• 0

Webshop - resultaten blijven steken, hoe verder?

Goedendag,

Ik ben de eigenaar van een kleine webshop in erotische producten.

 

De website is enkelle maanden geleden geheel vernieuwd en dit heeft zeker een positief effect gehad op de omzet.

Toch ben ik nog niet tevreden en wil de omzet verder door gaan laten groeien, echter blijft dit wat ik ook doe maar op een bepaald punt hangen waar het maar niet doorheen lijkt te willen breken.

 

Nu zijn er nog wel wat punten waarop er verbeteringen gerealiseerd kunnen worden die omzet verhogend zouden kunnen werken.

Maar voor deze aanpassingen is geld nodig wat momenteel niet beschikbaar is.

 

Het komt er eigenlijk op neer dat het bedrijf geproffessionaliseerd zou moeten worden (ik werk momenteel vanuit een kantoor aan huis met een apart klein magazijntje).

 

Er is in de markt waarin ik zit nog erg veel groeiruimte en met het concept dat ik voor ogen heb is die groeiruimte nog veel groter (ik zou ook diensten kunnen verichten voor andere ondernemers uit dezelfde branche (conculega's).

 

De resultaten van de webshop zijn momenteel als volgt:

 

aantal bezoekers is 100%

6,93 pageviews per bezoeker

2.32 minuten gemiddeld in de webshop.

 

3.68% stopt een product in het winkelmandje

1.97% komt op de inloggen/aanmelden/betaal keuze pagina (gecombineerd op 1 pagina)

0.47% plaatst uiteindelijk een bestelling

Alle percentages zijn dus het percentage van totaal aantal bezoekers.

 

Nu gaat er naar mijn idee nog teveel verloren in voornamelijk de laatste stap.

 

Om dus de omzet te verhogen zou ik nog wat winst moeten kunnen halen in die laatste stap, en daarnaast natuurlijk "gewoon" meer bezoekers trekken.

 

Nu heb ik uiteraard beide punten reeds geprobeerd te realiseren en wordt er aan de website eigenlijk altijd wel gewerkt om te proberen het maximale resultaat uit de bezoekers te halen.

 

Mijn vragen zijn nu als volgt:

 

vraag 1: Om het bedrijf te proffessionaliseren is een flink bedrag nodig (voor mij dan) wat niet betaald kan worden uit de winst van het bedrijf en ook niet geleend kan worden.

Ik heb reeds participatie gesprekken gevoerd die helaas zijn afgeketst mede op dat het bedrijf nog niet proffessioneel genoeg is.

Hoe zou ik dat verder nog kunnen aanpakken?

 

Vraag 2: kwa marketing zit ik aan de grenzen van mijn kennis en kunnen.

Hiervoor zou ik eigenlijk dus iemand voor moeten hebben met meer verstand van zaken die weet hoe meer bezoekers te trekken zijn en hoe deze naar klanten worden omgezet.

Helaas is een personeels lid dus nog te duur en zijn externe adviseurs eigenlijk nog veel duurder.

Wie heeft er tips/adviesen om dit marketing probleem verder aan te pakken?

 

Ik hoor het graag van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraag1: wat wil je professionaliseren? Je zegt dat je vooral in de laatste stap nog veel winst kunt/wilt pakken en dat je dat continue aan het proberen bent, maar hoe pak je dat zelf dan aan?

 

Neem bol.com als voorbeeld en betrek dat op je eigen pagina. Je wilt zo min mogelijk tussenstappen tussen product in winkelwagen en akkoord betaling. En misschien wil je het nog wel veel makkelijker maken om een product in de winkelwagen te krijgen... (Mogen we je url? Misschien dat we dan ook inhoudelijk tips geven... En: niemand zal het misschien willen toegeven, maar wie weet krjig je nog wat extra klandize ;))

 

Vraag2: ken je google adwords? hoeveel bezoekers heb je nu per dag en waar wil je naartoe (of hoeveel mensen kopen er nu p/d en hoeveel euro gemiddeld en waar wil je naartoe ?) Ik denk dat je eerder aan die conversie ratio's moet gaan werken dan aan reclame. Want van elke 100 euro die je uitgeeft zul je maar 47 eurocent terugzien in je omzet. (Beetje flauw berekend, maar je snapt wat ik bedoel) Zorg eerst voor hogere conversie voor je geld/moeite in je marketing gaat pompen. Want één ding geldt altijd bij marketing en reclame: je gooit 50% zo de sloot in, alleen je weet niet welke 50%!

 

Doe iets met de gemiddelde tijd dat een bezoeker op je website komt. Laat na zoveel minuten een speciaal aanbod de revu paseren (dat hoeft zeker geen popup oid te zijn). Ze bekijken 7 pagina's, laat op de 6e pagina je nieuwste ditje paseren.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Beste mysmiley,

 

indien je het gevoel hebt dat je potentiele kopers afhaken op bepaalde pagina's van je webwinkel, moet je er wel onderzoek naar doen. Dit hoeft niet eens geld te kosten.

 

Neem een vriend, kennis of familielid (iemand die je website niet door en door kent) en laat ze een bestelling plaatsen op je website. Jij staat achter hem of haar, met een kladblok en een pen. Noteer alles! Hoe lang doen ze erover? Waar moeten ze langer nadenken, of links zoeken om verder te gaan? Begrijpen ze wat er van ze verwacht wordt om de order compleet te maken? Is er een link of een ander element aanwezig waardoor de aandacht voor de CHECKOUT verdwijnt? Stel vragen, kijk en luister aandachtig, pen mee!

 

Doe dit testje met een aantal mensen. Gegarandeerd dat je nuttige dingen tegenkomt. ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Sp00n....

Wat ik wil proffessionaliseren is b.v. meer voorraad en voorraad informatie op de website.

Eigenlijk moet er ook gewoon bedrijfsruimte komen aangezien de werksituatie thuis niet ideaal is (zeker ook kwa ruimte) en het gescheiden ehbben van kantoor en magazijn ook niet makkelijk werkt.

Eigenlijk moet het logistieke systeem dus in elkgeval geproffessionaliseerd worden, dat varieerd van meer voorraad om sneller te kunnen leveren tot het beter op de hoogte kunnen houden van de klant over de order status.

 

Wat ik er zelf aan doe om winst te behalen in die laatste stap is dus dat ik een compleet nieuwe website heb laten maken en steeds in de gaten hou wat de resultaten zijn en aan de hand daarvan de pagina's beter probeer in te richten (dit heeft o.a. al geleid tot het samenvoegen van 3 pagina's tot 1 pagina).

 

Ik ken google adwordts ja en heb daar in het verleden ook wel gebruik van gemaakt, de resultaten hiervan zijn echter nooit geweldig geweest (kwa kosten).

Ik krijg vrij veel verkeer uit google doordat ik op belangrijke keywordts hoog in de resultaten sta (eerste pagina en vaak in bovenste deel van de eerste pagina). Ik stuur je de url even in een PM (wil namelijk niet dat deze pagina opduikt in google bij zoeken op mijn naam).

 

Aantal bezoekers en orders per dag kan (lees wil) ik niet geven aangezien ik weet dat de concurentie hier meeleest;-)

 

Wat ik wil (en naar mijn idee ook realiseerbaar moet zijn) is het 5 voudige van het huidige aantal orders. Uiteraard niet binnen 1 maand maar zou ik toch binnen het jaar gerealiseerd willen hebben.

 

Naar mijn idee moet in elkgeval een groei van 50 tot 70% met dezelfde hoeveelheid bezoekers mogelijk moeten zijn, de overige groei zal dus van meer bezoekers moeten komen.

 

Momenteel ben ik al bezig met nieuwe marketing tools voor op de website zelf, zoals aanbieding van de dag enz... dit moet met 1 a 2 weken klaar zijn.

 

 

BRS... Ik heb op basis van mijn vorige site een onderzoek laten doen naar wat er verbeterd zou moeten worden en wat er wel goed was.

Mede op basis van die gegevens heb ik de nieuwe webshop laten maken en daarna dus nog verder verbeterd op basis van bezoekers gegevens uit de stats en logs.

Wat jij aangeeft heb ik al eens gedaan en ook op basis daarvan zijn al dingen veranderd en moeten nog een aantal dingen gedaan worden (o.a. locaties en uiterlijk van betaalde buttons op de website). Naar mijn idee heb ik in dit soort dingen al erg veel gedaan.

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je PM, ik ga er thuis naar kijken... Ondertussen ga ik gewoon door met schieten:

 

- Ben je duidelijk over discrete verzending?

- Kun je duidelijk zijn over verwachte levertijden?

- Zijn er mogelijkheden om op een ander adres te laten afleveren?

- Zijn je verzendkosten niet te hoog?

- Krijg je nog te veel onzin en keuzemogelijkheden/ te veel prijsverschil (door verzendkosten) voor je van je winkelmandje naar het daadwerkelijke bevestigen gaat?

- Hoe zit het met je betaalmethodes?

 

Als ik iets bij je zou bestellen, dan zou het niet voor mezelf zijn (indirect mss) maar eerder voor mijn vriendin. Misschien kun je je verplaatsen in de persoon waar je bezoeker iets voor zoekt?! Ik denk dat dat vaak niet dezelfde persoon is als HIJzelf. Ik denk dat mannen vooral iets voor hun vriendin kopen waar ze samen van kunnen genieten, maar dat de ("eenzame") vrouw onder ons eerder voor zichzelf gaat shoppen? Of is dat een foute aanname ? Misschien kun je iets doen met dat verschil ?

 

Ik weet nog niet wat voor "verhaaltjes" jij bij je producten zet, maar erotische artikelen is een en al emotie he. Ik kan me niet voorstellen dat mensen opgewonden raken van grote foto's van allerhande dildo's en weet ik wat, maar dat ze eerder omschrijvingen willen lezen wat hun fantasie prikkeld? Misschien kun je daar ook iets aan doen ?

 

Nog een grappig voorbeeld van Colgate (de tandpasta ;)) van een tijd terug. Ze hebben een heel marketing team gezet op: hoe gaan we meer tandpasta verkopen. Uiteindelijk was de uitkomst dat ze de grootte van het gat waar de tandpasta uitkomt, groter hebben gemaakt. Zo doen mensen, zonder dat ze het eigenlijk zelf doorhebben, meer tandpasta op hun tube en kopen ze eerder een nieuwe. Betrek dat eens op je webshop, maak die uitgang eens zo groot mogelijk. Waarbij jij zelf in mag vullen hoe je dat zou kunnen doen. (denk aan "bestel snel", klanten die naar dit product zochten bekeken ook dit product, koop dit product en ontvang x% korting op dat product... etc.)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je PM, ik ga er thuis naar kijken... Ondertussen ga ik gewoon door met schieten:

 

- Ben je duidelijk over discrete verzending?

Aangezien ik hier nog wel eens vragen over krijg zou dit nog wel beter aangegeven kunnen worden. Staat ook op de planning (gehele rechter zijde van de shop zal opnieuw ingedeeld worden waarin ook dit word meegenomen).

 

- Kun je duidelijk zijn over verwachte levertijden?

Dit zou een stuk beter kunnen, maar daarvoor moet er meer voorraad komen en moet het voorraad beheer systeem verder afgemaakt worden (70% klaar). Maar ook hierbij is een deel van het probleem geld...

Doelstelling is om bij elk product aan te geven of het op voorraad is of wat de (verwachte) levertijd is.

- Zijn er mogelijkheden om op een ander adres te laten afleveren?

ja maar enkel particuliere adressen. TNT heeft de dienst pakjegemak helaas voorlopig stilgelegd voor nieuwe klanten vanwege de froudegevoeligheid daarvan volgens hun zeggen. En aflevering op het postkantoor wordt helaas niet als service aangeboden door TNT.

- Zijn je verzendkosten niet te hoog?

5,50 euro voor nederland wat al redelijk dicht richting kostprijs gaat na de verhoging van bijna 30 cent per zending begin dit jaar.

- Krijg je nog te veel onzin en keuzemogelijkheden/ te veel prijsverschil (door verzendkosten) voor je van je winkelmandje naar het daadwerkelijke bevestigen gaat?

Naar mijn idee is dit vlak behoorlijk gestroomlijnd zonder overdreve poespas.

- Hoe zit het met je betaalmethodes?

Ik heb eenmalige machtiging, iDEAL, creditcard en zelfs op factuur en dan nog een paar belgische betaal methodes. moet voor iedereen wel iets bijzitten. Overigens is het nog de bedoeling om mensen die met iDEAl betalen een kleine korting te geven.

Als ik iets bij je zou bestellen, dan zou het niet voor mezelf zijn (indirect mss) maar eerder voor mijn vriendin. Misschien kun je je verplaatsen in de persoon waar je bezoeker iets voor zoekt?! Ik denk dat dat vaak niet dezelfde persoon is als HIJzelf. Ik denk dat mannen vooral iets voor hun vriendin kopen waar ze samen van kunnen genieten, maar dat de ("eenzame") vrouw onder ons eerder voor zichzelf gaat shoppen? Of is dat een foute aanname ? Misschien kun je iets doen met dat verschil ?

Mijn shop is zoveel mogelijk ook vrouwvriendelijk ingericht en dit merk je ook wel aan de klanten die ik trek. er wordt veel door mannen besteld (65% schat ik) waarbij ook veel vrouwen producten besteld worden, maar er wordt dus ook vrij veel door vrouwen besteld (die ook weer mannen producten mee bestellen). Daarnaast is mijn categorie indeling ook gericht op dat zowel mannen als vrouwen als koppels snel producten kunnen vinden die voor hun geschikt zijn. Maar evengoed nog eens iets om me nog eens verder op te storten.

Ik weet nog niet wat voor "verhaaltjes" jij bij je producten zet, maar erotische artikelen is een en al emotie he. Ik kan me niet voorstellen dat mensen opgewonden raken van grote foto's van allerhande dildo's en weet ik wat, maar dat ze eerder omschrijvingen willen lezen wat hun fantasie prikkeld? Misschien kun je daar ook iets aan doen ?

Foto's zijn vaak evengoed erg belangrijk, daarnaast de informatie over de producten (lengte, dikte materiaal enz). Verhaaltjes over de producten is opzich een interesant idee, ben bang dat te lange texten de klant juist snel laten doorklikken maar kan dit eens verder uitproberen door bepaalde producten te voorzien van een "prikkelende" omschrijving en andere juist enkel de info en eens zien wat de resultaten zijn.

 

Nog een grappig voorbeeld van Colgate (de tandpasta ;)) van een tijd terug. Ze hebben een heel marketing team gezet op: hoe gaan we meer tandpasta verkopen. Uiteindelijk was de uitkomst dat ze de grootte van het gat waar de tandpasta uitkomt, groter hebben gemaakt. Zo doen mensen, zonder dat ze het eigenlijk zelf doorhebben, meer tandpasta op hun tube en kopen ze eerder een nieuwe. Betrek dat eens op je webshop, maak die uitgang eens zo groot mogelijk. Waarbij jij zelf in mag vullen hoe je dat zou kunnen doen. (denk aan "bestel snel", klanten die naar dit product zochten bekeken ook dit product, koop dit product en ontvang x% korting op dat product... etc.)

 

De uitgang (Kassa) kan nog wel wat duidelijker aangegeven worden hoewel dus juist bij de kassa naar mijn mening teveel mensen hun winkelmandje laten staan en zo naar buiten lopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.