• 0

Is succesvol ondernemen aan te leren?

Iedere ondernemer streeft naar succesvol zijn en hiermee de gewenste resultaten te behalen. Maar heel veel mensen lukt het niet of onvoldoende om echt succesvol te zijn in wat ze doen. Waarom zijn sommige mensen zeer succesvol en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet?

 

Ik heb hier in december / januari onderzoek naar gedaan en de resultaten zijn zeer interessant. Naar aanleiding van deze resultaten is een artikel geschreven met 12 tips om succesvol(ler) te ondernemen. Graag wil ik deze inzichten met je delen.

 

[mod-edit: Deze link nav spamrun in 2010 met terugwerkende kracht verwijderd]

sleutel_succes.thumb.jpg.96cca8ac63e4e196a7ba0c8ca53904c3.jpg

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ henri: respondenten konden zichzelf kwalificeren (zeer succesvol, succesvol, gemiddeld succesvol, beetje succesvol, pechvogel). Want niemand anders kan deze kwalificatie geven, de inhoud van succes is voor iedereen anders.

 

Wel hebben we een crossing gemaakt tussen type succescategorie en inkomen. Daar was duidelijk zichtbaar dat inkomen en succes vaak hand in hand gaan. Dit was dus een goede controle.

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier het boek van Anthony Robbins voor gebruikt "je ongekende vermogens" volgens het NLP principe.

 

Heeft heel veel voor mij betekent en pas zaken toe die voor mij relevant zijn.

 

Vooral de eeuwige optimist zijn ;D

Link naar reactie
  • 1

@ Jan Pieter

Ik heb artikelen gelezen van Napoleon Hill, maar nog niet 'Think and grow rich". Ik was dit al van plan, bedankt voor de suggestie.

 

@ Nevlynn

Positief zijn is een erg effectief instrument. Je medemens behandelen zoals je zelf behanelt wilt worden sluit hierop aan.

 

Daarnaast heeft het ook zin om aandacht te besteden aan die zaken / overtuigingen die haaks staan op wat je wilt bereiken. Waarom vind je bepaalde dingen moeilijk? En hoe kun je hier 'doorheen' ipv 'omheen'

 

 

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • -1

Beste Marco,

 

Misschien een wat late reactie, maar ik heb veel gehad aan dit artikel, vooral stof tot nadenken, dus bij deze nog bedankt.

 

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco,

 

Misschien een wat late reactie, maar ik heb veel gehad aan dit artikel, vooral stof tot nadenken, dus bij deze nog bedankt.

 

Goh, jullie hebben dezelfde signatuur (online-marktonderzoek) terwijl Marco op zijn website de naam vermeldt van webpuls. Waarom wisselen jullie geen complimentjes uit in de wandelgangen, in plaats van op dit forum?

 

Online-marktonderzoek.com is een gezamenlijk product van Web Puls en Impulse marketing, een goed voorbeeld van hoe betrokken Web Puls kan zijn.

 

Ook dit wederzijds gelik geldt als linkspam. Kappen maar!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Graag wil ik deze inzichten met je delen.

 

www.marcobouman.typepad.com/vernieuwen/2008/02/12-tips-om-succ.html

 

Ik kan het niet laten om deze weer te posten, topper: http://www.bizz.nl/1565-video-stoomcursus-succes.html

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Hai Ambition,

 

Bedankt voor je reactie. What leads to succes? een hele mooie en kernachtige presentatie. Een aanrader, deze video staat ook bij de gerelateerde artikelen onder het artikel.

 

Er zijn hier veel raakvlakken tussen TED en de uitkomsten van ons marktonderzoek.

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Sancho,

 

Bedankt voor je aardse energie, zo houden we elkaar mooi in evenwicht. En de waarheid ligt in het midden.

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

 

Wel Marco, ik ben blij voor je dat je "the Secret" hebt gevonden en het ook aktief wilt delen met je medemens. Maarre, als die filosofie echt zo goed zou zijn, hoefde je je niet druk te maken over de commercie.

Denk gewoon sterk aan klanten, en ze kloppen vanzelf bij je aan. ;)

 

Sancho "heeft de waarheid nog niet zien liggen" Panza

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.