• 0

(viral) marketing idee realiseren?

Hallo,

Een beetje aansluitend op een ander topic van mij kwam vandaag weer eens iets naar boven waar ik al een hele tijd mee in mijn gedachte loop maar nooit heb geweten of en hoe dat uit te voeren zou zijn:

 

Misschien kennen jullie het wel, de anonieme aanbidder test. Iemand vult op een website zijn gegevens in en het e-mail adres van een ander. Die ander ontvangt vervolgens een e-mail dat hij een anonieme aanbidder heeft en wordt vervolgens gevraagd of hij/zij weet wie dat is.

Om erachter te komen of dat klopt moet de ontvanger een naam en e-mail adres invullen en dat verzenden.

Vervolgens wordt er gecontroleerd of dat overeenkomt en zo ja is er een match en krijgen ze dat te zien.

Indien de naam/e-mail adres niet juist is wordt er naar het opgegeven e-mail adres weer zo een mail gestuurd dat ze een anonieme aanbidder hebben enz…

Zoiets zal/kan zich als een olievlek uitbreiden en er worden op die manier veel e-mail adressen verzameld die weer voor marketing doeleinden gebruikt kunnen worden.

 

Zoiets heb ik dus ook al langer in gedachten maar dan dus niet zozeer een anonieme aanbidder maar meer iets met sextoys en dan dus op een leuke manier ingekleed waardoor het veel gebruikt zal worden en veel naar elkaar doorgestuurd (denk aan een kort (teken) filmpje waarbij je aan het einde moet raden wie dat graag met je zou willen doen).

 

Hierbij b.v. ook dat er bij een positieve match er b.v. kans gemaakt wordt op een pakket met producten uit mijn shop.

 

En als het dan ook b.v. nog zo gemaakt kan worden dat het via b.v. een widget op allemaal pagina’s geplaatst kan worden door webmasters (moet het natuurlijk wel wat aan die pagina toevoegen) zou het natuurlijk helemaal mooi zijn.

 

Ik heb echter geen idee hoe ik zoiets zou moeten uitvoeren en of zoiets betaalbaar zou zijn, maar vandaar nu toch hier maar eens de vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en partijen weten die dit verder kunnen uitwerken en realiseren.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag je die adressen zomaar bestoken met mail? Dat lijkt me iets om rekening mee te houden, zeker als het erotisch getinte e-mails zijn kan ik me goed voorstellen dat dit gewoon ongewenst is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk een ietwat grijs gebied.

Uiteindelijk geeft een bezoeker van een website het adres van een ander op waarna die persoon een mail krijgt. Degene die het ontvangt kan vervolgens besluiten om wel of niet mee te doen, doet diegene wel mee start die pas weer de volgende verzending.

 

Bedoeling is uiteraard dat dit wel onder volwassennen onderling verzonden wordt (partners, geliefden, minnaars enz..)

 

Vergelijk het ietwat met de msn invites, maar dan veel gerichter en niet zo massaal.

 

Overigens zullen de deelnemers bij gebruik dus toestemming moeten geven voor het gebruik van hun e-mail adres voor marketing acties.

 

Gezien resultaten die ik hiervan gezien heb bij de love match sites wordt dat niet als een probleem gezien aangezien de mensen vaak veel te nieuwsgierig zijn wie hun dat gestuurd heeft.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Bedoeling is uiteraard dat dit wel onder volwassennen onderling verzonden wordt (partners, geliefden, minnaars enz..)

 

 

JA.. maar hoe ga je dit controleren? dit concept kan zeer snel door jongeren worden "misbruikt"

 

 

 

Vergelijk het ietwat met de msn invites, maar dan veel gerichter en niet zo massaal.

 

 

MSN invites zijn niet annoniem en gericht op de verkoop van producten, daar zit mischien wel een kink in de kabel

 

 

 

Opzich wel leuk bedanht :P

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Bedoeling is uiteraard dat dit wel onder volwassennen onderling verzonden wordt (partners, geliefden, minnaars enz..)

 

 

JA.. maar hoe ga je dit controleren? dit concept kan zeer snel door jongeren worden "misbruikt"

Controleren is natuurlijk lastig, maar kwa concept moet het zo en zo al voornamelijk 18+ mensen aanspreken. Daarnaast op de websiet de checkbox waarin wordt aangegeven 18+ (of 16+ in elkgeval) te zijn.

Uiteraard heb je altijd jongeren die zich daar niet aan houden, zo had ik laatst een meisje van 12 die een vibrator bestelde en verzocht of ze die op afbetaling van haar spaargeld mocht betalen... Mogelijk dat de Parent control systemen nog uitkomst kunnen bieden, die blokkeerd dan de toegang tot de website als ouders dat hebben ingesteld.

 

 

Vergelijk het ietwat met de msn invites, maar dan veel gerichter en niet zo massaal.

 

 

MSN invites zijn niet annoniem en gericht op de verkoop van producten, daar zit mischien wel een kink in de kabel

 

msn invites zijn naar mijn idee vele malen iritanter doordat je daar continue een stortvloed van krijgt.

Bij mijn idee gaat het om een gerichte e-mail die van iemand afkomstig zou moeten zijn die je zou moeten kennen.

De boel moet natuurlijk niet te gefocust zijn op de verkoop van producten maar dat moet er handig omheen gehangen worden.

Zo krijg je bij een match dus het bericht dat je nu mee doet aan de verloting van een prijzen pakket voor hem en haar beschikbaar gesteld door mijn shop. Indien geen match krijg je een kortings code die in mijn shop te gebruiken is. Daarnaast kan de verdere marketing komen uit de verzamelde e-mail adressen.

 

De hele avtie moet zo worden opgezet dat je voornamelijk de mensen bereikt die dus iets met sextoys/lingerie hebben, dan heb ik de juiste doelgroep te pakken en heb je weinig puch acties nodig in dit systeem om ze naar de website te krijgen.

 

 

 

Opzich wel leuk bedanht :P

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.