• 0

voorraad inbrengen in bv?

Goedendag,

Ik ben momenteel aan het bekijken of ik van mijn eenmanszaak een BV kan/moet maken (dit vanwege mogelijke participaties en verwachte omzet dit jaar).

Nu heb ik echter niet direct 18 duizend euro cash geld om in te brengen.

Wel heb ik een flinke voorraad aan producten die een inkoop waarde hebben van rond dat bedrag.

 

Volstaat het inbrengen van die voorraad ook om de B.V. te kunnen starten? Of moet het echt cash geld zijn dat je inbrengt?

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke bedankt voor de eracties.

Ik ben momenteel druk bezig mijn voorraad te inventariseren en de waarde hiervan te berekennen.

Aan de hand daarvan (als het dus voldoende is) kan ik dat dus als (deel van) de verplichte inbreng inbrengen bij het starten van de BV.

 

Er is hiervoor een accountants verklaring nodig begrijp ik, is een verklaring van een boekhouder ook goed?

En indien het een accountant moet zijn, hoe steld hij die waarde dan vast? (ik heb straks een complete excel sheet met alle voorraad en de inkoop prijzen daarvan), is dat voldoende?

 

Ik zal verder nog eens verder zoeken op dit forum hierover.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vossie

 

Je hebt sowieso een accountant, notaris en fiscalist nodig. De eerste (geen boekhouder!) omdat hij moet verklaren dat jouw onderneming minimaal 18.000 waard is. De tweede richt de BV op en de derde zorgt dat fiscaal (komt nogal wat bij kijken) alles in orde is.

 

Reken op 3.000 tot 5.000 euro aan kosten voor alle advieswerkzaamheden van deze mensen.

 

Kijk ook even hier, waar ik wat uitgebreider in ben gegaan op de omzetting.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=15348

 

Groet en vraag gerust verder

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.