeer ik mensen zoveel mogelijk in contact te brengen met andere ondernemers om hun netwerk op te bouwen en de sfeer en levenswijze te proeven.

 

 

Een paar jaar terug was Perry actief bezig iets dergelijks op te zetten, ik heb toen ook een paar proefsessies van mee mogen maken.

Toch ga je ook voorbij aan zijn vragen.

 

 

Perry heb ik vorige week al telefonisch gesproken. Ik had over z'n bericht heen gelezen en ben zeer geinteresseerd naar zijn inbreng.

 

 

Groeten,

 

Guido

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 1

Ja, bezint voor je begint en leer wat hier allemaal gebeurd. Het gaat niet alleen om enthousiasme, gaat ook om waardevolle inhoud.

 

Zoals Perry ook al stelt, chat is een lastig medium, het is leuk voor wat snel overleg maar dan heb je het wel gehad,

In het echte leven komen er hele andere zaken om de hoek kijken.

Bijvoorbeeld het volgende.

 

Als twee mensen met elkaar communiceren is gesprek zelf maar 7% van de totale info die tussen twee mensen heen en weer gaat.

35% procent zit verstopt in de stem, denk aan intonatie, het overige deel van een gesprek wordt overgdragen door lichaamstaal.

Bij chat hou je misschien maar 2 a 3 % van de informatie.

Link naar reactie
  • 0

Ben ik het helemaal mee eens. Daarom dacht ik aan een audiovisuele omgeving zodat je met mensen praat i.p.v. typt. Een webcam zou ook bij kunnen dragen aan de communicatievriendelijkheid. Of denk je dat dit niet voldoende is/niet werkt?

 

Bedankt voor je reactie,

 

Guido

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 1

Dit is mijn eerste topic op HL. Ik merk dat het allemaal een beetje onsamenhangend is. Ik zag net dat ik al een kneus gekregen heb :-[ maar hier heb ik jammer genoeg geen toelichting over gekregen.

 

Ik ben blij met jullie reacties en ik hoop niet dat ik mensen tegen de borst stoot met het een of ander. Dat is namelijk niet mijn bedoeling. Aldoende leer ik en ik zal dit de volgende keer proberen te voorkomen.

 

M.v.g.

 

Guido

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

Dit is mijn eerste topic op HL. Ik merk dat het allemaal een beetje onsamenhangend is. Ik zag net dat ik al een kneus gekregen heb :-[ maar hier heb ik jammer genoeg geen toelichting over gekregen.

 

Als er geen reden bij staat is het mogelijk een "oude"kneus van voor de invoering van het nieuwe systeem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.