• 0

Leuk idee Adformatie: vreemde ogen dwingen

Ondernemers vinden ondernemen vaak maar een eenzame bezigheid. De reclame- en communicatiebranche vormt daarop geen uitzondering. Waar vind je als ondernemer mensen waarmee ze kunt praten over je bedrijf, je plannen, je problemen en natuurlijk ook je successen. Het klankborden wordt gemist. Ik adviseer nogal eens te starten met een raad van advies voor het bedrijf. Het werkt.

 

Het creëren van zo’n raad van advies is echt geen hell of a job. Vraag een paar vrienden of kennissen uit verschillende disciplines, met verschillende achtergronden en ervaring om een paar keer per jaar mee te denken over je bedrijf. Veel mensen vinden het een eer mee te mogen werken. Daarnaast is het vaak ook nog erg gezellig. Nodig de raad van advies thuis uit om onder het genot van een drankje en een hapje verder te praten. De crux zit hem er natuurlijk in dat je als ondernemer gedwongen wordt naar jouw eigen bedrijf te kijken en daar een presentatie over te geven. Geef jouw publiek een terugblik naar de afgelopen periode en jouw visie op de toekomst. Wat is goed gegaan en wat kan er verbeterd worden? Vreemde ogen dwingen. Zelfs voor zo’n informele club zal je geen prutswerk willen presenteren.

 

Laatst hield Jurriaan van Rijswijk van Game Entertainment Europe een vlammend betoog voor een groep ondernemers. Hij ging ook in op het belang van een raad van advies. Hij heeft o.a. Willem Vermeend, Eckart Wintzen en Mark Overmars in zijn raad van advies gevraagd. De voordelen zijn groot. Elke lid heeft specifieke kennis, een eigen netwerk en de nodige ervaring die op verschillende manieren kan worden ingezet om beslissingen te nemen of deals rond te maken.

 

Jurriaan bereidt zijn plannen uiteraard grondig voor voordat hij ze voorlegt aan de raad van advies. Hij maakt daarmee zijn raad van advies een sterk wapen in het innoveren van zijn bedrijf. Door zichzelf te dwingen tot deze goede voorbereiding van zijn plannen, het klankborden hierover en het advies inwinnen over de uitvoering, heeft hij het roer van zijn bedrijf stevig in handen. Ik zou zeggen: werk niet alleen IN je bedrijf, maar werk samen AAN je bedrijf.

 

 

Bron: http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/vreemde-ogen-dwingen/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Erik,

 

Ik vind dit een erg goed idee. En het verzamelen van leden van de adviesraad hoeft inderdaad niet veel tijd in beslag te nemen.

 

Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je mensen zoekt die op terreinen waar jezelf niet uitblinkt sterk zijn.

 

Zelf ben ik bijvoorbeeld niet zo sterk in details, wetgeving, administratie etc... en zo klankboard ik regelmatig met iemand die op dit terrein juist zijn sporen heeft verdient.

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.