• 0

Bill Gates zoekt antwoord

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om even op de vraag van Bill Gates (of wie het dan ook moge zijn) in te gaan: De varkenscyclus zal ertoe leiden dat bedrijfskundigen straks niet meer aan een baan kunnen komen. Scholieren kiezen dan na het behalen van hun diploma van de middelbare school vanzelf weer voor de exacte wetenschappen.

Wat moeten we met al die tot manager :( opgeleide bedrijfskundigen die nergens echt verstand van hebben. Mijn excuses voor het cynisme, maar ik heb niets dan slechte ervaringen met jonge in de bedrijfskunde afgestudeerden.

De situatie zoals wij die vroeger in Delft/Rotterdam hadden waarbij je eerst een vak leerde en dan een postdoctoral bedrijfskunde kon doen, leverde veel completere bedrijfskundigen af.

Link naar reactie
  • 0

Mijn broer is nog niet eens afgestudeerd en hij heeft al een prachtige management functie bemachtigd. Hij heeft eerst een vak geleerd en daarna een HBO opleiding MER. Nu is hij aangenomen op voor functie waarbij beide opleidingen nodig zijn. Al een jaar konden ze niemand vinden voor de functie. Een fortuinlijke combinatie dus, ;)

 

 

Ontopic:

 

Verder hoop ik met mijn concept ( september 2009) iets te gaan doen om mensen weer geïnteresseerd te krijgen voor wetenschap en technologie. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe krijg je meer studenten geïnteresseerd in exacte wetenschappen?

 

Ik denk dat tv series als: Numbers, CSI, Bones en Myth Busters meer interesse in science en technology

hebben opgeleverd dan alle overheidsspotjes en marketing campagnes van de afgelopen 10 jaar.

 

De serie Numbers toont aan dat je daadwerkelijk wat interessants met wiskunde kunt doen.

Myth Busters toont aan hoe je natuurkunde, scheikunde en techniek kunt gebruiken voor het oplossen

van (leuke) problemen/vragen.

 

CSI heeft waarschijnlijk voor de grote stroom aan hoogopgeleide aanmeldingen bij de KLPD gezorgd.

Was er ook niet een idioot hoge interesse voor de nieuwe recherche opleiding vorig jaar?

 

En uh.........., een nieuwe internet bubbel zal voor een nieuwe stroom IT-ers zorgen.

 

 

BizFusion Home :: http://www.bizfusion.nl

BizFusion Community :: https://www.bizfusion.nl/blog.aspx

BizFusion Twitter :: http://twitter.com/bizfusion

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.