• 0

Belastingdienst controleert online-profielen (Bright)

 

Bright heeft een interessant nieuwtje:

 

Belastingdienst checkt je Hyves en LinkedIn

 

In Ierland ondervroeg een belastinginspecteur deze week een Nederlandse expat omdat zijn gegevens op netwerksites Facebook, LinkedIn en Xing niet overeenkwamen met zijn aangifte. Oorzaak: hij was ze vergeten te updaten. Ook de Nederlandse Belastingdienst, die geen backup heeft van 700.000 kwijtgeraakte aangiftes, controleert regelmatig profielpagina's van mensen naar wie inspecteurs onderzoek doen. Volgens een woordvoerder komt het voor dat Hyves of de zakelijke variant LinkedIn worden gebruikt tijdens inspecties. Op die profielen is veel informatie over het werk van mensen te halen.

 

Een woordvoerder van de Nederlandse Belastingdienst bevestigt dat inspecteurs wel eens op sites als Hyves of Linkedin checken wat iemand schrijft over zijn werkzaamheden. Dat gebeurt om te vergelijken of alle genoemde activiteiten ook aan de fiscus zijn opgegeven. 'Maar dat is niks nieuws: we letten ook op wat de krant over iemands werkzaamheden schrijft.'

 

Zouden ze ook op dit forum actief zijn? 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zouden ze ook op dit forum actief zijn?

 

Tjeettje heb ik net mijn foto in het profiel gezet... Vroeger, of nog steeds kijken ze ook in de kranten en op marktplaats etc... Ik denk dat daar er meer valt te halen dan die enkele persoon die met een of andere mlm actie op hyves staat...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wel op Hyves kunnen rondhangen, maar geen fatsoenlijk personeel beschikbaar hebben om de ICT-faciliteiten correct te laten functioneren. Leuker kunnen ze het inderdaad niet maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.