• 0

Klus aannemen en betaling zonder freelancer te zijn

Hoi,

 

Ik kan een eenmalig klusje aannemen voor de productie op een evenement. Zit gewoon in loondienst en ben dus geen ZZP-er en heb daarom geen KvK nummer of BTW nummer. Ik zal dit slechts enkele keren (lees sporadisch) per jaar voor een laag bedrag gaan doen.

 

Mijn vraag is nu kan dit en op welke manier? Hoe moet de opdrachtgever mij uitbetalen? Hij vraagt namelijk of ik een factuur kan sturen, maar dat mag volgens mij niet als je geen BTW nummer hebt?

 

Hoop dat iemand mij verder kan helpen! Al een hele hoop gegoogled, maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

 

Alvast bedankt!

Hilde

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij mag hem zeker een factuur sturen. Hij kan alleen geen BTW terugvragen over jouw factuurbedrag, want jij hebt geen BTW nummer en bent BTW plichtig.

 

De centen die je verdient moet je wel opgeven als verdiensten uit overige werkzaamheden en je moet er premie over betalen.

 

Het is voor jou niet zo'n probleem, eerder voor de opdrachtegever, want die betaalt 19% "teveel".

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Hij kan alleen geen BTW terugvragen over jouw factuurbedrag,[...]

voor de opdrachtegever, want die betaalt 19% "teveel".

 

Nee hoor, want aangezien Hilde niet btw-plichtig is voegt zij ook geen 19% btw op de factuur toe. Er is gewoon geen sprake van btw.

 

Overigens Hilde, moet je wel opletten dat je gaandeweg niet toch gaat voldoen aan de voorwaarden voor btw-plicht. Want "enkele keren per jaar" is toch al meer dan "eenmalig", en dat is slechts de groei in de loop van één alinea ;) Bij enkele keren per jaar kun je wel degelijk btw-plichtig zijn, ook al gaat het om een laag bedrag.

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, want aangezien Hilde niet btw-plichtig is voegt zij ook geen 19% btw op de factuur toe. Er is gewoon geen sprake van btw.

Stom, klopt. Ik beredeneerde het verkeerd ;) Er is idd geen sprake van btw.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.