Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CallanM
CallanM
Ik heb op dit moment één webwinkel (eenmanszaak). Voor deze webwinkel heb ik een bankrekeningnummer en houd ik vanzelfsprekend een boekhouding bij.
Nu wil ik meerdere webwinkels starten. Normaal gesproken meld je dan een nieuwe handelsnaam aan bij de KvK en open je een nieuw bankrekeningnummer.
Dat aanmelden van (extra) handelsnamen bij de KvK vind ik nog niet zo’n ramp, want dat is zo gebeurd en biedt ook enige (handelsnaam)bescherming.
Wat ik wil voorkomen is dat ik voor elke webwinkel een nieuw bankrekeningnummer moet openen (en telkens een duur iDEAL-abonnement moet afsluiten). Ik ben nog maar klein en wil zo de kosten drukken en het voeren van meerdere administraties beperken. Op de website komt uiteraard wel duidelijk te staan dat de webwinkels onderdeel uitmaken van de hoofdhandelsnaam met wie uiteindelijk afgerekend wordt.
Mijn vragen:
- Is dit boekhoudtechnisch handig? M.a.w. gaat het niet te veel door elkaar lopen?;
- Levert het problemen op als mensen een betaling overmaken t.a.v. de extra handelsnaam i.p.v. de hoofdhandelsnaam?
- Schrikt het mensen misschien af als ze bij de betaling ‘opeens’ een andere bedrijfsnaam zien?
- Weten jullie andere voor-/nadelen?
- Of denken jullie: tjemig, wat maakt ‘ie het allemaal moeilijk ;)
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!
Groet,
Callan.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag