Webshop - resultaten blijven steken, hoe verder?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mysmiley
mysmiley
Goedendag,
Ik ben de eigenaar van een kleine webshop in erotische producten.
De website is enkelle maanden geleden geheel vernieuwd en dit heeft zeker een positief effect gehad op de omzet.
Toch ben ik nog niet tevreden en wil de omzet verder door gaan laten groeien, echter blijft dit wat ik ook doe maar op een bepaald punt hangen waar het maar niet doorheen lijkt te willen breken.
Nu zijn er nog wel wat punten waarop er verbeteringen gerealiseerd kunnen worden die omzet verhogend zouden kunnen werken.
Maar voor deze aanpassingen is geld nodig wat momenteel niet beschikbaar is.
Het komt er eigenlijk op neer dat het bedrijf geproffessionaliseerd zou moeten worden (ik werk momenteel vanuit een kantoor aan huis met een apart klein magazijntje).
Er is in de markt waarin ik zit nog erg veel groeiruimte en met het concept dat ik voor ogen heb is die groeiruimte nog veel groter (ik zou ook diensten kunnen verichten voor andere ondernemers uit dezelfde branche (conculega's).
De resultaten van de webshop zijn momenteel als volgt:
aantal bezoekers is 100%
6,93 pageviews per bezoeker
2.32 minuten gemiddeld in de webshop.
3.68% stopt een product in het winkelmandje
1.97% komt op de inloggen/aanmelden/betaal keuze pagina (gecombineerd op 1 pagina)
0.47% plaatst uiteindelijk een bestelling
Alle percentages zijn dus het percentage van totaal aantal bezoekers.
Nu gaat er naar mijn idee nog teveel verloren in voornamelijk de laatste stap.
Om dus de omzet te verhogen zou ik nog wat winst moeten kunnen halen in die laatste stap, en daarnaast natuurlijk "gewoon" meer bezoekers trekken.
Nu heb ik uiteraard beide punten reeds geprobeerd te realiseren en wordt er aan de website eigenlijk altijd wel gewerkt om te proberen het maximale resultaat uit de bezoekers te halen.
Mijn vragen zijn nu als volgt:
vraag 1: Om het bedrijf te proffessionaliseren is een flink bedrag nodig (voor mij dan) wat niet betaald kan worden uit de winst van het bedrijf en ook niet geleend kan worden.
Ik heb reeds participatie gesprekken gevoerd die helaas zijn afgeketst mede op dat het bedrijf nog niet proffessioneel genoeg is.
Hoe zou ik dat verder nog kunnen aanpakken?
Vraag 2: kwa marketing zit ik aan de grenzen van mijn kennis en kunnen.
Hiervoor zou ik eigenlijk dus iemand voor moeten hebben met meer verstand van zaken die weet hoe meer bezoekers te trekken zijn en hoe deze naar klanten worden omgezet.
Helaas is een personeels lid dus nog te duur en zijn externe adviseurs eigenlijk nog veel duurder.
Wie heeft er tips/adviesen om dit marketing probleem verder aan te pakken?
Ik hoor het graag van jullie.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag