• 0

idee voor sportmagazine

Tja, ik zit al enige jaren met een idee voor een maandblad in mijn hoofd. Daar zit het uitgewerkt en wel, alleen... hoe ga ik dit aanpakken. Het wordt een sportblad, over één bepaalde tak van sport. Ik ben hier niet in thuis en heb ook geen opleidingen hiervoor. Wie heeft enig idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Kan ik zomaar een maandblad gaan bellen voor info? Of zouden ze dat niet willen. Tja, ben ook bang om mijn idee zomaar op tafel te leggen. Voor de welwetende mens is het dan nog een eitje.

 

Wie heeft hier verstand van?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook voor mannen ;D

Citaat van de website van she:

 

Voor wie is she?

she is voor alle actieve en modebewuste jonge vrouwen in de Benelux, met een leeftijd van 20 tot 38 jaar.

 

;)

 

Maar je bedoelt zeker om de ogen te plezieren ?

 

On-topic: je hebt een idee in je hoofd voor een magazine. Zoals ik het nu lees van je lijkt het wel alsof je met dat idee naar een bestaand blad wilt gaan? Wil je dat niet in eigen beheer houden? Of wil je alleen het concept verkopen?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben hier niet in thuis en heb ook geen opleidingen hiervoor. Wie heeft enig idee hoe ik dat aan moet gaan pakken.

 

 

Dat is wel een lekkere ondergrond om iets te beginnen!! :P

Nee even on topic... ik denk eigelijk dat je gewoon eens een business plan moet gaan maken en dit bij een uitgever neer te leggen.. ( denk wel even aan een soort van non-concurentie overeenkomst )

Link naar reactie
  • 0

Geen ervaring? Begin eens in loondienst en maak je alle vaardigheden eigen die noodzakelijk zijn voor het in de markt zetten van een blad.

 

Serieuze partijen zullen altijd kijken of jij de kar kunt trekken voor hun... Veel moed en doorzettingsvermogen zijn natuurlijk goed, maar lijkt me in de snelle harde wereld van de glossy print onvoldoende. Naast goede onderscheidende content draait alles om distributie én adverteerders. Als iets niet klopt, maak je geen kans. Suc6

Link naar reactie
  • 0

Niet gehinderd door enige kennis kan ook een voordeel zijn. :)

 

Misschien is het feit dat 80% van alle nieuwe bladen (die van grote en ervaren uitgeverijen inbegrepen) de eerste drie jaar niet overleeft, kennis die je wel wilt hebben. ::)

 

Karen (die de suggestie met het idee naar een uitgever te stappen en slechte suggestie vindt, omdat ze weet dat de kans praktisch nul is dat ze met je in zee gaan. Jij mag het proberen en als het je lukt er een succes van te maken willen de grote uitgevers het wel kopen.)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Een idee is een prima begin. Nu komt het echte werk. Zorg dat je zoveel mogelijk weet over tijdschriften maken, tijdschriften verkopen, tijdschriften distribueren, de kosten en opbrengsten, de markt. Er is enorm veel informatie. Kèn je concurrenten! Onderzoek andere startups en analyseer waarom zij slagen/mislukken. Denk ook na over alternatieven (internet, mobiel, enz). Maak op basis daarvan een plan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Okee... nog even een constructieve insteek... print evolueert richting web, web evolueert richting print. Welke is makkelijker te realiseren denk je?

 

Kijk eens naar de stap van marketingfacts. Zij hebben éérst een stabiele following online gekregen en gaan nu mogelijk een samenwerking aan voor print

Link naar reactie
  • 0

vroeger kocht ik veel sporttijdschriften, de laatste jaren helemaal niet meer, ik kom wel regelmatig op internetfora die over de sporten die doe gaan.

nieuws is up to date, je kan lekker praten/discusieren met anderen en doet zo ook contacten op met mensen uit de buurt met dezelfde interesse.

wanneer je erover denkt om nieuw materiaal te kopen heb je niet een recentie van één journalist, maar van 10 mensen en is er altijd wel iemand die weet dat het ergens in de aanbieding is.

 

Als ik jou was zou ik dus serieus kijken naar een website, ipv of als ondersteuning van je tijdschrift.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Okee... nog even een constructieve insteek... print evolueert richting web, web evolueert richting print. Welke is makkelijker te realiseren denk je?

 

Kijk eens naar de stap van marketingfacts. Zij hebben éérst een stabiele following online gekregen en gaan nu mogelijk een samenwerking aan voor print

Superadvies van ExTax! Dus maar meteen even beloont met een dikke reus. Jammer alleen dat er verder niks in je profiel staat. Zonde want dan zouden we nog beter contact met elkaar kunnen krijgen.

 

Groeten! Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.