• 0

Bijtelling verkeerd berekend

Hallo,

 

misschien kan iemand me hiermee helpen?

 

vanaf Mei 2006 rijd ik een lease auto met een waarde van 26900 euro, hiervoor betaalde ik tot kort 360 euro per maand voor. Nu blijkt Februari 2008 dat de waarde van de auto verkeerd is doorgegeven of verwerkt met als consequentie dat ik nu met terug werkende kracht het verschil moet gaan terug betalen.

 

Is dit terecht?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Edit: De hoeveelheid bijtelling die je betaald heeft met een aantal dingen te maken.

 

In welke box valt je inkomen, hoeveel eigen bijdrage betaal je, heb je kosten betaald voor je auto die je niet hebt vergoed gekregen van je werkgever?

 

Al deze factoren zijn van invloed op de hoogte van je fiscale bijtelling.

 

Als basis wordt de catalogusprijs gebruikt, dus niet de prijs die jij hebt betaald aan de dealer (of je baas, of wie dan ook). Op de catalogusprijs wordt in 2006 en 2007 een fiscaal bijtellingspercentage van 22% geheven. Dat wordt bij je inkomen opgeteld en afhankelijk van in welke inkomensschaal je zit en de overige eerder genoemde variabelen wordt jouw bijtelling bepaald. Ga dat dus even na.

 

Succes en als je er nog niet uitkomt hierna, PM me, of neem contact op met de afdeling binnen jouw toko die dit regelt!

 

Als je uiteindelijk toch te weinig hebt betaald, dan mag dat worden nageheven door de belastingdienst, zoals odeon al aangaf.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dag Dave (en wederom @Sp00n)

 

De bijtelling heeft haar basis in de BPM. Vanaf de BPM op jouw auto reken je terug naar de cataloguswaarde en daarover betaal de je bijtelling van 22%. In welke box van jouw IB aangifte dit valt, doet niet ter zake! Dit is altijd box 1.

 

Je kunt op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

 

jouw kenteken invullen. Dan kun je de BPM aflezen.

 

Als je jouw kenteken hier geeft (of via een PM in mijn profiel), dan kan ik de cataloguswaarde bepalen voor je. Dit is namelijk een spel van BPM, diesel, gas of benzine. De rekensom is eenvoudiger uit te leggen als ik weet welke auto je rijdt,

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.