• 0

Verkoop van boedel voorkomen

Hey mensen,

 

Ik zit even met een nijpend probleempje met de belastingdienst... nu niet gelijk allemaal wegrennen ;D

 

Door een administratieve fout bij de belastingdienst, wil de BD nu beslag leggen op mijn boedel. Nu heb ik inmiddels de belastingdienst al uitgelegd hoe de vork in de steel zit en erkennen zij hun fout. Dus zou je zeggend dat daarmee de kous af is.

 

Maar zelfs nadat we alles (dacht ik) hadden kortgesloten, hing er toch mooi een aankondiging van executieverkoop aan mijn deur ???

Omdat het kantoor dat de zaak behandeld en het kantoor dat het beslag heeft gelegd niet het zelfde zijn, gaat er bij de belastingdienst in de communicatie veel fout.

 

Sindsdien krijg ik mijn contactpersoon bij de bel. dnst niet meer te pakken en ben ik bang dat ze morgen de boel gaan verkopen. Ik heb dus bewijs dat de aanslag niet correct is (uitspraak WSNP), maar ben bang dat door miscommunicatie de boel toch verkocht wordt.

 

Weet iemand of ik deze verkoop nog kan tegenhouden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nicos,

 

Uit je verhaal maak ik niet op dat de gedane toezegging/erkenning van een fout op papier gesteld is

De uitspraak WSNP is dat een uitspraak inzake een soortgelijke situatie ? of heeft dit op jouw situatie betrekking

 

Fiscus is over het algemeen vrij rigide vwb het maken van betalingsafspraken. Aanslagen moeten prompt betaald worden, danwel wordt voor uitstel een harde zekerheid gevraagd. Maar.... executies worden ruim van te voren aangekondigd dus normaliter tijd genoeg om te reageren.en probleem uit de weg te gaan, en morgen is de executie al! Het ziet er naar uit dat je telaat bent. Volgens mij heb je maar één mogelijkhieid:. je stelt je morgenvroeg direct in verbinding met de deurwaarder die het beslag gelegd heeft, die weet wie je bij de BD, moet hebben je legt de situatie uit, en je geeft een (harde) zekerheid af, of je betaald de aanslag om daarna een discussie te starten over het al dan niet terecht zijn van de aanslag en je recht/gelijkt te halen.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst legt beslag, daar krijg je een akte van bewaring van, en daar heb jij of een ander voor getekend. Daarna kun/mag je (verder) in bezwaar gaan.

 

Tussen beslaglegging en uiteindelijke verkoop gaat nogal wat tijd overheen...

 

Als jij nu een aankonding gekregen hebt van verkoop, dan MOET er ook een advertentie in de lokale dagbladen staan waarin deze verkoop wordt aangekondigd. Dit is in de meeste gevallen de dag voor de verkoop. (zou dus vandaag moeten zijn)

 

Enige manier om deze verkoop tegen te houden is om morgenochtend de betreffende deurwaarder (die de verkoop doet) te pakken te krijgen en deze van dit geval op de hoogte te stellen. Deze deurwaarder heeft ALTIJD kontakt met de ambtenaar die dit opgedragen heeft, en kan deze ambtenaar uiteraard bereiken.

 

Is wel heel kort dag!!

 

Wens je HEEL veel succes!!

 

Rick

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.