• 0

Computer service beginnen

Beste,

 

Ik ben van plan om een computer reparatie service te beginnen online.

Ik heb al eens rondgekeken op internet en zag dat er vrij veel van deze ondernemingen bestaan door geheel Nederland.

 

Daarnaast ben ik van plan om in de toekomst er mischien een online winkel aan te koppelen.

 

Maar ik wil eerst beginnen met puur een site op reparatie gericht.

Nu woon ik in het land van Altena en ik dacht aan een naam waar het woord Altena in voorkomt. mag dit zomaar of krijg je dan problemen?

 

Is het de bedoeling om ook als je een reparatie service begint te registeren bij de KvK?

 

Hetzelfde voor de belastingdienst, moet je hier ook iets ondernemen?

 

Ik weet dat als je een winkel begint het wel moet maar bij een reparatie service zou ik het niet weten.

 

Mischien dat jullie me nog meer kunnen helpen?

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is een behoorlijk lang topic hierover: pc-verpleging - gat in de markt?.

 

Ik kan je 1 ding meegeven, denk er goed over na. Het is hard werken voor weinig geld.

Toevalig las ik laatst een leuk verhaal van collega "Schoone PC": http://www.schoonepc.nl/computerhulp_verlenen_als_pc-dokter.html.

 

Daar staat o.a.:

   

EVEN EEN REKENSOMMETJE...

 

In een volledig bezette werkweek zijn 25 tot 30 declarabele uren in te plannen. Met een uurtarief van 33 euro (ongeveer 40 euro inclusief 19% BTW) is er sprake van een maximaal haalbare maandomzet van bijna 4.000 euro. Na aftrek van diverse bedrijfskosten blijft er hooguit 3.400 euro per maand over.

 

Dat klinkt redelijk, maar let wel: het gaat hier om het maximaal haalbare voor een PC-dokter die de beschikking heeft over een redelijk constante stroom nieuwe klanten! De praktijk blijkt wat minder rooskleurig: een dergelijke maandomzet blijkt zelden tot nooit te realiseren. Een zelfstandig ondernemer heeft ook nog eens te maken met ondernemersrisico's (zoals gemaakte schade of uitval door ziekte) en het opbouwen van reserves (een ondernemer beschikt namelijk niet over secundaire arbeidsvoorwaarden zoals vakantiedagen, vakantiegeld, dertiende maand, pensioenopbouw, sociale zekerheid, e.d.). Gelukkig staan daar weer een aantal gunstige fiscale faciliteiten tegenover!

 

Maar dan heb ik het alleen maar over het financiële plaatje.

 

Het is wel een prachtig vak en je maakt een hoop mee.

Je moet je wel inschrijven bij de KvK, en dus ook aanmelden bij de Belastingdienst omdat je omzetbelasting moet gaan heffen bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Er is een behoorlijk lang topic hierover: pc-verpleging - gat in de markt?.

 

Ik kan je 1 ding meegeven, denk er goed over na. Het is hard werken voor weinig geld.

Toevalig las ik laatst een leuk verhaal van collega "Schoone PC": http://www.schoonepc.nl/computerhulp_verlenen_als_pc-dokter.html.

 

Daar staat o.a.:

   

EVEN EEN REKENSOMMETJE...

 

In een volledig bezette werkweek zijn 25 tot 30 declarabele uren in te plannen. Met een uurtarief van 33 euro (ongeveer 40 euro inclusief 19% BTW) is er sprake van een maximaal haalbare maandomzet van bijna 4.000 euro. Na aftrek van diverse bedrijfskosten blijft er hooguit 3.400 euro per maand over.

 

Dat klinkt redelijk, maar let wel: het gaat hier om het maximaal haalbare voor een PC-dokter die de beschikking heeft over een redelijk constante stroom nieuwe klanten! De praktijk blijkt wat minder rooskleurig: een dergelijke maandomzet blijkt zelden tot nooit te realiseren. Een zelfstandig ondernemer heeft ook nog eens te maken met ondernemersrisico's (zoals gemaakte schade of uitval door ziekte) en het opbouwen van reserves (een ondernemer beschikt namelijk niet over secundaire arbeidsvoorwaarden zoals vakantiedagen, vakantiegeld, dertiende maand, pensioenopbouw, sociale zekerheid, e.d.). Gelukkig staan daar weer een aantal gunstige fiscale faciliteiten tegenover!

 

Maar dan heb ik het alleen maar over het financiële plaatje.

 

Het is wel een prachtig vak en je maakt een hoop mee.

Je moet je wel inschrijven bij de KvK, en dus ook aanmelden bij de Belastingdienst omdat je omzetbelasting moet gaan heffen bijvoorbeeld.

 

Oke wist ik niet bedankt!

dit is het land van altena:P

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Heusden_en_Altena

 

Daarnaast ben ik van plan om deze service te verlenen in de avond uren/weekend dus naast een andere baan.

Ik denk dat het dan wel een leuke bijverdienste is.

 

Ik ga even die andere topic doornemen!

bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.