• 0

Gekken en dwazen...

tuurlijk mag je als bedrijf niet zomaar overal je reclameboodschap achterlaten, maar het bureau voor sustainable brand design Hemshaven in Amsterdam heeft iets slims bedacht. In plaats van inkt of verf gebruiken deze green graffiti artists een hogedrukspuit met schoon water om willekeurig welke boodschap op straat te spruiten. Daar valt wettelijk niet zoveel tegen te doen, want de straat of gevel wordt immers schoongemaakt...

 

De gemeente of eigenaar van het pand kan op eigen initiatief het geheel zo wegspuiten. ;D

Koningenne_Amstelveenseweg.thumb.jpg.3525bb9729221cc115204cfb6b5e6300.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk gedaan. Formeel is het wel Graffiti, dat staat voor het wegkrabben van een donkere bovenlaag om een woord of afbeelding te vormen met de lichtere onderlaag. De spuitbussen kwamen later.

 

Geheid dat de regels hierop worden aangepast.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Ha, verbod op schoonspuiten?

 

In de tussentijd is het een aardige stunt. Wat heb je nodig? Een mal (die niet zo 1-2-3 weg te spuiten is) en een hogedrukspuit. Werken die ook op een accu?

 

Je hebt een paar opties.

Een grote luchtdrukspuit zoals die gebruikt wordt voor het onkruidverdelging.

Nadeel straaltje is klein, dus kost meer tijd.

 

Daarnaast heb je hogedrukspuiten met benzine of dieselmotor te beginnen vanaf een paar pk, zeg maar maatje grasmaaier motor.

 

Een beetje hogedrukspuit is al snel >2 kW, dat red je niet met een paar celletjes.

 

Klein aggregaatje me een elektro hogedrukspuit kan natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Vraag... hoe sustainable is het schoonspuiten van de straat als dit gebeurd met een vervuilende hogedrukspuit o.i.d.? Ik neem aan dat er niemand even op de bakfiets springt en met een supersoaker (on steroids) de straat gaat bewerken...

 

In een tijd waarin we nog zo afhankelijk zijn van brandstoffen lijkt de term 'duurzamer' meer op zijn plek dan 'duurzaam'.

 

Verder... leuk idee...

Link naar reactie
  • 0

Dit is gewoon briljant. Wat de kracht van dit soort acties zijn is juist dat het over een tijdje verboden is.

 

Als dit iedere week weer gedaan wordt is het effect weg!

 

Dus tegen de tijd dat het APVtje er is, is het ook leuk geweest.

 

En ik mag toch wel aannemen dat ze met schoon water spuiten!

 

Hebben jullie nog meer recente voorbeelden van dit soort briljante guerilla marketing acties?

 

Ik vond die van SuitSupply met een half naakte kerel langs de snel weg ook briljant

070510-guerrilla5.jpg.b515e7d557f48eb432f03e0dd3df601a.jpg

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.