• 0

Geen huurcontract

Ik zit met het volgende:

Vorig jaar april is mijn vader helaas overleden. Hij had, samen met mijn moeder natuurlijk, 2 panden in de hoofdstraat van mijn woonplaats. In elk pand zit een winkel op de begane grond en een appartement op de etageverdieping. Alles wordt verhuurt.

Mijn moeder wil van die panden af omdat ze zich er nooit mee bemoeid heeft, mijn vader regelde altijd alles wat dat betreft.

Mijn broer en ik willen allebei een pand van haar overnemen, maar dat is, financieel gezien, nu nog niet haalbaar.

Nu hebben met z'n drieen bedacht dat we elk een pand van haar gaan huren voor een periode van 5 jaar en daarna tot kopen overgaan voor het bedrag waarop ze nu getaxeerd zijn.

 

Nu komt echter het "probleem": De huurders van de winkelpanden en de appartementen hebben geen huurcontract en betalen al 7 á 8 jaar dezelfde huurprijs per maand. Die huurprijs is ook nog eens een keer incl. Nutsvoorzieningen. Mijn vraag is dus, wat voor rechten hebben deze huurders?

Kunnen wij ze verplichten om alsnog een huurcontract te ondertekenen? En, nog belangrijker, kunnen wij ze verplichten om ze zelf de kosten voor het gas, water en licht te laten betalen? En kunnen wij die huurprijs, desnoods verspreid over een bepaalde periode, opschroeven naar hedendaagse tarieven?

 

Wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen?

 

Bvd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb niet veel verstand van verhuren enzo maar wat heb je op Google gevonden? Dit kwam ik bijvoorbeeld bij de eerste Google actie tegen:

 

http://www.solidaire.org/scripts/article.phtml?section=A2AAAABR&obid=22324

 

Zoek even wat meer feiten e.d. betreft het huurrecht of huur een adviseur in om hier naar te kijken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.