• 0

Ervaringen met SelektVracht?

Hallo,

 

Ik heb een webwinkel, sinds september 2007. Het gaat ontzettend goed, en we hebben dan ook geprobeerd met TNT een contract voor de verzending van de pakjes te sluiten. De intentie is er wel bij TNT, de uitvoering is bagger. Na herhaaldelijk bellen, en de verzekering dat ik echt het contract over een paar dagen in de bus zal hebben, ben ik klaar met deze lui.

 

Heb besloten bij SelektVracht te beginnen. Voordeel voor mij? Pakketten worden een stuk goedkoper verzonden (3.95 excl BTW) en omdat ik in de buurt van het sorteercentrum woon, en ze daar ook mag aanbrengen, kan ik zelfs tot 20 uur savonds mijn pakketten brengen. Handig, hoef ik niet mijn twee bloedjes van kinderen in en uit de maxi cosi te hijsen, kan ik het doen als papa thuis is.

Maar... er zijn ook een hoop klachten over SelektVracht. maar ook over TNT... dus ja. Lees ik dan verhalen van enkele consumenten, en gaat het over het algemeen goed? Heeft iemand ervaring met hen?

Mijn winkel levert kraamcadeautjes. Meestal dus bij een verraste kraamvrouw, die niets verwacht, maar over het algemeen wel overdag thuis is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet wat er aan de hand is hier met de mensen op dit forum...

 

Nou wordt mij gevraagd positief te zijn terwijl ik alleen maar verwijten krijg!

Arrogantie, kop in het zand steken, negatief zijn....

 

Ik ben zelf ook ondernemer, heb een behoorlijk bedrijf maar heb dit nog niet meegemaakt!

 

Enige zelfreflectie zou misschien op zijn plaats zijn! haha.... IK BLIJF POSITIEF HOOR!

Link naar reactie
  • 0

Selektvracht werkt voornamelijk met VUT-ers en eigen rijders. Deze krijgen een minimaal bedrag per afgeleverd (!) pakketje (een euro of minder). Zij zullen er alles aan doen om dat pakketje afgeleverd te krijgen, al is het maar achter een boom of in de schuur.

 

TNT heeft hetzelfde probleem maar de TNT-ers in loondienst krijgen niet per afgeleverd pakketje betaald dus dan is dat geen probleem.

 

Ik raad TNT aan boven Selekt.

 

Ik had wat uurtjes over dus ik meld mij aan bij selekt, nou dat gaat zo, ze bellen terug met kan je een paar avonden in de week, ik zeg ja maar hoe is het geregeld met de KM vergoeding en dat soort zaken, wil wel even iets geregeld hebben op papier voor ik iets begin. (dit moet volgens mij ook i.v.m. belastingen, verzekeringen enzo..)

Nu dit is daar niet mogelijk een paar warrige verhalen over pakketjes en dubbeltjes en de mededeling dat je er niet rijk van word en voor de rest niets... dus ja nu is het wel duidelijk hoe dat daar werkt.

 

Link naar reactie
  • 1

Mijn ervaringen met TPG/TNT en DHL/Selectvracht zijn het volgende.

 

Kwaliteit is in verhouding met de prijs die er voor betaald wordt. En zowel TNT als Select-vracht betalen tegenwoordig hun chauffeurs per 'afgeleverde' pakket.

 

Bij onze website kunnen de klanten zelf kiezen via welke bezorgdienst ze het pakketje willen ontvangen (TNT / Select vracht voor pakketten of TNT / Select mail voor bus pakketjes).

In de wijk Groenoord in Schiedam wil de TNT medewerker niet met een pakket 4 hoog omdat er geen lift is (zelfs niet met een licht pakket). Zijn antwoord is "ze komen maar naar beneden of gaan het maar ophalen, ik ga niet naar boven", terwijl de 2 bezorgers van select-vracht dat wel uit eigen beweging doen. Dus veel hangt af van de motivatie van de bezorger/bezorgster en een hoger bedrag aan verzendkosten geeft geen 100% garantie dat het ook altijd beter is.

 

Tips voor web shops:

Plak een sticker 'alleen huis adres' op het pakket vlakbij het aflever adres of zet dat groot op het verzend document. Dit houd in dat het ALLEEN OP HET AFLEVER ADRES afgeleverd mag worden en NIET BIJ DE BUREN!

En voor de mensen die wel gebruik willen maken van 'buren' geef als adres op:

(dit is een voorbeeld) Straatweg 123 b.g.g. afleveren op 127, dit kan een hoop ellende achteraf voorkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

[deel van de post verwijderd, toelichting zie verderop in dit draadje]

 

Mijn algemene ervaring is dat alle betaalbare bedrijven slechte bezorgers in dienst hebben en soms ook gewoon fouten maken. Kortom, los van wie je kiest: een deel van de verzendingen gaat mis.

 

Wat ik echter, als klant, veel belangrijker vindt is hoe hiermee omgegaan wordt.

De klant moet niet de dupe worden van een fout bij de verzender. Wat al veel uitmaakt is of ik met het verzendbedrijf moet gaan bellen, of de winkel dit voor mij doet.

 

Recentelijk heb ik bij een winkel besteld waar een pakketje kwijt raakte. Na het invullen van een verklaring dat ik het pakket niet ontvangen heb en, mocht het alsnog aankomen, weer terug zou sturen of zou weigeren, zouden ze een nieuw pakket opsturen.

Helaas ging hier alsnog wat mis, maar de procedure is in principe gewoon goed.

 

Een andere winkel waar ik besteld had, liet mij zelf uitvechten met het verzendbedrijf waar het pakketje mogelijk is en hoe ik die mensen bereik. Vervolgens wilden ze ook weken wachten tot het verzendbedrijf hun procedures had afgerond.

 

Je kan vast wel raden bij welke winkel ik graag nog een keer bestel.

Helaas past dat moeilijk op situaties waar bestellingen niet verwacht worden.

Link naar reactie
  • 0

In dit draadje zijn een aantal onlangs geplaatste berichten door mij (ten dele) verwijderd.

 

Hoewel HigherLevel en open forum is waarop iedereen zijn mening kan en mag geven heb ik moeite met de frontale aanval op Selektvracht zoals die hier plaatsvindt.

Het is logisch dat bedrijven vergeleken worden, en het levert vaak interessante informatie op. De manier waarop dit specifieke topic zich ontwikkelt is echter zodanig dat zich een soort online klachten-draadje vormt waarop iedereen al dan niet anoniem zijn gal over één bedrijf in het bijzonder kan spuwen.

Dat lijkt me niet de bedoeling van HL.nl

 

Het is voor de Mod's van Higherlevel ondoenlijk te beoordelen in hoeverre ervaringen van leden zijn gebaseerd op de waarheid (zonder daarmee te willen beweren dat ze onwaar zijn trouwens, laat dat duidelijk zijn).

 

Zonder de gehele draad met terugwerkende kracht te willen gaan modereren, omdat een aantal meningen wel degelijk onderbouwd zijn, wil ik daar vanaf hier enigszins paal en perk aan stellen en heb ik dus een aantal berichten verwijderd die in mijn ogen geen bijdrage meer leveren aan de vraag van TS.

 

Ik besef dat TS juist om ervaringen vroeg en dat die scheidslijn moeilijk te trekken is, maar ik doe het toch, hoewel arbitrair.

 

Klachten of afwijkende meningen kunnen in de pm.

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0
Tips voor web shops:

Plak een sticker 'alleen huis adres' op het pakket vlakbij het aflever adres of zet dat groot op het verzend document. Dit houd in dat het ALLEEN OP HET AFLEVER ADRES afgeleverd mag worden en NIET BIJ DE BUREN!

 

Wat zo jammer is aan die dienst "ENKEL HUISADRES" is dat dit in veel gevallen gewoon genegeerd wordt door de bezorgers van TNT.

Wij vermelden dit op vrijwel elke zending maar krijgen zeer regelmatig zeer boze reacties dat een pakket alsnog bij buren is afgeleverd.

Vaak wordt er dan zelfs geen bericht daarover in de bus van de geadresseerde gestopt zodat die dat ook nog eens niet weet.

 

zelfde met aangetekende zendingen die doodleuk bij de buren worden afgeleverd waarna de buren voor een handtekening gevraagd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Misschien oud topic, maar ik wil hier ook graag even kwijt dat ik de ervaringen met Selektvracht (tegenwoordig DHL parcel) vanuit depot amsterdam west helemaal herken.

 

- Volgens de status op basis van het pakketnummer schijn ik de 1e keer niet thuis te zijn geweest.

- De 2e keer wordt de bezorgdag éénzijdig verzet (aan het eind van de dag, dus 2e keer voor niks thuis blijven)

- De 3e keer kan pas enkele dagen later en als je de bezorger vraagt hoe het komt dat het zo'n puinhoop is dan krijg je te horen dat hij invaller is en van niks weet (yeah right)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.