• 0

Kosten boekhouder

Beste HL'ers,

 

Ik vroeg mij af wat zo'n beetje de kosten zijn voor het inhuren van een bureautje dat voor jouw de boekhouding doet. Hierbij gaat het om een holding-bv die ik opricht waar alleen een dga (ikzelf) in zit. Heel af en toe een factuurtje sturen, een factuurtje ontvangen (bv voor webhosting), en meer komt er niet bij kijken. Het is een bv dus daarnaast moet ook de jaarrekening worden gepubliceerd en er aangifte worden gedaan voor OB, LB (alleen 1 dga in bv) en VpB.

Allemaal erg standaard en ik zoek dus iemand die dit goedkoop kan verzorgen. Uit mijn eigen netwerk heb ik hier iemand voor (en vindt het wel fijn iemand uit het eigen netwerk hiervoor te nemen) maar ik wil zijn prijs even afzetten tegen anderen. Ik kreeg een prijs per jaar door. Zouden jullie mij een idee kunnen geven wat "normale/goedkope" prijzen hiervoor zijn?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik stel voor dat je deze vraag stelt aan een accountants- of administratiekantoor bij jou in de buurt. Die zullen jou veel beter een antwoord kunnen geven op jouw vraag. Daarbij zijn er ook kantoren die prijzen op hun website hebben. Het is veelal uurtje factuurtje werk voor ze, dus dat is echt afhankelijk van wat jij wil dat ze voor je doen.

 

Met wat ik hier lees schat ik je kosten op minder dan 2000,- per jaar.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

De prijs die mij is aangeboden ligt idd rond de prijs die jullie noemen, dus blijkt een goede prijs te zijn (uit ervaring weet ik dat ze een goede kwaliteit leveren). De omzet zal niet ver boven de 10k liggen, dus ik vind die kosten voor de boekhouding relatief zo hoog (10%). Zijn er geen alternatieven? Natuurlijk is het belangrijk dat het goed gebeurd. Zelf doen is een alternatief (deed ik bij mijn eenmanszaak ook) maar ik ben bang dat het de LB erbij wellicht te lastig voor mij wordt. Wellicht is een "online boekhouder" een alternatief (dus een boekhoudpakket + boekhouder online)? (even googlen levert echter geen prijzen onder de 1000 euro op; behalve dan als je alleen voor het online boekhoudpakket gaat zonder de boekhouder)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.