• 0

Hoe komt een weekblad aan nieuwe snufjes/gadgets?

Hoe komen weekbladen aan de nieuwste stofjes, of huishoudelijke artikelen, of de nieuwste tassen? Wie zorgt ervoor dat het op de redactie komt? Is dat een pr-bureau? Of kun je je gewoon ergens aanmelden zodat je zulke info ook toegestuurd krijgt via e-mail?

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Weekbladen hebben redacties die voortdurend andere media en winkels afstruinen. Bovendien krijgen ze aanhoudend persberichten, foto's en demonstratie-exemplaren toegestuurd. Er bestaat niet één verzamelpunt van interessante nieuwtjes. Wil je zelf zulk nieuws publiceren, dan zul je een (virtuele) redactie moeten opzetten en een naam opbouwen waardoor je persberichten krijgt...

 

...of dagelijks allerlei interessante (buitenlandse) sites afstruinen op nieuwtjes. Zo werkt dat nu eenmaal. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik graag wil dat een blad mijn gadget in de schijnwerpers zet, stuur ik het op naar de readactie, vergezeld met een persbericht. Als je gadget leuk is, opvalt, of de manier waarop je het toestuurt opvallend genoeg is, zullen ze vast een plekje voor je hebben in hun blad.

 

Maar ik stuur zoiets alleen aan bladen met een goede naam, een reeds opgebouwde naam, naar een blad wat gelezen wordt door mijn doelgroep. Naar de playboy zal ik mijn gadget niet sturen, wel naar de "ouders van Nu" of de "viva"

 

je moet dus als redactie wel al een naam hebben. zo niet, dan zul je het met gewone foto's moeten doen die je elders hebt gevonden, net zoalng totdat winkeliers vinden dat je zo'n toepasselijk blad hebt, dat je het waard bent om iets naartoe te sturen. En op een gegeven moment slaat dat om, en dan ben JIJ degene die bepaald wat je wel en niet plaatst... 8)

Link naar reactie
  • 1

@kadé

Tijdschriften, een zeker weekbladen hebben een constante behoefte aan materiaal om over te schrijven. Dat lijkt als buitenstaander misschien niet zo, maar ik garandeer je dat dat een verkeerde indruk is. Het punt is dat journalisten massa's informatie en persberichten krijgen over producten die niet of nauwelijks in de formule van hun blad passen. Dus daar ligt de crux.

 

Of het nu grote of kleine uitgaven zijn: je kunt je product er in krijgen, als je maar spot on target. Dus: zoek de tien meest relevante tijdschriften voor jouw product en concentreer je marketing daarop.

 

Zoek van tevoren uit welke redacteur je moet hebben (= belangrijk!) en stuur een correct en *vooral* bondig persbericht naar die persoon. Mocht je daar geen respons op krijgen (en dat is zeer waarschijnlijk) bel de redacteur dan een week later op en vraag of je je gadget ter recensie naar hem/haar mag sturen.

 

That's it. Moeilijk is het niet, maar kies je doel met zorg. Succes!

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 0

Dus: zoek de tien meest relevante tijdschriften voor jouw product en concentreer je marketing daarop.

 

Lees de vraag nog eens (moest ik ook een paar keer doen). Kadé is geen leverancier maar een afnemer van informatie. ;)

Woepsie, ik ook altijd met mijn goede bedoelingen ;). Enfin, gaan we weer: je aanmelden bij PR bureaus is makkelijk, zoek de bureaus die voor jou relevant zijn en bel ze op. Ieder medium voor hen is er een en genereert dus cash. Voor je het weet wordt je dus overstroomd met persberichten en uitnodigingen. Verder: let goed op blogs, op buitenlandse tijdschriften en werp af en toe eens een scheef oog op wat je Nederlandse concurrentie er van bakt (maar als je je werk goed doet, heb je daar natuurlijk niets aan ;)) En bouw vooral een contactennetwerk op met de (perswoordvoerders van) fabrikanten in jouw sector.

 

Stuur me een persoonlijk berichtje als je meer specifieke info wilt. Succes!

 

 

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.