• 0

Invoerrechten, BTW betalen na reparatie?

Begin januari ging ik voor een zakenreis naar de VS. Tijdens mijn verblijf had ik problemen met mijn laptop en gelukkig heb ik wereldwijde garantie. Mijn laptop zou binnen 4 werkdagen gerepareerd worden, maar ik moest helaas eerder terug en daarom zouden ze het opsturen.

 

Ik heb netjes de laptop ontvangen en een deel van de kosten viel niet onder garantie, dus moest ik 200 USD reparatie kosten betalen.

 

Zojuist heb ik een brief ontvangen van FedEx en ze willen dat ik douane kosten betaal. Ze vragen de volgende:

 

10 euro administratie kosten

2.5% van 200USD gebaseerd op een koers van 1.25 USD per Euro

19% van 200USD gebaseerd op een koers van 1.25 USD per Euro

 

Ten eerste is de dollar 1.48 USD per Euro en geen 1.25. En mogen ze BTW, Invoerrechten en administratie kosten rekenen op een reparatie? Op de factuur staat duidelijk aangegeven dat het om een reparatie gaat.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jan

 

Dit is heel teleurstellend, maar ze hebben gelijk. Werkzaamheden aan roerende zaken worden na uitvoer van diezelfde roerende zaak belast met BTW in het land van bestemming.

 

Wel mag jij de BTW op de invoer weer als voorbelasting aftrekken, zodat het effect per saldo nihil is voor je.

 

Over de wisselkoers en de administratiekosten: dit zal waarschijnlijk in hun algemene voorwaarden zijn opgenomen. Raadplaag die zonodig op de fedex site en maak bezwaar.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ben nu 3 maanden verder. Ik denk dat ze de hele jaar gaan afwachten voordat ze reageren.

 

Hoi Jan,

 

Je kunt bellen en vragen wie er mee bezig is. Deze persoon dan een gerichte brief sturen met de vraag of er nu snel een beslissing genomen kan worden. Zo rond de vakantie worden dossiers niet overgedragen en blijft alles liggen. Wellicht heb je geluk dat iemand je van dienst wilt zijn.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.