• 0

regeling tijdelijke financiering ?

 

Ik wilde bij BBZ (bijstand zelfstandigen) een tijdelijke aanvulling aanvragen op de lage winst van mijn onderneming, maar nu blijkt dat dit alleen kan:

1. vanuit een uitkering (meer dan 2 jaar werkloos..!)

2. Of als je onderneming meer dan anderhalf jaar bestaat , en tijdelijk in de geldproblemen zit.

 

Dus mensen die heel lang werkloos zijn kunnen in een uitgebreid begeleidingstraject, ontvangen aanvullende bijstand, en nog lening van euro 30.000 ook.

Terwijl alle andere startende ondernemers hier niet voor in aanmerking komen ..... ???

 

 

Wie weet of er een of andere regeling bestaat voor een (tijdelijke) aanvulling tot bijstandsniveau voor startende ondernemers?

In Nederland heeft iedereen toch recht op een bestaansminimum?

 

 

P.S. voor een lening bij een bank kom ik niet in aanmerking, want ik heb geen onderpand zoals een koopwoning, of een salaris.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

In Nederland heeft iedereen toch recht op een bestaansminimum?

 

 

Ja, iedereen behalve startende ondernemers. Vroeger kon je als uitkeringsgerechtige (bijstand) wel bij de BBZ aankloppen voor de financiering van je eigen bedrijf. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar als je geen bijstandsuitkering hebt moet je niet bij de BBZ zijn.

 

Ik kan me voorstellen dat de uitkeringsinstellingen er van uit gaan dat je als starter een startkapitaal vergaard hebt om de verliesgevende fase van je bedrijf door te komen. Ik mijn beleving is dat uitgangspunt redelijk. Waar jij aan refereerd is een soort starterssubsidie. Betaald worden door de overheid om ondernemer te worden. Het komt al voor maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Nils. Er is geen honingpot waar je gratis uit mag snoepen.

 

Voor wat, hoort wat. Nederland barst van de onvolledige puzzelstukjes qua ondersteuning. De overheid heeft helaas er echt een rommeltje van gemaakt ondanks alle goede intenties. Ik spreek uit eigen dagelijkse ervaring.

 

Ik wil best een zinnig antwoord geven op een heldere vraag. Je omschrijving is eigenlijk net iets te vaag waardoor het een schot met hagel wordt. Iets meer to the point vertellen dus, wat voor toko gaat het om?

Link naar reactie
  • 0

Waar jij aan refereerd is een soort starterssubsidie. Betaald worden door de overheid om ondernemer te worden. Het komt al voor maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van.

 

Het gaat mij meer om een tijdelijke aanvulling op mijn inkomen/winst.

 

Ik heb nooit een uitkering gehad,

en het verbaast mij dat er voor mensen in de bijstand allerlei regelingen, begeleiding, leningen etc. bestaan om een onderneming te starten met behoud van uitkering,

maar dat er voor ondernemers die niet vanuit een uitkering zijn begonnen en tijdelijk krap zitten, er geen enkele regeling bestaat.

 

Of weet iemand van een bepaalde regeling af ?

 

 

P.S. Het gaat om een grafisch design-bureau.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Harder en efficiënter werken, meer opdrachten en klanten binnenhalen en je inkosten vergroten. Het klinkt misschien niet als het antwoord op je vraag, maar het is het wel. Profileer jezelf in de relevante topics hier op HL, zorg dat mensen overtuigd raken van je kennis en kunde, bedenk waar je ideale klanten zitten en hoe je hen kunt benaderen, en zorg ervoor dat je inkomsten binnen nu en twee maanden boven die minimumloongrens uitkomen!

 

Als je je schouders eronder zet moet dat zeker lukken, de markt róept om creatieve en kundige ondernemers die dingen voor elkaar krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Harder en efficiënter werken, meer opdrachten en klanten binnenhalen en je inkosten vergroten. Het klinkt misschien niet als het antwoord op je vraag, maar het is het wel.

 

Daar heb je wel gelijk in , maar toch vind ik het raar:

 

voor langdurig werklozen zijn er allerlei regelingen om een eigen bedrijf te starten, zelfs tot 2 of 3 jaar met behoud van uitkering !!

Ze kunnen dan ook veel lagere tarieven vragen dan ondernemers die geen steun hebben, want ze krijgen toch wel de uitkering...

 

Ben je uit je zelf een onderneming begonnen, dan bestaat er geen regeling voor een tijdelijke overbrugging.

In NL heeft iedereen toch recht op een bestaansminimum? op enige aanvulling?

 

Het advies van de BBZ/sociale dienst is dan : er is geen Aanvulling bij tijdelijk minder inkomen.

We raden U aan: te Stoppen met uw bedrijf en een uitkering aan te vragen...

 

Nou vraag ik jullie...!! ??? ??? ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

We raden U aan: te Stoppen met uw bedrijf en een uitkering aan te vragen...

Nou vraag ik jullie...!! ??? ??? ???

 

Ze hebben ik mijn optiek wel gelijk. Klaarblijkelijk is je bedrijf niet levensvatbaar. Dan moet je stoppen. Als je doorgaat met subsidie hou je ruimte en middelen bezet die niet gebruikt kunnen worden door bedrijven die misschien wel levensvatbaar zijn.

 

De overheid heeft slechte ervaringen met het overeind houden van verliesgevende bedrijven. Het is wat lange geleden, maar Verolme en Ogem waren grote debacles.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Heb je een partner met inkomen?

 

Komt het inkomen van hem voor jullie samen boven het sociale minimum uit?

 

Dan zal ik de korte route vertellen: 2 jaar niet op een dure vakantie gaan maar je weekendjes doorbrengen in een bos. Bij een normale bedrijfsinspanning en voldoende inhoudelijke kwaliteit heb jij een leuke toko. Lukt je dat niet wees dan blij dat je er geen schulden voor aan bent gegaan.

 

Ben je alleenstaand dan wordt het een ander verhaaltje, maar nogmaals om echt zinnige dingen hier neer te tikken heb ik ietsjes meer omschrijving nodig van de situatie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dan zal ik de korte route vertellen: 2 jaar niet op een dure vakantie gaan maar je weekendjes doorbrengen in een bos.

 

Haha :D :D :D

ik fiets elke dag een rondje door het bos in de buurt, en heb geen verre vakanties nodig.. ;)

 

Misschien moet ik maar wat minder tijd in het bos doorbrengen.. :D

 

 

>> ja, schulden wil ik ook niet, ik heb liever wat minder te besteden,

ik dacht meer aan een aanvulling tot minimum bij lage winst, maar blijkbaar bestaat zo'n regeling alleen voor langdurige werklozen.. :-\

 

 

Link naar reactie
  • 0

Neem er een krantenwijk bij. Kun je lekker blijven fietsen, niet meer in het bos helaas, maar wel wat centjes verdienen en je bent er geen uren mee bezig! ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.