• 0

Winkel openen. Wat te doen met personeelkosten?

Ola beste mensen,

 

Hierbij mijn vraag: Vanaf mei ga ik een pand huren op een goede locatie. Daar ga ik een vakgerichte winkel beginnen. Locatie is super (450 m2) 10 vrije parkeerplaatsen voor de deur.

 

Nou heb ik een investeerder gevonden die mij wil bijstaan. Daarnaast zijn mijn leveranciers bereidt de winkel eenmalig te vullen met een afbetalingsregeling (leverancierskrediet).

 

Uiteraard stop ik mijn eigen geld erin voor de aankleding etc.

 

Om de leveranciers keurig te betalen en nieuwe goederen te kunnen kopen wil ik een buffer voor de vaste lasten inzetten. Daar heb ik dus de investeerder (financierder) voor nodig. Deze wil alleen vooraf weten wat ik nodig heb, zodat dat vastgelegd kan worden (incl. rente).

 

Nou wil ik een buffer inbouwen van een half jaar. Daar zit mijn huur in 3000 euro per maand, personeelskosten, gas licht en water en bedrijfsvrachtwagentje in.

 

Het meest kan ik uiteraard zelf invullen. Waar ik echter niet uitkom zijn de personeelskosten en eventuele extra kosten zoals pensioen premie etc.

 

Ik ben 5 dagen open (ma tot/met vij) en zaterdag van 10:00 tot 14:00.

Ik wil twee dames of heren (tussen de 20 en 30 jaar) en een magazijnmedewerker die ook het transport doet. Dus 3 fulltimers. Die heb ik echt nodig. Personeel heeft geen vakgerichte diploma's nodig en de varchtwagen draagt niet meer dan 500 kilo.

 

Wat zou ik dan ongeveer, voor een half jaar, kwijt zijn. Puur reserve.

 

[titel aangepast - mod]

Iemand ervaring hiermee?

 

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Je zou het ook aan je boekhouder kunnen vragen. Hij is waarschijnlijk toch degene die je contracten tegen die tijd gaat maken en eventueel je salarisadministratie. Hij zou je wel een schatting kunnen geven, lijkt mij.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Beste Barry,

 

Sluit me aan bij de uitstekend werkende sigarenkistformule: brutoloon + 33%. Daarbij zou ik echter ook uitgaan van onvoorziene kosten.

Personeel is schaars, goed personeel nog schaarser.

Personeel moet worden ingewerkt, ook als het werk basic is.

 

Het zou best kunnen dat je met uitzendkrachten moet beginnen.

In dit geval kun je natuurlijk een paar belletjes plegen met een uitzendbureau. Kun je meteen vragen na hoeveel tijd je een uitzendkracht mag overnemen en wat dan het te verwachten salaris van zo iemand is.

Weet je meteen wat een marktconform salaris is :)

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.