• 0

Infobrochure als download op de site of op aanvraag?

Hallo,

 

Ik krijg regelmatig aanvragen voor een catalogus of brochures. Die heb ik dus (nog) niet. Vandaar dat ik nu voor elke reis die ik aanbiedt een pdf ga maken (zie eerder topic). Want ik denk dat ik veel laat liggen door geen informatie op papier (of als download) aan te bieden.

 

Nu vraag ik me alleen af of ik die informatie open beschikbaar moet stellen of op aanvraag? Probleem is, dat ik in de PDF meer informatie verwerk dan op de site. Informatie die voor mijn doelgroep belangrijk is. Maar omdat ik laatst al teksten van mij op een andere website terug gezien heb wacht ik natuurlijk niet op jatters van de concurrentie. ;)

 

Is de drempel te groot als de informatie aangevraagd moet worden? Ik praat hier niet over all-in-vakanties naar Turkije, maar vrij specifieke reizen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen commerciële praktijkervaring voor je, maar mijn eigen mening is dat informatie opvragen een concept van de vorige eeuw is. Informatie hier en nu, gewoon in de browser, dat verwachten mensen tegenwoordig.

 

Ik haak zelf al af als ik voor gratis informatie eerst moet registreren, e-mail of andere contactgegevens geven e.d. Je weet dat het nergens voor nodig is en dat het alleen de belangen van de aanbieder dient, die de contactgegevens voor direct marketing wil gebruiken.

 

ExTax zegt het al: "wat je wilt". Maar wat wil de bezoeker? Daar ging het toch om!? De concurrentie is een muisklik verder. Als jij een drempel inbouwt en de concurrentie zet gewoon het hele verhaal op het web, dan denk ik dat die concurrentie misschien het meeste contact met zijn doelgroep krijgt.

 

Dat anderen je teksten jatten is irritant, maar daar kun je juridisch tegen optreden.

Link naar reactie
  • 0

Wat je wilt is contact met je doelgroep. Nog beter is om telefonisch contact te hebben waarna je info kunt toezenden. Anoniem downloaden geeft dit contact niet.

 

Helaas ben ik zelf niet altijd telefonisch bereikbaar (1-woman-business ;D). Het 'bedrijf' wel (er zijn mensen die de telefoon opnemen). Gek genoeg laten mensen eerder nog hun volledig adres achter dan hun telefoonnummer..

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen commerciële praktijkervaring voor je, maar mijn eigen mening is dat informatie opvragen een concept van de vorige eeuw is. Informatie hier en nu, gewoon in de browser, dat verwachten mensen tegenwoordig.

 

Ik haak zelf al af als ik voor gratis informatie eerst moet registreren, e-mail of andere contactgegevens geven e.d. Je weet dat het nergens voor nodig is en dat het alleen de belangen van de aanbieder dient, die de contactgegevens voor direct marketing wil gebruiken.

 

ExTax zegt het al: "wat je wilt". Maar wat wil de bezoeker? Daar ging het toch om!? De concurrentie is een muisklik verder. Als jij een drempel inbouwt en de concurrentie zet gewoon het hele verhaal op het web, dan denk ik dat die concurrentie misschien het meeste contact met zijn doelgroep krijgt.

 

Dat anderen je teksten jatten is irritant, maar daar kun je juridisch tegen optreden.

 

Het gaat hier wel om een reisbrochure. Dat vragen mensen meestal op (tenminste in mijn geval) omdat ze het met andere mensen willen delen. Ik wil ze ook de optie geven om het per post te ontvangen. Want nogmaals: er staat niet zo heel veel meer in dan op de site (tenminste weten ze dat van tevoren niet).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tegen pikkende concurrenten helpt het niets om je brochures alleen per post oid aan te bieden.. die kunnen met het grootste gemak onder valse naam zoiets aanvragen, en het alsnog overnemen.

 

Ik zou het gewoon openlijk op de website plaatsen, veel kun je daar niet mee verliezen. Uiteraard verzamel je bij 'op aanvraag' naw gegevens, maar reken ook dat er veel mensen afhaken als ze gegevens moeten invullen en dan verder shoppen bij een andere site waar dat niet hoeft.

 

Gek genoeg laten mensen eerder nog hun volledig adres achter dan hun telefoonnummer..

 

Zo gek vind ik dat niet.. als iemand folders mn brievenbus gooit waar ik niet op zit te wachten dan vliegen die met 1 mooie omhaal de prullenbak in. Telefonische verkopers afwimpelen is altijd bewerkelijker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.