Jump to content
Stijnv
Verberg

Prijszetting in dollars & euro's

vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraag in verband met de prijszetting van een product dat ik verkoop via http://www.rixon.be.

Ik verkoop dit product over heel de wereld, maar het is opmerkelijk minder populair in de USA. Een van de grootste kenmerken van het product is dat het goedkoop is. In Europa betalen mijn klanten slechts 5€ (+ verzending). Maar in de USA dienen ze meer dan 7$ (+ verzendingskosten) te betalen gezien de lage koers van de dollar. Volgens mij ervaren de Amerikaanse klanten mijn product daardoor als relatief duur.

Gezien de Amerikaanse markt erg interessant is voor mijn product, twijfel ik eraan mijn prijszetting aan te passen. Denken jullie dat het een goed idee is mijn verkoopprijs voor de USA te verlagen? Is dit eerlijk tegenover mijn Europese klanten?...

 

Graag hoorde ik jullie mening

 

[titel aangepast - mod]

Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Het is niet ongebruikelijk dat een product in verschillende landen een andere prijs heeft.

Ik heb sterk het gevoel dat jouw post meer bedoeld is als verkapte promotie van je product dan als serieuze vraag waarop je zelf het antwoord nog niet kende.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedemorgen Stijn,

 

ik denk dat prijsverlaging niet dé oplossing is in dit geval. Het product lijkt me niet te duur afgezet tegen de prijs van een board of andere accessoires. Ik denk echter dat je de betalingsmogelijkheden en transportkosten nog wel wat helderder kunt opstellen. Waarom geen incl prijzen?

 

Misschien moet je het allemaal nog net iets makkelijker maken en landingspagina's maken voor de US en Europese markt. Of, als die markt echt belangrijk is, waarom maak je de US site dan niet primair. Een .com werkt ook beter. Toevoeging: maak de vestigingen ook op de eerste pagina's goed zichtbaar incl adresgegevens.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik heb een vraag in verband met de prijszetting van een product dat ik verkoop via http://www.rixon.be.

Ik verkoop dit product over heel de wereld, maar het is opmerkelijk minder populair in de USA. Een van de grootste kenmerken van het product is dat het goedkoop is. In Europa betalen mijn klanten slechts 5€ (+ verzending). Maar in de USA dienen ze meer dan 7$ (+ verzendingskosten) te betalen gezien de lage koers van de dollar. Volgens mij ervaren de Amerikaanse klanten mijn product daardoor als relatief duur.

Gezien de Amerikaanse markt erg interessant is voor mijn product, twijfel ik eraan mijn prijszetting aan te passen. Denken jullie dat het een goed idee is mijn verkoopprijs voor de USA te verlagen? Is dit eerlijk tegenover mijn Europese klanten?...

 

Graag hoorde ik jullie mening

Hmm, het lijkt dat je dat prima kunt maken. Als je tenminste jezelf niet vergeet: zorg dat je marges gezond blijven. En als je dan ook nog een poortwachter bij je site inbouwt (bijvoorbeeld op basis van ip2c) en je Amerikaanse bezoekers naar een aparte versie van je site leidt, hoeft een verschil in prijsstelling niet veel uit te maken voor je klandizie. En eerlijk is het wel: Apple doet het bijvoorbeeld ook, maar dan in het groot. Wel even zorgen dat je je algemene voorwaarden aanpast.

 

Maar wat ik zelf merk is dat de marketing van je product op het Amerikaanse continent nog moeilijker is dan hier: zou het niet gewoon zijn dat minder relevante Amerikanen dan Europeanen jouw site vinden?? Want 7 dollar is nou niet echt een bedrag om heel erg van terug te schrikken als je zo graag je plank in je kamer ophangt lijkt me.


Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Eerlijk gezegd kan ik me niet indenken dat het prijsniveau je probleem is. Volgens mij ligt er een psychologische drempel. Zou het zo kunnen zijn dat Amerikanen niet graag bestellen bij een buitenlandse site?

 

Mijn suggestie is om eens te experimenten. Als je de traffic vanuit de VS niet naar een eigen landingspagina kan leiden, neem dan de dollarprijs als uitgangspunt op je voorpagina. Volgens mij kan je elke prijs tot circa 9,9 makkelijk gebruiken - dan kun je verzending gratis maken.

 

Verder zit er in de bestelprocedure misschien iets dat Amerikanen doet afhaken. Kun je zien waar ze wegvallen?


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Bedankt voor de snelle reacties.

Dit forum is echt geweldig om een andere kijk op de dingen te krijgen.

Er zitten echt al tal van goede ideën in de geposte reacties.

Meer tips altijd welkom...

 

bedankt

 

@ hulpdirecteur:

Ik heb mijn product bewust uiterst oppervlakkig omschreven, om reacties als de uwe te voorkomen. De mensen actief op dit forum horen geenszins tot mijn doelgroep. Als ik reclame zou willen maken zijn er tal van andere fora die veel interessanter zouden zijn. Zoals u kunt zien was ik reeds eerder actief op dit forum. Ik beschouw uw reactie als ondoordacht.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Stijnv, je mikt overduidelijk op een andere doelgroep dan de bezoekers van dit forum (hoewel we actieve surfers/boarders hebben), maar een link vanaf dit forum heeft een positief effect op je zoekzichtbaarheid.

 

Maar mij leek het ook een echte vraag, geen linkspam. ;)


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ah, ok in die zin.

 

Was zeker niet de bedoeling. Ik heb de link er bijgezet om mijn vraag wat concreter te maken. Die enkele clicks zullen niet zo'n gigantisch verschil maken denk ik. Maar ik begrijp jullie bezorgdheid.

 

Groeten

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor de meeste europeanen is bestellen in een ander land al een brug te ver en voor amerikanen geldt dat nog veel sterker omdat ze het vrijwel nooit hoeven te doen omdat daar alles is te krijgen.

 

Een lokale (amerikaanse) webshop lijkt mij dan ook noodzakelijk. Bovendien zou ik de tekst van jouw webshop eens door een geboren amerikaan laten corrigeren want hoewel ik geen amerikaan ben staan er volgens mij wel de nodige taal en stijlfouten in. Dat schrikt alleen nog maar meer af.

 

Wel leuk dat je met zo'n product wereldwijd kunt scoren overigens,

veel succes

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Stijn,

 

Eens met de laatste reactie hierboven.

Amerikanen zijn redelijk allergisch voor zaken uit het buitenland.

Zeker van websites met een ´duister´ .be extentie.

.com is zeker nodig.

Evenals een native speaker die eens door je teksten loopt.

Daarnaast kan het geen kwaad om een user poll te houden onder bezoekers uit de US.

Wat is hun indruk, waar knappen ze wellicht op af, wat kan beter...

Feedback uit de markt cruciaal, zeker zo´n ver van je af staande.

Vergis je niet, de VS is ook geen homogene markt. East coast vs West coast, etnische groepen, etc.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

.com inderdaad boven een .be site.

 

Daarnaast, werk aan de 'Amerikaanse' stijl van je site. Easy as hell werkt niet bij Amerikanen, zelfs niet bij kiteboarders, snowboarders, et cetera, maar beloved surfboard ook niet...

 

Mij heb je trouwens overtuigd. Mijn kiteboard gaat denk ik wel aan de muur hangen met zo'n ding van jou binnenkort :)

 

 


The New Motion - elektrisch rijden geregeld

Alef op Twitter

Alef op LinkedIn

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Momenteel werkzaam en woonachtig in de VS, en ben er achter gekomen dat dit een moeilijke markt is. De markt is niet alleen erg groot, ook erg divers. Probeer het niet te zien als 1 land, maar als verschillende landjes. Mensen uit de east coast reageren heel anders op dingen als mensen van de west coast. Daarnaast heb je te maken met hispanics, afro-americans en others, en ook deze subgroepen reageren weer anders op verschillende zaken.

 

Daarnaast zijn Amerikanen anders ingesteld dan dat wij zijn, producten hebben meer schreeuwerigere namen, waar wij over het algemeen bij denken dat zal wel niks zijn, lopen ze er hier helemaal warm voor.

 

Je hebt te maken met een andere cultuur en dus heeft dit ook een andere benadering nodig, zijn swear words uit den boze in het adverteren van je product maar moet je het toch zo proberen te profileren dat mensen zich er in herkennen. Al met al vergt het een andere aanpak, probeer in de huid van een amerikaan te kruipen en kijk wat hen zou aanspreken.

 

Daarnaast denk ik niet dat de prijs een belemmering is, amerikanen gebruiken hun credit card alsof het water is en de prijs die jij hebt lijkt me zeker niet te hoog voor de amerikaanse markt

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 177 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept