• 0

Ervaringen met SelektVracht?

Hallo,

 

Ik heb een webwinkel, sinds september 2007. Het gaat ontzettend goed, en we hebben dan ook geprobeerd met TNT een contract voor de verzending van de pakjes te sluiten. De intentie is er wel bij TNT, de uitvoering is bagger. Na herhaaldelijk bellen, en de verzekering dat ik echt het contract over een paar dagen in de bus zal hebben, ben ik klaar met deze lui.

 

Heb besloten bij SelektVracht te beginnen. Voordeel voor mij? Pakketten worden een stuk goedkoper verzonden (3.95 excl BTW) en omdat ik in de buurt van het sorteercentrum woon, en ze daar ook mag aanbrengen, kan ik zelfs tot 20 uur savonds mijn pakketten brengen. Handig, hoef ik niet mijn twee bloedjes van kinderen in en uit de maxi cosi te hijsen, kan ik het doen als papa thuis is.

Maar... er zijn ook een hoop klachten over SelektVracht. maar ook over TNT... dus ja. Lees ik dan verhalen van enkele consumenten, en gaat het over het algemeen goed? Heeft iemand ervaring met hen?

Mijn winkel levert kraamcadeautjes. Meestal dus bij een verraste kraamvrouw, die niets verwacht, maar over het algemeen wel overdag thuis is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm. Selektvracht.

 

Mijn ervaringen:

Wij hebben achter in de tuin een schuurtje met een overkapping (en rotzooi :-[) . In de winter komen wij bijna niet in de schuur, bovendien als wij daar komen is het meestal donker aangezien we beiden fulltime werken. Komen wij er stom toevallig op een zaterdag achter dat ze daar een pakketje neer hebben gelegd. Had al gebeld waar het bleef. Was afgeleverd zeiden zij, en ik maar volhouden van niet.

 

En bij mijn ouders is het een keer achter een boom gezet in de voortuin.

Zij gebruiken echter altijd de achteringang. Kwamen er dus ook bij toeval achter.

 

Heb nog wel een adresje voor je: http://www.greenpointkoeriers.nl

Ooit voor een idee geïnformeerd, maar geen gebruik van gemaakt omdat dat idee op niets gebaseerd was (ander verhaal ;-)). Gebruiken zeer schappelijke prijzen. Toen (2 jr geleden) iets van € 4,90 per pakket geloof ik.

Bovendien vind ik het ook een goed idee.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

jawel, ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar vond eigenlijk weinig objectiefs. Ik hoor veel van de verhalen zoals hierboven, maar ik hoor ze zowel over TNT als Selektvracht. Ik was eigenlijk op zoek naar een webwinkelier die beide gebruikt (heeft) en een objectief oordeel over beide heeft.

 

Zelf nog geen problemen met SV gehad (als ontvanger), wel met TNT. Maar hoor zoveel negatiefs dat ik ga twijfelen. Zij representeren ook mijn imago als webwinkel...

Link naar reactie
  • 0

Ervaringen met selektvracht..... Praat me er niet van. Gelukkig (?) alleen als geadresseerde...

Mijn ervaringen van de afgelopen 10 jaar (met gemiddeld 1,5 zending per jaar) met depot Amsterdam-west:

[*]Bij eerste bezoeken wordt echt nooit een bericht achtergelaten, ook niet als het pakket bij de buren wordt afgeleverd.

[*]Bij vervolg bezoeken wordt meestal niet aangebeld, maar er wordt soms wel een bericht achtergelaten.

[*]Vervolgbezoeken (wanneer aangekondigd) vinden altijd op de eerstvolgende 'selektvrachtdag' (ze werken niet alle dagen van de week) plaats, verzetten is dus nooit mogelijk.

[*]Het depot is telefonisch onbereikbaar, of wordt bemenst door figuren die nergens weet van, of toegang toe, hebben.

[*]De geadresseerde heeft geen enkele mogelijkheid om uit te vinden waar de zending is, ook niet als deze (door alle voorgaande klunzigheden) al is teruggestuurd naar de verzender.

[*]Normale poststukken (maandblad) raken de eerste vijf keer volledig zoek, de zesde wordt met een maand(!) vertraging bezorgd. Pas na de achtste poging slagen ze er met enige regelmaat in om het (drie dagen te laat) af te leveren.

De meest recente zending is inmiddels voor de tweede keer verzonden maar heb ik na 12 dagen nog steeds niet ontvangen.

Als ondernemer zou ik er nooit aan beginnen.. Hoe een goede naam je ook hebt, die wordt door deze firma vakkundig om zeep geholpen.

Link naar reactie
  • 0

Goh,

 

Ondertussen ben ik al vanaf maart met ze in zee, en ben uiterst tevreden eigenlijk! Ze zeggen twee werkdagen nodig te hebben voor bezorging, maar in de regel bezorgen bijna altijd de dag erna al. Als er al eens pakje kwijt is, is dat altijd omdat de besteller een verkeerd adres of postcode opgeeft, of gewoon nooit thuis is. Maar zelfs dan komen de pakjes netjes retour.

 

Ik verzend via de koerier die ook de depothouder bij ons in de buurt is. Dit had als voordeel dat ze het tegen een kleine meerprijs bij mij thuis komen ophalen, wel zo handig met twee kleine kindjes en een derde op komst.... De eerste drie maanden heb ik het echter wel zelf op het depot afgegeven. Extra handig, omdat ik bij het sorteercentrum in de buurt woon, kon ik het tot middernacht afgeven, terwijl het toch de dag erop bezorgd werd.

 

Ik klaag niet dus, ben eigenlijk dik tevreden over de service. Het enige nadeel is dat ik eigenlijk niet pakjes kan aanleveren op vrijdag. kan wel, maar zaterdagbezorging is bij SV niet standaard, en op maandagen bezorgen ze ook niet. Een pakje op vrijdag aangeleverd, komt dus pas op dinsdag aan. Dan kan ik het net zo goed op maandag aanleveren, die komen ook op dinsdag aan. Anders liggen ze maar een weekend rond te liggen op een of ander depot.

Aan de andere kant, het zorgt ervoor dat ik 1 werkdag in de week lekker geen pakjes hoef te maken, alleen maar communicatie met de klant hoef te onderhouden. En dat is ook wel eens lekker, weegt een beetje op tegen alle lange avonden die we moeten (willen) maken.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig, er zijn ook goede ervaringen. Misschien heeft het te maken met het depot in kwestie (Amsterdam-West), wie weet.

 

Maar inmiddels krijg ik mijn maandblad al weer maandenlang via TNT, en de afzender van het laatste pakketje meldde ook dat er een andere transporteur gezocht werd. Het gééft te denken.

Ik kan voorlopig alleen maar afwachten. :-\

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo , ook wij hebben een klacht en ongeveer hetzelfde meegemaakt bij selektvracht amsterdam west!!!.

 

Wij zijn echt superboos!!!!!!!

 

Zelf heb ik ook het e.e.a besteld en ik kreeg mijn bestellingen maar niet, steeds weer hetzelfde probleem , niemand bereikbaar.

 

Ben toen zelf een paar keer naar Selektvracht amsterdam west gegaan.

 

 

Ik woon in de baarsjes amsterdam west ,en ben toen met

 

de fiets helemaal naar het Havens west industriegebied gegaan.

 

Maar stond ik 2 x voor een dichte deur.

 

Toen ben ik een keer smorgens om 0900 uur geweest.

 

En toen heb ik mijn pakket meekunnen nemen......

 

Al met al een hele slechte service van Selektvracht.

 

 

Misschien wil je net als ik zelf langs gaan ? dit is het adres:

 

 

adres :

 

selektvracht amsterdam west

Kombuisweg 35

 

Amsterdam West

 

telefoon :

 

 

0203342346

 

en heb zelfs een email adres gevonden : (ff googlen!)

 

svamw103@gmail.com

 

das in Havens west vlakbij de coentunnel.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Goed nieuws en slecht nieuws:

Het slechte(?) is dat mijn leverancier na niet meer met SV werkt en de zending via TNT heeft verzonden (twee eerdere pogingen via SV waren niet succesvol: de laatste maal zeiden ze dat er niemand thuis was terwijl ik die dag 24 uur binnen was, en de bel deed het ook).

Het goede is dat TNT de zending binnen 24 uur(!) wist af te leveren. OK, bij de buren, maar wel met achterlaten van bericht zodat er slechts drie uur vertraging was in plaats van twee weken.

 

Zoals ze in Engeland zeggen: "I rest my case."

Link naar reactie
  • 0

'k Lees hier regelmatig als gast allerhande topics. Regelmatig kom ik topics tegen m.b.t. de pakketvervoerders. Welke zijn betrouwbaar welke niet. Heb de moeite genomen om me even te registreren want ik zou hier toch wel een keer graag op willen reageren. 'k Weet dat het een al wat ouder topic is maar zie mijn reactie dan maar als 'algemene info'.

 

Ben zelf parttime werkzaam bij TNT en kan dus wel het één en ander uitleggen.

 

Alles ligt vast met procedures maar niet alle distributiecentra volgen perfect deze procedures. Verschil is er ook of in jouw wijk eigen TNT medewerkers rijden of een externe koeriersdienst. TNT medewerkers worden bijzonder strak gecontroleerd. Men gaat flexibeler om met koeriersdiensten. De klachtenverdeling is dan ook duidelijk. Zeg zo'n 10% van de klachten is van eigen TNT medewerkers en 90% van koeriersdiensten. Dit betekent niet dat koeriersdiensten altijd slecht werk leveren. Vaak licht het aan de chauffeur zelf.

 

Vaak gebeurt het dat er met 'vaste klanten' waar je dagelijks / wekelijks pakketten aflevert vaste afspraken zijn gemaakt. 's Morgens zijn aan-huis-bedrijfjes niet altijd los op zaterdagmorgen en zo wordt dan afgesproken dat de chauffeur zelf in opdracht mag tekenen voor ontvangst en de pakketten op de afgesproken plaats neerzet. Makkelijk voor de koerier en service naar de klant toe, want die heeft toch 's zaterdags zijn pakketjes en hoeft niet vroeg zijn bed uit.

 

De klachtenafhandeling zal ook per distributiecentrum verschillend zijn. Zelf krijg ik altijd netjes mijn klachten (1 á 2 per jaar) en moet deze met oorzaak, reden, en wat de volgende keer te doen invullen anders mag ik niet wegrijden. Dat is dus goed geregeld.

 

Zelf bellen voor een klacht doe ik dan ook. Onlangs was er een computer bij de buren 5 huizen verderop afgeleverd. De gedachte snap ik, want je wilt niet nog een dag met zo'n megapakket in de bus rijden en over het algemeen komt dit de kwaliteit ook niet ten goede want ja het is wel vaak druk druk. Dus daar heb ik geen problemen mee. Maar de buren waren het vergeten te melden en ik controleer op internet en zie dat mijn pakket is afgeleverd. Niet dus en gebeld naar TNT. Zij hebben meteen gecontroleerd of het was afgeleverd ja of nee. Dit was ook een ja en ze zouden 'een onderzoek instellen' zoals ze dat noemden. Twee dagen later komen de buren met de mededeling dat ze een computer hebben staan. Fijn, die is terecht. Dus ik na de TNT gebeld dat het pakket terecht is en dat het bij de buren waren afgeleverd. Twee dagen later de chauffeur aan de deur en bied netjes zijn excuses aan. Twee dagen! Voor zo'n grote organisatie vindt ik dat die klacht snel bij de betreffende chauffeur is gekomen. Afspraak gemaakt met de chauffeur dat hij best bij buren mag afleveren maar dan wel even een briefje door de deur heen doet waar het is afgeleverd. Dit is tot nog toe altijd gebeurt en ik ben dan ook uit eigen ervaring erg tevreden over de klachtenafhandeling van TNT.

 

Een ander punt wat me over het algemeen opvalt. Met pakketten wordt vrij ruw omgegaan. Uiteraard gaat de éne chauffeur hier weer anders mee om als de ander. Dit betekent dat ik zelf wel voorzichtig ben met pakketjes waar breekbaar op staat maar dat een ander dit zonder moeite door de bus heen gooit. Als jouw breekbare pakketje ook nog is onder in de kooi ligt met daarboven op 100kg aan pakketten komt dit de kwaliteit van de inhoud ook niet ten goede. Het is dus af en toe een beetje geluk hebben, maar mits goed verpakt levert dit toch over het algemeen geen problemen op.

 

Voordeel van TNT vindt ik dat ze altijd zorgen dat medewerkers en bussen er representatief uitzien. Dit in tegentstelling tot SelektVracht. Die zie je (althans bij ons) rondrijden met verrotte opel como'tjes en suzuki baleno's met een sticker 'selektvracht' er op. Als ik dat zie rijden geeft dat al niet direct een gevoel van betrouwbaarheid.

 

Samengevat kan ik zeggen dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van TNT best wel goed is, je bent en blijft echter afhankelijk van de chauffeur zelf. Als je als ondernemer klachten krijgt van klanten over pakketten die overal staan en als je dit niet wilt zorg er dan voor dat je klanten persoonlijke afspraken maakt met de chauffeur. Regelmatig wordt ik ook aangesproken door mensen van 'ik heb liever dat je het pakket bij die buren op nr 31 afgeeft dan dat ik het pas de volgende dag krijg'. Op nr. 31 woont dan een oudere vrouw die altijd thuis is. Ideaal voor de koerier en voor de klant.

 

Mijn mening is:

 

SelektVracht:

nadelen: niet echt betrouwbaar / kwaliteit

voordelen: levert wel op flexibele tijden (onder andere in de avonduren)

 

TNT:

nadelen: kwaliteit is afhankelijk van de chauffeur

voordelen: Klachtenafhandeling is over het algemeen vrij vlot (mijn ervaringen)

Over het algemeen betrouwbaar / representatief

Goede prijs/kwaliteit verhouding

 

Wil je echt zekerheid ga dan voor bijvoorbeeld UPS, maar daar is de prijs dan ook vaak naar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen met TNT en Selektvracht zijn de volgende:

 

Als je niet thuis bent bezorgt TNT je pakje bij de buren, of ze nemen het mee naar het postkantoor.

 

Als je niet thuis bent bezorgt Selektvracht je pakje 7 huizen verderop, of ze laten het gewoon liggen in je portiek. Dit noem ik geen bezorgen van pakketten! Klagen helpt niet bij Selektvracht, want je krijgt toch nooit antwoord.

 

Ik kan mij niet herinneren dat Selektvracht ooit op normale wijze een pakje bij mij heeft afgeleverd. Gelukkig komen de meeste zendingen via TNT.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb als webshop geen ervaringen met Selektvracht, wel als ontvanger en dat ging bij mij die enkele keer gewoon goed.

 

Voor de shop werk ik met TNT, nooit geen problemen en ook het contract was vlot geregeld.

Denk dat het veel scheeld wie je treft, ik had misschien de mazzel een hele ijverige enthousiaste contactpersoon want hij heeft me regelmatig gebeld om te vragen of ik alles goed ontvangen had en of alles duidelijk was en naar wens was etc.

 

Friezen zijn blijkbaar betrouwbaar volk want tot nu toe ben ik nog geen enkel pakketje kwijt geraakt en heb ik nog geen ontevreden klant gehad.

 

Zowel over TNT als over andere aanbieders zijn veel klachten te vinden, aangezien bij het vergelijken de andere aanbieders een antwoord terugmailen blijkbaar al te moeilijk vonden was voor mij de keus simpel.

Wel hou ik alle pakketten goed in de gaten en werk ik standaard met handtekening voor ontvangst.

 

Succes!

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Selektvracht werkt voornamelijk met VUT-ers en eigen rijders. Deze krijgen een minimaal bedrag per afgeleverd (!) pakketje (een euro of minder). Zij zullen er alles aan doen om dat pakketje afgeleverd te krijgen, al is het maar achter een boom of in de schuur.

 

TNT heeft hetzelfde probleem maar de TNT-ers in loondienst krijgen niet per afgeleverd pakketje betaald dus dan is dat geen probleem.

 

Ik raad TNT aan boven Selekt.

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat mensen altijd de neiging hebben om de nadruk op het negatieve te leggen....

Selektvracht verzendt ongeveer 18 miljoen pakketten per jaar en dan is het logisch dat er wel eens iets fout gaat.

Het is absoluut onaanvaardbaar dat er pakketten buiten pand worden afgeleverd! Bezorgens die dat toch doen worden gezien als de rotte appels in het personeelsbestand en zullen dan ook geen lange carriere hebben bij het bedrijf Selektvracht.

 

Ik ken veel mensen die erg tevreden zijn over Selektvracht.

 

Omroep MAX, veel suc6 met klagen!

 

mvg.

 

Frank.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ohhh maar niemand zal zeggen dat het vreemd is dat er bij zulke grote aantallen bij TNT en Selectvracht wel eens wat misgaat.

Dat is opzich natuurlijk zeer vervelend maar het grootste probleem is dat het die bedrijven niet intereseerd dat het foutgaat, hier geen verandwoordelijkheid voor wenst te nemen, hun klanten arogant behandellen en alle schuld gemakzuchtig afschuiven op hun klanten.

 

Fouten maken is normaal bij die aantallen maar laat ze dan ook het fatsoen hebben daar hun verandwoordelijkheid voor te nemen en het fatsoenlijk op te lossen voor hun klanten!

Link naar reactie
  • 0

Het zou de goede kant op gaan dat als je je pakketje afgeeft bij je vervoerder (of op laat halen of wat ook) deze tekent voor ontvangst en hiermee de verantwoording voor de goede afhandeling op zich neemt.

Nu wordt de schuld als er iets mis gaat maar al te gauw bij de afzender gelegd, terwijl het toch heel goed mogelijk is om bij deze overdracht de staat van het pakket en het fysieke bestaan ervan vast te stellen.

Dan kan daar geen discussie meer over zijn...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 2

depothouder.... ik wil toch nog even op je reactie terugkomen:

 

Jouw reactie geeft precies aan wat er mis is met selectvracht en TNT: Ongelovelijke arogantie!!!

 

Uit jouw reactie blijkt dat jullie het normaal vinden dat je klanten laat betalen voor een dienst, deze dienst vervolgens niet juist uitvoerd of zelfs nog erger schade veroorzaakt ten koste van jullie klant en het vervolgens ook nog normaal vinden dat jullie daar niks aan wensen te doen en vervolgens nog eens verondwaardigd zijn als er daarover klachten komen.

 

Misschien de kop eens uit het zand halen?

Link naar reactie
  • 0

Als oud ondernemer in de koeriers- en pakketwereld met de nodige ervaring met diverse klanten en systemen kan ik het volgende zeggen.

 

Alles heeft een prijs,

wil je goedkoop versturen dan is de kwaliteit er ook naar.

 

Echter de pakkerbedrijven zouden ook hun kwaliteit en service op een beter niveau kunnen brengen, maar dit heeft een keerzijde een hogere prijs.

 

Garanties met verzendingen, dus ook te verwachten claims worden veelal, met onvoldoende aandacht afgewimpeld.

 

Wilt u dus versturen op een higher level dan zult u ook in de buidel moeten tasten of in zee gaan met een groep bedrijven die een goed netwerk hebben en waarbij de levering naar gelang de tijd een prijs kent.

 

Zelf verstuurde ik zendingen met DPD, GLS en een ander niet nader te noemen netwerk, Let wel dat internationale zendingen buiten Nederland vaak dezelfde weg gaan.

 

Vgr.

 

Peter

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • -1

Beste Meneer Vossie?

 

Gelukkig gaat het erg goed met Selektvracht, zelfs in deze periode, net als de TNT.

Maar u schijnt het hele bedrijf goed te kennen en blijkbaar komen we arrogant over in uw ogen.

Het verbaasd mij, het zit u waarschijnlijk erg dwars en heeft u geen leuk leven!

Dat weet ik niet.... maar daar ga ik gemakshalve dan ook maar even vanuit.

Gebasseerd op niets, net zoals u doet.

 

Ik weet dat Selektvracht enorm zijn best doet om zijn klanten tevreden te stellen!

 

Frank.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste depothouder,

 

je kunt niet voor al je collega's instaan bij een organisatie van bepaalde omvang, net zo goed als dat Vossie maar moet raden hoe betrouwbaar de verhalen van z'n klanten zijn. Feit voor mij is dat ook standaardzendingen met scherp tarief in deze tijd veel beter gemonitord zouden moeten kunnen worden, evenzo dat de wijze van klachtenafhandeling altijd voor verbetering vatbaar blijft.

 

En als je zelf ondernemer bent, dan kun je je misschien ook op positieve bijdrage aan dit forum richten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.